מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשפ״ג 23.04.2023

האלבום מתרצ"ט נפתח: כשהרב חדקוב הובל לחופתו ביום נישואיו

כך נראה הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב, לימים ראש המזכירות של הרבי, ביום חתונתו בשנת תרצ"ט. בגיליון שסקר את דמותו לראשונה בפרוטרוט, בעריכת ר' מענדי קורטס, וצורף לחבילת החג של שבועון "כפר חב"ד", נחשפו תיעודים נדירים מהולכתו לחופה • ערב היארצייט ה-30 לפטירתו COL מגיש את התמונות לצפייה
האלבום מתרצ
הרב חדקוב מובל לחופתו (באדיבות שבועון 'כפר חב"ד')

שתי תמונות נדירות שבהן נראה הרב חדקוב, מי שלימים הפך לראש המזכירות של הרבי ולאיש סודו ואמונו, צועד לחופתו ביום חתונתו, נחשפו בגיליון המדובר "הרב חדקוב", שפורסם בחודש האחרון וגולל לראשונה בפרוטרוט את סיפורו המלא של הרב חדקוב.

בגיליון המדובר, גולל הסופר ר' מענדי קורטס את סיפור חתונתו של הרב חדקוב: "בתחילת חודש אדר תרצ"ט, בהיותו בן 37, נשא הרב חדקוב את זוגתו, מרת עטל צערנא שוחאט, ילידת העיר טלז שבצפון מערב ליטא הסמוכה, בת שלישית מתוך ארבעה ילדים. גם עטל צערנא עסקה בחינוך בנערותה ואף הייתה מעורבת בפעילות "אחות התמימים" החב"דית בריגה. היא נולדה בחנוכה שנת תר"ע.

"חגיגת החתונה התקיימה בריגה, ביום שישי ערב שבת פרשת תרומה, ועוררה הד ציבורי נרחב. בעיתון היהודי המקומי "היינט" פורסמו שורה ארוכה של מודעות ברכה לקראת החתונה, חתומות בידי מנהלי ארגונים שונים בעיר. נוסף על כך הקדיש העיתון בבוקר החתונה ידיעה לאירוע העתיד להתקיים באותו יום, ומספר ימים אחרי החתונה פרסם ידיעה מורחבת יותר שסקרה את חגיגת החתונה ואת המשתתפים בה. אורחים רבים השתתפו בחתונה ושימחו את החתן ואת הכלה. בליל שבת נערכה סעודה מצומצמת יותר בעבור האורחים הקרובים".

עוד סופר בגיליון המדובר על חתונתו של הרב חדקוב: "כשבוע וחצי קודם החתונה נכנס הרב חדקוב ליחידות אצל הרבי הריי"צ. ביקורו אצל הרבי התקיים בקליניקה באזור שכונת "מֶעזַה פארק" בריגה, שם שהה הרבי הריי"צ באותם ימים, ונמשך כמעט שבע שעות.


הגיליון המדובר על הרב חדקוב


"במהלך היחידות שאל חדקוב את הרבי הריי"צ שאלות שונות הנוגעות לחתונתו והרבי השיב לו עליהן. את השאלות והתשובות כתב הרב חדקוב ברשימות ששמר לעצמו. אחת השאלות ששאל הייתה, אם עליו לומר "על חטא" בתפילת מנחה של יום החתונה, כנהוג, אף שהוא מתחתן ביום שישי שבו לא נהוג לומר תחנון. הרבי השיב לו שעליו לומר.

"עוד שאל מתי יש לומר "הרי את מקודשת לי" בחופה - בעת ענידת הטבעת, לפני ענידת הטבעת או מייד לאחריה. הרבי הריי"צ השיב לו כי יש להתחיל לומר כשמסובבים את הטבעת על קצה האצבע ולהמשיך באמירה עד שמסיימים לענוד את הטבעת.

"במהלך היחידות ביקש הרב חדקוב לשמוע ביאור מהרבי על המושג "כדת משה וישראל". הרבי הריי"צ לא השיב לו על כך אולם ציין לפניו מספר מראי מקומות שבהם יוכל למצוא ביאור. הרב חדקוב אמר שהפשט לפחות במילים אלו הוא, שמקדשים מדין דאורייתא וגם מדין דרבנן. הרבי הסכים לדבריו והוסיף: און פוסקים".

ערב יום היארצייט השלושים לפטירתו, שיחול מחר, מגיש COL לצפייה את שתי התמונות מהחתונה.

> מתוך "הרב חדקוב", גיליון בן 64 עמודים, בעריכתו של הסופר ר' מענדי קורטס, שמגולל את סיפורו של הרב חדקוב בפרוטרוט ובארוכה, בשילוב תיעודים נדירים, כולל עדויות אישיות ונדירות רבות. צורף לחבילת חג הפסח תשפ"ג של שבועון 'כפר חב"ד'.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
תעלו
ב' אייר ה׳תשפ״ג
בבקשה את הגליון הנל
תודה מראש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.