כתב רכב COL | יום ו' אייר ה׳תשפ״ג 27.04.2023

אלו הסיבות שבגללן הקורולה קרוס הפכה ללהיט מכירות חדש

טויוטה מחזיקה באחד מציי הרכבים הגדולים ביותר מבין כלל החברות הפועלות בישראל, ובמסגרת זו היא יודעת להציב רכבים שמתאימים לכל רמה • הפעם אנחנו מדברים על הקורולה-קרוס. זה רכב גדול יותר, נוכח יותר, מאובזר יותר, חזק יותר וכמובן יקר יותר
אלו הסיבות שבגללן הקורולה קרוס הפכה ללהיט מכירות חדש

חברת טויוטה היא אחת החברות האהובות ביותר על המדור שלנו. מעבר לאמינות הידועה שלה ולנראות הטובה של רכביה, היא תמיד יודעת לסמן את השוק ולקבוע בו את הטון. טויוטה מחזיקה באחד מציי הרכבים הגדולים ביותר מבין כלל החברות הפועלות בישראל, ובמסגרת זו היא יודעת להציב רכבים שמתאימים לכל רמה. החל מרכבי מיני וסופר-מיני, עבור בסדאן ובג'יפונים, עבור עוד ברכבי יוקרה וג'יפים וכלה במכוניות מסחריות וברכב חקלאי למחצה.

גם במקרים שתאלץ להיגרר אחרי השוק, היא תמיד תביא את המענה הייחודי שלה ותסחוף אחריה את השוק.

לפני כחצי שנה בחנו כאן את היאריס-קרוס. הג'יפון הזעיר הזה של טויוטה נועד לכרסם ביריבות חזקות כמו יונדאי קונה, קיה סטוניק, סיאט ארונה ומאזדה CX3, והוא עשה זאת בצורה מעוררת השתאות. אלפים ממנו נחטפו מיידית וגם אם טויוטה היתה מציעה עשרים אלף חתיכות, היא היתה מצליחה למכור אותן. טכנית זה לא קרה כי בטויוטה לא עומדים בקצב, אבל הופעתו של הג'יפון הזעיר ההוא הראה את כוחה של חברת הרכב היפנית בשוק.

חודשים בודדים לאחר מכן הציגה טויוטה להיט מכירות חדש. הפעם אנחנו מדברים על הקורולה-קרוס. זה רכב גדול יותר, נוכח יותר, מאובזר יותר, חזק יותר וכמובן יקר יותר. גם כאן, בחברה היפנית רוצים להראות שוב מי נותן את הטון בשוק. הקורולה-קרוס הוא דגם חדש שנולד כעת. לא עוד דגם וותיק ומוכר שעובר מידי פעם מתיחות פנים שמתאימות את עצמו לעידן הנוכחי, ומכאן הסקרנות הגדולה לראות ולחוש אותו.

הקורולה-קרוס מתייצבת בין ה-C-HR לבין הראב4. המתחרים שלה אינם ישירים אם כי היא מכוונת ליונדאי טוסון ולקיה ספורטאז' שמעט גדולות ממנה. בתווך היא גם מתחרה בניסאן קשקאי, בפיג'ו 3008 ובשברולט טראקס החדשה.

הקורולה-קרוס הוא למעשה ניסיון לקחת את הרכב הנמכר ביותר בעולם - הקורולה, להגביה אותו ולהציב דוגמא ג'יפונית שלו. בפועל אל תנסו למצוא כאן רמזים לקורולה. מדובר ברכב שונה לגמרי שאינו דומה לדגם הסדאן המוכר בכלום. הוא מציג גריל אגרסיבי, ניפוחי כנפיים, בתי גלגלים מרובעים וחישוקים נאים, ובסך הכול ניסיון מנסה לצייר קרוסאובר קשוח למדי.

קפיצה לתא הנהג מגלה חלל מודרני ונעים, ובזה הוא תואם לחלל תא הנוסעים שיש בקורולה סדאן. מה שכמובן בולט זה פסי כרום שמרוחים בנדיבות, מסך המולטימדיה הגדול והעובדה שמדובר ברכב שבגדול חף מלחצנים מיותרים.

הקורולה-קרוס מאובזרת בנדיבות מכל הבא ליד. לפני שנרחיב על כך רק נדגיש שמדובר במכונית מאוד ידידותית שדוברת עברית מלאה וזה כיף לראות איך בטויוטה משקיעים באופן פרטני בשוק הישראלי, למרות שמדובר בנקודה קטנה על מפת העולם. האבזור הנרחב כולל בין היתר כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח, חימום הכיסאות מלפנים, מזגן מפוצל, בלום יד אלקטרוני, לחצן 'אוטו הולד', קרוז קונטרול ולחצני שליטה ובקרה על מערכת השמע מגלגל ההגה מצופה העור, גג נפתח, לוח מחוונים אלקטרוני, התראות 'שטח מת' במראות הצד, התראות סטיה מנתיב ותיקון סטיה אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, כסאות העור המשולבות בבד אמנם מתכוונות ידנית אבל בכסא הנהג יש לחצן חשמלי שעוזר בכוונון הגג, וכן התראה בולטת למקרה שתרצו לפתוח את הדלת אבל רכב יעבור בסמוך אליכם ויוכל לפגוע בכם.

פיצ'ר מאוד מעניין שתפס את תשומת ליבנו היה התראה מיוחדת כאשר אתם מתקרבים לרכב אחר בזמן נהיגה או חניה, מלפנים, מהצד או מאחור. נסביר:  מערכות המובילאיי למיניהן מרעישות בצליל התראה מפורסם כאשר אתם מתקרבים לסכנה כלשהיא בקרבתכם. בטויוטה מכירים את הנהגים שכבר התרגלו לרעשי ההתראה האלו ומצפצפים עליהם, ולכן התקינו רעש התראה נוסף, מקורי מאוד שימנע תאונות: אם תתקרבו מאוד לאובייקט כלשהו, תוך שאתם מתעלמים מרעשי האזהרה של המובילאיי, תשמעו קול צפירה של מכונית. מול רעש כזה של צפירה, אף נהג לא יישאר אדיש, וזה כמובן גורם לכם להתעורר מיד מחשש שאתם נתקעים ברכב שנהגו צופר לכם בבהלה. הצפירה הזו לרוב מלווה גם בבלימה אוטונומית ליתר בטחון. גאוני.

מבחינת נהיגה, ההרגשה כאן היא כמובן "על הגובה". זה ג'יפון שיאפשר לכם לחנות עם גלגל על המדרכה ולנסוע בשטח קל, ועם המנוע האטמוספרי המוכר של טויוטה - תחושת הנהיגה הנינוחה תואמת אחת לאחת את כל רכבי החברה, בדגש כמובן על הקורולה סדאן. ההגה רך וכיפי, והנהיגה עצמה מואצת אבל לא דינאמית. המנוע מגיע עם 140 כוחות סוס, והוא מציע 14.5 קג"מ המושגים ב-3,600 קג"מ. ההאצה מ-0 ל-100 אורכת 10 שניות.

צריכת הדלק טובה, אבל לא ניסינו אותה בתנאים רגועים. כלומר, אם לא תסחטו את דוושת הדלק תצרכו ליטר דלק לכל 20 קילומטרים בממוצע. אם תאמצו אותה, כמו שאנחנו עשינו היא תצרוך ליטר דלק לכל 16 קילומטר. עדיין נתון מצויין.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.