מנדי ברגר | יום כ"ח ניסן ה׳תשפ״ג 19.04.2023

פרקי אבות ב': מה הקריטריון האמיתי ל"תורתו אומנותו"?

השיעור השבועי בליקוטי שיחות חוזר לאחר חג הפסח, ומרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע אנו פותחים סדרה שבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שני, מליקוטי שיחות חלק י"ז, בה הרבי מעמיק ומאיר את דברי רבי שמעון בן נתנאל במשנה י"ג, ומכך מחדש הרבי מי זכאי להיות מוגדר בתואר הנעלה "תורתו אומנותו"  
פרקי אבות ב': מה הקריטריון האמיתי ל

השיעור השבועי בליקוטי שיחות חוזר לאחר חג הפסח, ומרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים וחמש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע אנו פותחים סדרה שבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק שני, מליקוטי שיחות חלק י"ז, בה הרבי מעמיק ומאיר את דברי רבי שמעון בן נתנאל במשנה י"ג, ומכך מחדש הרבי מי זכאי להיות מוגדר בתואר הנעלה "תורתו אומנותו"

האם הזהירות בקריאת שמע ותפילה הנה "מילי דחסידותא"? * ומה הקשר בין שלוש המימרות של רבי שמעון במשנה אחת? * ההזהרה המיוחדת הנדרשת לתלמידיו של מי ש"תורתו אומנותו" * וההזהרה הנדרשת בתפילתו של מי ש"תורתו אומנותו" * ההקבלה הנפלאה בין רבי שמעון בן נתנאל לרשב"י * עומק משמעות השם "שמעון" * כל הקרויים בשם "שמעון" הם מעין רשב"י * האם "תורתו אומנותו" זו הגדרה כמותית או איכותית?.

רק על ידי פנימיות התורה נעשים "דירה לשכינה" * מעלתו של רשב"י שהיה "סימן בעלמא" * ומדוע רשב"י לא נזקק לקריאת שמע? * דרשתו של רבי שמעון במעשה מרכבה שהמשיכה אלוקות בעולם * מעלת ר"ש בן נתנאל על רבי אלעזר בן ערך ורבי יוסי * המעלה בעבודה בכוח עצמו * האם הופעת הקשת היא מאורע חיובי או שלילי? * שני משמעויות בהופעת הקשת * ועומק אזהרת רבי שמעון "אל תהי רשע בפני עצמך" * ביאור נפלא ומחודש בפרק ב משנה יג בפרקי אבות.

צפו בשיעור: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.