מנדי ברגר | יום ה' אייר ה׳תשפ״ג 26.04.2023

פרקי אבות ג': כך אשמר מ"לבלוע" את חברי החסיד | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע המשך הסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שלישי, מליקוטי שיחות חלק י"ז, בה הרבי מעמיק ומאיר את דברי רבי חנינא סגן הכהנים במשנה ב בזהירות הנדרשת מ"איש את רעהו חיים בלעו", בגישה מחודשת המזהירה את החסיד מ"לבלוע" את מציאותו של חברו
פרקי אבות ג': כך אשמר מ

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע המשך הסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שלישי, מליקוטי שיחות חלק י"ז, בה הרבי מעמיק ומאיר את דברי רבי חנינא סגן הכהנים במשנה ב בזהירות הנדרשת מ"איש את רעהו חיים בלעו", בגישה מחודשת המזהירה את החסיד מ"לבלוע" את מציאותו של חברו.

האם שלא לבלוע את זולתי זהו "מילי דחסידותא"? * ומה ההדגשה בביטוי החריג "חיים בלעו"? * ואיך ייתכן שאבקש לבלוע את "חברי"? * כל הקורה בעולם – תלוי בעם ישראל * האם צריך להזהיר חסיד שלא לפגוע בזולתו? * הקשר התמוה בין שני חלקי המשנה * חידוש הרבי – המשנה מזהירה מ"בליעת" מציאותו של החבר * ההצדקה התיאורטית לרצון "לבלוע" את החבר * דווקא חסיד ייתכן שירצה "לבלוע" את זולתו * הדרך לבטל זאת – על ידי חיזוק יראת שמים * ההקבלה בין "מלכותא דארעא" ל"מלכותא דרקיעא" * "שלומה של מלכות" מבטאת את תוקף מלכות שמים * כולם שווים בפני מלכות הבורא * אין די בהתבוננות, אלא דרושה תפילה * ביטול היהודי מתבטא באופן לימוד התורה שלו * ללמוד חברותא באופן של "שנים שיושבים", כמציאות אחת * וההקשר הנפלא בין שני חלקי המשנה * עומק הפסוק "אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו" * ביאור נפלא ומחודש בפרק ג משנה ב בפרקי אבות.

**

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.