צביקה קעניג | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״ג 16.04.2023

בכירים בקואליציה: "הרפורמה לא תקודם בתחילת מושב הקיץ"

לדברי הבכירים הקואליציה תתקשה לקדם את אישור תקציב המדינה במקביל לחוקי הרפורמה • בימים האחרונים קיימו המפלגות דיונים של צוותים מקצועיים כדי לגבש את מסגרת הדיון לימי המו"מ • ח"כ ואטורי: "אפשר לדחות את הרפורמה המשפטית, לא צריך לרוץ"
בכירים בקואליציה:
צילום: אתר הכנסת

בכירים בקואליציה אומרים שלפחות בחודש הראשון לאחר שהכנסת תחזור מהפגרה, לא תהיה חקיקה חד צדדית של הרפורמה המשפטית, כך דווח בכאן רשת ב.' הסיבה היא שתקציב המדינה חייב לעבור בכנסת עד סוף החודש הלועזי הבא ולדברי הבכירים אין אפשרות לנהל שני הליכי חקיקה בסדר גודל כזה במקביל. במקביל במערכת הפוליטית נערכים לקראת ימי המשא ומתן על פשרה אפשרית ברפורמה המשפטית בבית הנשיא בשבוע הבא.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי כפי שנקבע במנגנון השיחות בין המחנה הממלכתי, יש עתיד והליכוד, במהלך ימי חג הפסח קיימו המפלגות דיונים של צוותים מקצועיים. בדיונים השתתפו בין השאר מכוני מחקר שונים, ובהם מכון תכלית והמכון הישראלי לדמוקרטיה, וכן אקדמאים.

המטרה היא לגבש את מסגרת הדיון לימי המו"מ בשבוע הבא של הצוותים הפוליטיים, אז ינסו להגיע להסכמות ראשונות ויירדו לעומק הפרטים בנושאים שעל הפרק.

הדיונים של הצוותים המקצועיים התמקדו בשאלה באיזה נושא להתחיל את דיוני המו"מ. במחנה הממלכתי התעקשו להתחיל דווקא בוועדה למינוי שופטים, מתוך הבנה כי אם הנושא הזה לא ייפתר, לא תהיה הסכמה רחבה גם בשאר הנושאים. באופוזיציה, כידוע, מסרבים לאפשר לקואליציה למנות שופטים על ידיהם בלבד וטוענים "לא נסכים לפוליטיזציה בוועדה לבחירת שופטים"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.