COL | יום כ"ה ניסן ה׳תשפ״ג 16.04.2023

סערה ברשת: נתניהו כתב "בעזרת השם" ומתנגדיו זעמו

בהודעה שהוציאו אמש (מוצאי שבת), כתבו סמוטריץ' ונתניהו כי "כלכלת ישראל יציבה ובעזרת השם תישאר כזאת" • השימוש בצמד המילים עורר זעם בקרב מתנגדי ראש הממשלה • ח"כ לשעבר קושניר צייץ בסרקזם: "אין מה להגיד. ככה מנהלים מדינה - בעזרת השם"
סערה ברשת: נתניהו כתב
צילום: הליכוד

סערה ברשתות החברתיות: אמש (מוצאי שבת) יצאה הודעה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', בתגובה לתחזית דירוג האשראי של סוכנות הדירוג 'מודיס'. בהודעה כתבו השניים כי: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת".

השימוש במונח הדתי עורר את זעמם של רבים ממתנגדי הממשלה. בציוצים שונים טענו כי זו חוצפה מצידם של נתניהו וסמוטריץ' להשתמש במינוח דתי ולתלות בה' עניין התלוי בהם.

אחד הגולשים צייץ: "כל פעם שאני שומע את ה"בעזרת השם" הזה זה כמו נורה אדומה בוהקת, כזאת שמראה על חורבן רב שעומד להגיע. כל פעם שמישהו מסיר מעצמו אחריות עם צמד המילים הזה "בעזרת השם" אני יודע שהגרוע והרע עוד לפנינו".

חבר הכנסת לשעבר מ'ישראל ביתנו' אלכס קושניר כתב: "כלכלת 'בעזרת השם', ביטחון 'בעזרת השם', יוקר המחיה 'בעזרת השם', משילות 'בעזרת השם'. אין מה להגיד, ככה מנהלים מדינה… בעזרת השם".

מן העבר השני ציינו גולשים דתיים כי אפילו בארה"ב נהוג להשתמש במונחים דתיים כאשר נשיאי ארה"ב אומרים בזה אחר זה "אלוקים, שמור את אמריקה".

העיתונאי החרדי יקי אדמקר מ'וואלה' כתב: "אני בז. פשוט בז. לכל אותם אנשים שמלגלגים על תגובת נתניהו וסמוטריץ׳ כי הם שילבו בה אמירה כמו ״בעזרת השם״ בהתייחס לכך שכלכלת ישראל תישאר יציבה ואיתנה. מפרשנים אותה במכוון כאילו הכוונה שהם ימשיכו לשבת בחיבוק ידיים ואלוקים יעזור. לא, לא זאת הכוונה. כמה ניתוק וזלזול".

שר החינוך יואב קיש הגיב לסערה וצייץ: "כן, בעזרת השם. אלו לא מילים גסות. המילים האלו הן לא תחליף לעבודה קשה, להשקעה, לחשיבה, למאמץ. הן משלימות אותם. אני כותב זאת כאדם חילוני וליברלי. כל מי שכל כך מזועזע משתי המילים הללו, בעזרת השם יפסיק להזדעזע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.