שניאור דייטש | יום ט"ז ניסן ה׳תשפ״ג 07.04.2023

שתי נרצחות ופצועה קשה מפיגוע ירי בצפון בקעת הירדן

שתי נשים נרצחו ואישה נוספת נפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (שישי) בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן | הכוחות סברו בתחילה שמדובר בתאונה, ולאחר זמן מה הבחינו בנקבי ירי ברכב | מצוד אחר המחבלים
שתי נרצחות ופצועה קשה מפיגוע ירי בצפון בקעת הירדן
צילום: כב"ה מחוז יו"ש


טרור בחול המועד פסח: שתי נשים נרצחו ואישה נוספת נפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע ירי שהתרחש הבוקר (שישי) בצומת חמרה בצפון בקעת הירדן.

תחילה האירוע נראה כתאונת דרכים קטלנית – אך בהמשך לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון שהוזעקו לזירה הבחינו בסימני ירי על הרכב עצמו.

ממד”א נמסר כי פראמדיקים קבעו את מותן של שתי נשים בשנות ה-20 והעניקו טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה, עם פגיעה רב מערכתית.

מסוק מד”א-הצלה אייר נחת בזירה ופינה אותה ל’הדסה העין כרם’.

רשף אורי אורבך, מפקד אשכול בקעת הירדן כבאות והצלה מחוז יו”ש: “נקראנו לתאונת דרכים קשה סמוך לחמרה בבקעת הירדן. עם ההגעה למקום זיהינו רכב ובו שלוש נפגעים עם סימני קליעים על הרכב, ופציעות אופייניות לאירוע פח”ע.

“מייד דיווחנו כי ישנו חשד לפח”ע. התחלנו מיד בהוצאת הנפגעים, ובמתן סיוע לכוחות הרפואה במקום, זאת במקביל לסריקות שביצענו בשטח לאיתור רכבים נוספים. בסריקות זיהינו רכב נוסף עם פגיעת ‘חזית אחור’, אולם ללא נפגעים”.

פראמדיק מד”א דניס פולקוב: “כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלשתינאי. מהרכב חולצו שתי צעירות בשנות ה-20 כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח”.

עודד שבת, פרמדיק באיחוד הצלה: “כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה עם מעורבות רכב שספג פגיעות ירי וכתוצאה מכך אירעה תאונת דרכים קשה. למרבה הצער שתי צעירות ששהו ברכב נהרגו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקתי סיוע בזירה לפצועה באורח אנוש שפונתה במסוק למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים”.

המחבלים שביצעו את הפיגוע נמלטו מהזירה וכוחות גדולים של משטרה ומג”ב פתחו במצוד אחריהם.

דובר צה”ל מסר: ”התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב ישראלי לפלסטיני. כוחות צה”ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע.

“כתוצאה מהפיגוע נפגעו שלוש ישראליות, נקבע מותן של שתיים מהן. כוחות צה״ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים”.

ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני הגיב בחדשות 12 לפיגוע הירי הקשה ליד צומת חמרה בבקעה: ”הדיווח הראשוני היה על תאונת דרכים שיש בה שתי הרוגות. כרגע אנחנו אוספים מידע. ביום שבו התעוררנו ליום מלא אופטימיות, שיש הרבה מטיילים בבקעת הירדן, אנחנו מוצאים את עצמנו באירוע מאוד קשה שיש לו השלכות מרחיקות לכת”.

השר יואב בן צור בתגובה לפיגוע הרצחני בחמרה בבקעת הירדן: 

"הפיגוע בחמרה בו נפצעו ונהרגו אזרחים יהודים ע"י מחבלים צמאי דם, שוב ממחיש לנו את הבדל במרחק שנות אור בנינו לבין אויבנו, ״אויבנו מאבדים את חייהם בשביל ליטול חיים וחיילנו מוסרים את נפשם בשביל להציל חיים,

חיילנו מחזיקים בנשק בשביל לשמור על חיי אדם ואויבנו מחזיקים בנשק בשביל ליטול חיי אדם.״

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.