COL | יום ו' אייר ה׳תשפ״ג 27.04.2023

בישיבת תות״ל אלעד חגגו לרגל סיום הרמב״ם

חגיגת את סיום הרמב"ם בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש באלעד | בהשתתפות תלמידי התמימים ובראשות ראש הישיבה הרה"ג אברהם אשר בלינוב, הרבנים והמשפיעים בישיבה | תיעוד וסיקור מיוחד
בישיבת תות״ל אלעד חגגו לרגל סיום הרמב״ם

 

ליד שולחנות ערוכים וסעודת מצוה נחגג בישיבת "תומכי תמימים" ליובאוויטש באלעד סיום הרמב"ם מחזור מ"ב.

פתח והנחה את האירוע בטוב טעם הת' נתי הלפרין, שסקר את האירועים המיוחדים אצל הרבי סביב הרמב"ם במשך השנים - והלימוד בו.

ראשון הדוברים היה המנהל רוחני בישיבה הרב יעקב קטן הרבי שדיבר על העובדה שהרבי כמעט מעולם לא יצא בהכרזה על תקנה מקורית אישית. מתי מעט הם הפעמים בהם ביקש לצאת בפרויקט חדשני, זכינו וב"ה הרבי תיקן תקנה ייחודית לדור השביעי דור הגאולה, לימוד רמב"ם יומי, זהו צינור ההתקשרות והשפע לכאו"א מאיתנו בהמשך לשיעורי חת"ת. אנו התמימים - חוד החנית של ליובאוויטש, נושאי הדגל, עלינו המשימה לקיים את ההוראה  באופן המיטבי ביותר. מפורסמות המענות של הרבי על הנחת רוח שקיבל מכל הדוחו"ת בלימוד הרמב"ם, ההו"ל של מראי מקומות ועוד ועוד.                                                  .

וידיאו מיוחד שהוכן לצורך המעמד הוקרן עם קטעי וידאו בהם מתייחס הרבי לחשיבות לימוד הרמב"ם, וזקני החסידים בהוה ובעבר שהי' להם חיות מיוחדת בלימוד הרמב"ם

ראש הישיבה רבי אברהם אשר בלינוב - סיים את מחזור הארבעים ושתים. פתח את דבריו במיוחדות שהשנה קויים ודברת ב"ם - מ"ב פעמים כל התורה כולה, והאריך לבאר את אחד מתפקידיו של מלך המשיח אשר "בונה בית במקומו", בביאור המחלוקת האם בית המקדש יבנה בידי אדם או בידי שמים, גם הביא נפק"מ להלכה באם תהי' הגאולה העתידה באופן של בעיתה או אחישנה לגבי אפשרות של בנין בית המקדש בלילה, וסיים בדברי חיזוק לאלו שמצטרפים במחזור הנוכחי בלימוד מסודר ברמב"ם תקנה ובקשה נפשית של הרבי נשי"ד, ובפרט שתקנת הרמב"ם התחילה בהמשך לתמימים שהתארגנו במרוקו כידוע, ומכאן שתמימים צריכים ויכולים לעורר על דרך ז"א מעוררת מלכות.

הר"מ שיעור ב' הרב אליעזר זוננפלד התחיל את מחזור המ"ג, בדבריו עמד על הצורך ללמוד את הרמב"ם עם ראש פנוי ולא תוך כדי התעסקות בעניינים אחרים, וכמו הרמב"ם בעצמו שלמרות מעלותיו ויכולותיו קיבל על עצמו יום בשנה שילמד תורה באופן "שלא יראה שום אדם" כמסופר באגרותיו, וכך יש לכאו"א מאיתנו ללמוד את הרמב"ם.

הרב חוני רייצעס משפיע שיעור א' ור"מ בשיעור היומי ברמב"ם בישיבה, סיפר על הקאך ברמב"ם אצל הרבי בעצמו בכל התוועדות מאז התקנה הק', וכמו"כ נתן רעיונות לתמימים איך למצוא במשך היום זמן - שמוקדש גם ככה רובו ככולו ללימוד התורה - ללימוד ומתוך חיות דוקא.

כנציג התמימים נאם הת' ישראל נח וישצקי שסיכם את האירוע ותבל בדבריו שיחות קודש מהרבי, כאשר הקריאה היא אחת "בואו ניתן לרבי מתנה זו - לימוד הרמב"ם ברצינות, מי בשיעור מי בחברותא".

קובץ מיוחד רב תוכן יצא לאור לרגל אירוע זה "קובץ תקנת הרמב"ם" ע"י התלמידים השלוחים, ובו בין השאר: ליקוט הוראות מהרבי בקשר ללימוד הרמב"ם, מענות נדירות, מאמר מיוחד מאת הרב יואל כהן ע"ה ועוד.

הת' בנצי נמירובסקי הכריז על מבצע מיוחד בלימוד הרמב"ם עם שאלות יומיות, כאשר בסופו של דבר ניתן להשתתף בהגרלה על בול של הרבי, וסכומי כסף לקנות ספרי קודש ועוד.

או אז התיישבו התמימים להתוועדות ספונטנית שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.