מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשפ״ג 07.04.2023

הסיפור של האדם הקרוב ביותר לרבי כפי שמעולם עדיין לא סופר

לחבילת החג של שבועון כפר חב"ד צורף, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, גיליון חג ייעודי בעריכתו של הסופר מענדי קורטס, שהתמקד בדמותו המסקרנת של הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב, ראש המזכירות של הרבי, איש סודו ונאמנו הקרוב ביותר. לאורך 64 דפי המוסף סופר סיפורו כפי שמעולם עדיין לא סופר
הסיפור של האדם הקרוב ביותר לרבי כפי שמעולם עדיין לא סופר
המוסף המדובר בחב"ד

על הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב, האדם שהיה ככל הנראה האיש הקרוב ביותר לרבי, לא נכתב עדיין ספר מקיף. עד השבוע. השבוע, בפעם הראשונה, סופר סיפורו המלא בגיליון ייעודי שצורך לחבילת עיתון 'כפר חב"ד' לחג הפסח.

את הגיליון, שעתיד להפוך לספר, כתב וערך סופר העיתון ר' מנחם מענדל קורטס, לקראת יום היארצייט ה-30 של הרב חדקוב, שיחול בחודש אייר הקרוב. הגיליון מכיל 64 עמודים וסוקר זוויות שונות בחייו של ראש מזכירות הרבי.

"הגיליון הוא במובן מסוים אוֹקְסִימוֹרוֹן", כתב קורטס בהקדמתו לגיליון החג. "דבר והיפוכו. הוא מפנה זרקורים לאדם שבדמותו, חרף התפקידים הרבים שנטל על עצמו, גילם כמעט כל ימיו את היותו "עבד מלך מלך". חף ממציאות עצמית.

"הרב חיים מרדכי אייזיק חדקוב ע"ה, ראש מזכירות הרבי, מי שבמשך עשרות שנים ניהל את מוסדות חב"ד המרכזיים והיה כנראה החסיד הקרוב ביותר לקודש פנימה - ייצג באופן בלתי מעורער את הרבי. מילה שלו, ידעו רבים, כמוה כמילה שאמר הרבי. כמה מאלו שפקפקו בכך נוכחו עד מהרה להבין זאת בדרכים שונות. מספר דוגמאות לכך בפרק רביעי בגיליון זה.

יחד עם זאת שימש הרב חדקוב דמות מופת להתקשרות וביטול מוחלטת לרבי. די היה להביט בו בעת שנקש על דלת חדרו של הרבי - פעולה שאותה ביצע כנראה אלפי פעמים בחייו - בחיל וברעד, כחייל הנקרא להתייצב לפני רמטכ"ל, כאילו לא חלפו עשרות שנים של הכרות יום יומית עם היושב בחדר - בשביל לקבל שיעור חי במידת חסידות, במידת אמת, בהתקשרות".

הפרקים הראשונים בגיליון ביוגרפים בעיקרם. הם מתמקדים בשנות הילדות והנערות של הרב חדקוב באירופה, בעבודתו עם הרבי ועם אדמו"ר הריי"צ בין שתי מלחמות העולם, בהפלגתו יחד עם בית רבי לארצות הברית, ובהמשך לכך בהגשמת חזון "אמריקה אינה שונה" בחצי כדור התחתון ובהקמת מוסדות חב"ד המרכזיים בניו יורק, ובקבלת הנשיאות של הרבי.

הפרקים הבאים עוסקים בשנים המאוחרות יותר. למען הסדר הם מחולקים לנושאים שונים וסוקרים זוויות שונות בעבודתו הרב חדקוב. במזכירות, בחינוך, במפעל השלוחים ובהיותו איש הסוד של הרבי. הפרק האחרון והחותם מתמקד בפן האישי בדמותו של הרב חדקוב ומנסח לפצח את סוד כוחו הנדיר.

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש הצצה לתכני המוסף.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.