מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״ג 20.04.2023

הצצה מרוממת לחוברת העשירה שחולקה לתמימים בי"א בניסן

JEM
לכבוד י"א ניסן, במסגרת תכנית "יום תמים לרבי" הופיע ע"י "ועד התמימים העולמי" קובץ עשיר בשם "כולו אורה" במהדורה מחודשת ומפוארת • לאורך 140 עמודי צבע, הקובץ סוקר באופן מקיף את חגיגות יום הולדתו של הרבי במשך השנים, מגיש בצורה מרתקת וקולחת את התיאורים וסוחף בזכרונות חיים • כעת COL מגיש הצצה מרוממת
הצצה מרוממת לחוברת העשירה שחולקה לתמימים בי
שערי הקובץ החדש

משנים קדמוניות, הי' יום לידת נשיא ישראל ליום טוב, אולם חגיגתו הייתה עניין פרטי בחיק המשפחה המצומצמת. זכה דורנו, וטיפין טיפין הואיל הרבי לשתף את עדת החסידים וכלל ישראל ביום שמחה זה, ואפשר לאנשי הדור כולם לטעום מה'שמנה לחמו' של יום עשתי עשר.

בקובץ זה, נעשה ניסיון ראשוני לכנס את כל אותם גילויים נפלאים בפונדק אחד, ולנסות להביא עלי כתב את שמחת היום במחיצת הרבי לאורך השנים. מובן, שככל שרק יאפשרו המילים לבטא את האורה ושמחה וששון ויקר, 'תוונא דליבא - לא כתבי אינשי', ואת התחושות המלאות לא ניתן להביע בדפוס.

ראשית הולדת החג, השתלשלות התגלות יום י"א ניסן לחסידים כיום הולדתו של הרבי והיחס שגילה לכך הרבי מצידו אט אט בשנים הראשונות, מתוארים בכתבה החושפת את הצעדים הראשונים להפיכת י"א ניסן ליום חג של ממש עבור הדור כולו.

כתבה נוספת, מרתקת למדי, מיטיבה לתאר את חגיגות שנות היובל במחיצת הרבי בחמישה פרקים עשירים: את האווירה המיוחדת ששררה בין החסידים, ההכנות הרבות, שמחת החג במחיצת הרבי והיחס המיוחד שגילה הרבי להשלמת עשור.

חלקים נוספים בקובץ מגוללים בפרוטרוט את חגיגת י"א ניסן עם הרבי במשך השנים: ההתוועדויות (שהתקיימו מתשל"א עד תשמ"ה), החלוקות השונות שערך הרבי במשך היום (מתשמ"ו באופן קבוע) ומעמד ברכת החסידים שברבות השנים (משנת תשמ"ח) הפך לפומבי והי' האירוע המרכזי עם הרבי במשך היום.

פס-הקול שמלווה את י"א ניסן מדי שנה הוא ללא ספק קאפיטל התהלים החדש של הרבי והניגונים המולחנים עליו. אך ככל ענייני י"א ניסן - גם הביאורים שנשא הרבי על קאפיטל התהלים החדש מדי שנה והניגונים שחוברו ע"י החסידים והתקבלו אצל הרבי - הם סיפורים מדהימים המסופרים לראשונה בצורה יסודית בקובץ שלפנינו.

פעולות רבות ומגוונות נעשו ע"י החסידים במשך השנים לציון היום הגדול. החל מהבעת איחוליהם, נתינת מתנות, ועד ציון היום בפומבי בקנה מידה רחב באירועים ופעולות שונות, כשהדברים מתפשטים גם בקרב אומות העולם בהכרזות ראשי ממשל וקביעת ימי חינוך לרגל היום. כל אלו נסקרים אף הם בקובץ, ומלמדים על החשיבות המופלאה שמייחס הרבי לכך.

הקובץ כולו גדוש בתמונות מרהיבות של הרבי באדיבות ה'ארכיון החי' של חברת jem ובצילומי כתי"ק נדירים.

לפנינו הצצה מרתקת לעמודים נבחרים מתוך הקובץ.

הקובץ ניתן להשגה בחנות קה"ת בכפר חב"ד.

להזמנת כמות בארה"ק, ניתן לפנות [email protected]

להזמנות לתושבי ארה"ב > לחצו כאן

 

להורדת חלקים מהקובץ > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.