מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשפ״ג 18.04.2023

דידן נצח ליטאי: השופט ביטל את העונשים שעמדו נגד השליחה

שופט בית המשפט בליטא קיבל את הערעור שהגישו זוג השלוחים וביטל את כל העונשים נגדם, מלבד קנס כספי של אלפי אירו  • השליח הרב שלום בער קרינסקי, אומר ל-COL: "דידן נצח גדול" 
דידן נצח ליטאי: השופט ביטל את העונשים שעמדו נגד השליחה
בקטן: הרב קרינסקי

ניצחון בליטא: בערעור בבית הכנסת זוכו שליח הרבי הרב שלום בער קרינסקי ורעייתו. השופט ביטל את כל העונשים שעמדו נגדם, מלבד קנס על סכום 9,000 אירו שהוטל עליהם.

כפי שדווח ב-COL, השליחה הרבנית קרינסקי הואשמה בכך שבית ספר חב"ד תחת הנהלתה, שנסגר בשנת 2017 למניינם, הותיר חובות גדולים, ולטענת התביעה, ניהול כושל והעלמות מס הביאו לסגירתו.

כיום חב"ד מפעילה בית ספר חדש בהנהלת השליחה, עם 12 כיתות לימוד.

הרב שלום בער ונחמה דינה קרינסקי, משמשים בוילנה שבליטא כשלוחי חב"ד מזה 28 שנה. בית הספר שניהלה השליחה עד שנת 2017, העסיק כמה עשרות צוותי חינוך ועובדי מנהלה, נכנס לחובות כבדים, לאחר שלא קיבל את הכסף המגיע לו.

מדובר בכספים שהיו אמורים להתקבל מתשלומי הפיצויים על שואת יהודי ליטא בסך 3.7 מיליון אירו בשנה, המועברים לקרן Good Will Fund, בהובלת המגבית היהודית המאוחדת (ה-AJC) האמריקאית ובניהול אחד ממנהלי הקרן שלטענת השלוחים מנע ועדיין מונע מהכסף להגיע ליעדו. "הכספים החלו להגיע בעשר השנים האחרונות – אך לא הגיעו ליעדם האמיתי", כך אמר ל-COL השליח הרב קרינסקי.

לפי ההסכם, במקום שממשלת ליטא תשיב נכסי דת שנגזלו בשואה לקהילה היהודית, היא מעבירה מידי שנה את סכום הפיצוי עבור מבני דת פעילים בליטא. "הבעיה שהכסף אינו מגיע באמת ליעדו", אמר שליח חב"ד הרב קרינסקי עם פרסום המשפט והעוול שנעשה. "האם יש מטרה יותר יהודית מאשר בית ספר יהודי שמלמד ומחנך ילדים וילדות יהודים?" הוא שאל בכאב.

בשיחה ל-COL הסביר בשעתו הרב שלום בער קרינסקי, כי לדעתו אין שום קשר לאנטישמיות, אלא גורמים בעלי השפעה הצליחו להטות את הדין במשפט.

כאמור, זוכו שלוחי הרבי הרב שלום בער קרינסקי ורעייתו. השופט ביטל את כל העונשים שעמדו נגדם, מלבד קנס על סכום 9,000 אירו שהוטל עליהם. לפי כתב התביעה ובאם פסק הדין היה מוטה לרעת השלוחים, השליחה הייתה עלולה לרצות תקופת מאסר ח"ו. לאחר היוודע פסק הדין אמר היום השליח הרב שלום בער קרינסקי ל-COL: "קרה כאן דידן נצח גדול".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.