COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״ג 16.04.2023

"החזות שלי תגיד הכל": החב"דניק יאמר 'קל מלא רחמים'

הרב אפרים מול, ניצול שואה, חסיד חב"ד וסב לצאצאים, ייפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במפגש מקדים ומרגש לקראת ההשתתפות מחר בטקס הפתיחה של אירועי יום השואה בכיכר גטו וורשה ב'יד ושם' | הרב אפרים מול, יאמר את התפילה 'קל מלא רחמים', כשהוא ענוד באותות המלחמות בהן השתתף, ובנו ר' יואל ילווה אותו בטקס כשהוא לבוש במדי מתנדב משמר הגבול | הבוקר הוא מספר ל-COL לקראת המפגש עם ראש הממשלה נתניהו: "החזות היהודית-חסידית שלי תאמר כבר הכל"
בתמונה הגדולה: הרב אפרים מול (צילום: יד ושם). מימין, בנו ר' יואל מול במדי ממתנדב משמר הגבול. למטה מימין: התמונה שתלויה בקיר הסלון בביתו של ר' אפרים

בטקס שיפתח מחר, יום שני, את יום השואה בכיכר גטו וורשה ב'יד ושם', יאמר הרב אפרים מול, חסיד חב"ד וניצול שואה את תפילת 'קל מלא רחמים'.

הטקס, בהשתתפות ניצולים נוספים, ישודר באמצעי המדיה השונים, והשתתפותו של הרב אפרים מול בחזותו החסידית כשהוא מעוטר באותות מלחמות ישראל בהן השתתף, כשאותו ילווה בנו ר' יואל מול, חסיד חב"ד ומתנדב משמר הגבול, תעורר בוודאי קידוש ה' גדול.

סיפורו של ר' יואל מול (צילום: יד ושם):

היום (ראשון) בצהריים זומן הרב אפרים מול ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למפגש מקדים שצפוי להיות גם הוא מרגש ומיוחד.

בנו ר' יואל, חסיד חב"ד מאיר פנים, המוכר בקרב אנ"ש בעיקר כחשמלאי, עסק שנים רבות בלהט במבצעי הקודש של הרבי. במקביל לעיסוקיו, הוא מתנדב ביחידה למלחמה בפשיעה חקלאית במג"ב מטה יהודה.

 

הבוקר, בדרכם למפגש עם ראש הממשלה, מספר ר' יואל ל-COL:

"חשוב לאבי שאלבש את המדים של מתנדב משמר הגבול כשאלווה אותו מחר, כשיאמר את תפילת 'קל מלא רחמים' בפתיח אירועי יום השואה.

ר' יואל מול ילווה את אביו במדי משמר הגבול. חסיד חב"ד מאיר פנים ומתנדב ביחידה למלחמה בפשיעה חקלאית במג"ב


 

"יותר מעשור הוא מרצה פעמיים בשבוע לקבוצות שבאות ל'יד ושם', עושה שם הרבה מבצעים וקידוש ה' , מזמינים אותו לבסיסי צה"ל, בתי ספר. הוא מרצה בשלוש שפות ומותיר רושם עז", מתאר ר' יואל.

*

אפרים (פרדי) מול נולד באוקל, פרבר של בריסל שבבלגיה, ב-9 במרס 1938 למניינם, בן יחיד להוריו ראובן יואל (יוליק) ובלה, ובילדותו לא ידע דבר על יהדות. הוא הופרד באכזריות מהוריו הי"ד, שנשלחו לאושביץ ונעקדו על קידוש ה'.

הוסתר במנזר, אומץ על ידי זוג הורים יהודים וכשהנאצים עלו על עקבותיו, ניצול על ידי גויה חסידת אומות העולם.

כבר בצרפת חזר בתשובה, עלה לארץ בשנת תש"כ והתיישב בקיבוץ דתי שדה אליהו עם גרעין של בני עקיבא, שם התחתן, התחזק שם באידישקייט ולמד תניא. הוא גויס לצה"ל והיה חבלן ביחידות מילואים קרביות. במשך אחת מתקופות שירותו במילואים הכיר שם את חסיד חב"ד הרב יצחק ידגר, ובעקבות זאת הפך לחסיד חב"ד בעצמו. 

הוא עזב את הקיבוץ בשנת 1967 עם רעייתו ושתי בנותיו, והמשפחה עברה לגור בירושלים. ר' אפרים עבד במפעל ביטחוני והמשיך לשרת ביחידות מילואים קרביות בצה"ל. הוא השתתף במלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. על כך קיבל הערכה ממפקדיו.

ר' אפרים מול במלחמת לבנון הראשונה, תשמ"ב


 

במלחמת יום כיפור הגיעה 'התראה חמה' על מתקפת גזים שהמצרים מתכננים, וקיבל פקודה ישירה להסיר את זקנו. במכתב תשובה לשאלתו, ציין הרבי בבירור שלא תהיה מתקפת גזים, וסיפורו הפך למפורסם.

צפו:

ר' אפרים מעיד ביד ושם מול קהלים שונים, ולו ולרחל אשתו משפחה גדולה ובה נכדים ונינים רבים.

*

COL שוחח הבוקר עם הרב אפרים מול, רגעים לפני הפגישה עם ראש הממשלה נתניהו.

כחסיד חב"ד וניצול שואה, מה המסר שלך לראש הממשלה בפגישה?

הרב אפרים מול: "החזות החב"דית שלי, עם זקן ארוך ומגבעת חסידית, לצד אותות המלחמות בהן השתתפתי, כבר תגיד את הכל...

"עם ישראל חי": התמונה שתלויה בקיר סלון ביתו של ר' אפרים מול


"אני יברך את ראש הממשלה שיצליח ללא חת וללא פחד, לשמור על עם ישראל ועל ארץ ישראל. יש ביננו מכנה משותף: גם אני הייתי אצל הרבי וגם הוא היה אצל הרבי. אני מקווה שזה יטיל עליו השראה להצליח בתפקידו החשוב, כמו שזה השפיע עלי.

תאר מה אתה חש לקראת האירוע מחר, כשתישא תפילת 'קל מלא רחמים'.

"מקווה שהנכדים שלי וגם הנינים יהיו גאים בסבא והסבא רבה שלהם. בחרתי בבני ר' יואל, שהוא קרוי על שם אבי הי"ד, שיעמוד לצידי עם מדי משמר הגבול, שם הוא מתנדב שנים רבות. ביחד זה יהיה קידוש ה' כפול".

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.