הרצל קוסאשוילי | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״ג 20.04.2023

סיום הרמב"ם, גורל דירות לזוגות הצעירים ו'הרפורמה המשפטית'

מארגן הפגנות הימין בעד הרפורמה המשפטית בשיחה סוערת ויועץ המשכנתאות החב"די על שוק הדיור הרותח לאחרונה ועל ההגרלה לזוגות הצעירים. וגם: סיום הרמב"ם, הכלכלה בישראל ופרויקט לימוד הגמרא לצעירים
סיום הרמב
צילומים: אהרלה קרומבי, עידו קינן וארכיון COL

תוכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן חסידי ואקטואלי לסוף השבוע.

בערב חג הפסח יצא הימין להפגנת תמיכה ספונטנית ענקית בירושלים בעד הרפורמה, כשלאחר מכן מיד הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הרפורמה ועל ישיבה למו"מ בכדי להגיע הסכמה רחבה ככל שניתן בנושא. בשבוע הבא מתוכננת הפגנה נוספת תחת הכותרת: הפגנת המיליון.


האזינו לתכנית המלאה >>


מי שעומד מאחורי המיזם הזה הוא היועץ האסטרטגי ואיש התקשורת ר' ברלה קרומבי שיהיה כאן וידבר על התגובה המאוחרת של הימין, בגלל "שכשאתה בשלטון אתה לא אמור להפגין אלא בעיקר לבצע ולהוביל מדיניות, שכל הזמן נתקעת כאן בגלל היועצת המשפטית לממשלה". הוא גם לא מאוכזב מבן גביר כי "הוא בסך הכל שלושה חודשים בתפקיד וזה לא קסם של כאן ועכשיו" ומה הוא חושב שיקרה בפתיחת מושב הקיץ בכנסת?

בשבוע שעבר הודיעה חברת דירוג האשראי מודיס שמדינת ישראל נסוגה בעקבות ההפיכה והרפורמה המשפטית בדירוג הכלכלי מחיובי ליציב. מי שיצא באופן נחרץ נגד הקביעה הזאת, היה לא אחר מאשר הפרשן הכלכלי של 'ידיעות אחרונות' העיתונאי סבר פלוצקר, שציין בטורו שרק מדינות עולם שלישי מתעניינות בדירוג של חשברות האשראי ושישראל היא עדיין כלכלה יציבה. במקביל מציין פלוצקר כי מה שיכול לערער כאן את השלווה הכלכלית  היא ההתעסקות האובססיבית של הממשלה הרפורמה המשפטית כשכל עניין יוקר המחיה, האינפלציה והעלאת הריבית של בנק ישראל מוזנחות.

נדמה שבצל המחאות נגד הרפורמה המשפטית וההפגנות בעד ונגד הרפורמה, שכחנו כמעט משו"ק הנדל"ן הרותח שהסעיר את המדינה בשנים האחרונות. יועץ המשכנתאות ר' איתן אחיטוב יהיה כאן וידבר על ההגרלה החדשה של מחיר למשתכן שיצאה לדרך שכבר לא מבשרת ייחודיות במצב השוק הנוכחי, למה מחיר השכירות מזנקים לצד הקיפאון הזמני והירידה בביקוש לדירות בחודשים האחרונים, והאם הוא ממליץ כעת לזוגות הצעירים שמתלבטים לרכוש דירה כעת או לחכות שהאופק יתבהר מעט?

בהמשך נהיה כאן בשיחה מרתקת על מיזם פורץ דרך בלימוד הגמרא. לא עוד מבוכה מול הילד שצריך להכין דף גמרא ולשנן אותו. לא עוד שבירת שיניים אל מול הטקסט הקשה והלא מפוסק של התלמוד כפי שהוא מוכר לנו. תכירו: "וידעת היום". מיזם פורץ דרך שמנגיש את לימוד הגמרא בצורה חיובית ומהנה לכל דורש. יהיה כאן היזם ומנהל הפרוייקט הרב שניאור זלמן כהן, שיסביר לנו על ההבדל בין שוטנשטיין ושטיינזלץ למיזם של 'וידעת היום'. מהן התגובות לשיטת הלימוד שפיתח בעמל ובהשקעה כספית גבוהה? וכמה מסכתות כבר מבוארות ומוכנות במאגר ללימוד מהנה ומיידי?

בסוף השבוע נציין את סיום הרמב"ם בכל שלושת המסלולים של השיעור היומי. הן במסלול שלושה פרקים ליום, פרק אחד ליום וספר המצוות. נהיה כאן עם הרב מרדכי מנשה לאופר רב שכונה ושליח ברובע י"א באשדוד, שיספר על ההתוועדות שבסיומה חולל הרבי את התקנה ללימוד הרמב"ם היומי בשנת תשד"מ, על הסיום הראשון שערך הרבי ביום הולדתו שנה לאחר מכן בשנת תשמ"ה, וגם, נשמע סברה מעניינת, מדוע בחר הרמב"ם, לסמוך את הלכות מלכים ומלחמותיהם דווקא להלכות אבילות?

לסיום, הרב יוסף שמואל גערליצקי, השליח הראשי לתל אביב יפו ורב מרכז תל אביב ויו"ר קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש', יספר על ימי הבראשית של הקונגרס, אי-שם בימי הסכמי אוסלו הקשים. על הוראתו של הרבי אליו לא להרפות מענייני פיקוח הנפש, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית הערב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.