COL | יום י"ב ניסן ה׳תשפ״ג 03.04.2023

ביום הולדת הרבי: בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים נחנך רחוב ע"ש הרבנית

במעמד מרגש התקיים בשכונת רמת שלמה בירושלים טקס חנוכת רחוב ע"ש הרבנית חי'ה מושקא ע"ה ביום הולדתו של הרבי בי"א בניסן • בלטו בנוכחותם הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, ראש העיר מר משה ליאון, יו"ר צעירי חב"ד בירושלים הרב נפתלי הכהן רוט, משנה לראש העיר הרב יעקב הלפרין, המשפיע הרב יוסף יצחק אופן והמד"א הרב יוסף יצחק הבלין
ביום הולדת הרבי: בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים נחנך רחוב ע
צילום: דוב בער הכטמן

במעמד מרגש התקיים בשכונת 'רמת שלמה' בירושלים טקס חנוכת רחוב ע"ש הרבנית חי' מושקא נ"ע  ביום הולדתו של הרבי בי"א בניסן.

קריאת הרחוב ע"ש הרבנית מגיע בהמשך לרחוב הראשי בשכונה "רחוב הרבי מליובאוויטש" שבמרכזו ניצב ועומד בית הכנסת "בית רבנו - 770" בהעתק מדוייק לבניין 770 בברוקלין המהווה מגדלור של תורה, תפילה וצדקה והפצת המעיינות בתוככי השכונה הירושלמית.

הרחוב החדש ממוקם בצידו השני של בניין 770 שקיבל כעת כתובת נוספת - רחוב הרבנית חי' מושקא 1. 

 

הגאון החסיד הרב נפתלי הכהן רוט, יו"ר צעירי חב"ד בירושלים פתח את המעמד בדברים מרגשים על מעלתו של יום ובהמשך הזמין את ראש העיר מר משה ליאון, שקיבל את ההחלטה לקריאת שם הרחוב ע"ש הרבנית. ראש העיר סקר בדבריו את חייה המופלאים של הרבנית ועמידתה לצד אביה הרבי הריי"צ ובעלה הרבי. 

משנה לראש העיר הרב יעקב הלפרין אמר עם הציבור את פרקו של הרבי שהחלו לומר היום ועמד בדבריו על תוכן הפרק המדבר על "עומדות היו רגלינו בשעריית ירושלים" ו"ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו" המתאים כל כך למעמד מרגש זה. הרב הלפרין הודה לראש העיר על פועלו הרב למען מוסדות ובתי חב"ד בעיר. 


המרא דאתרא של קהילת חב"ד ברמת שלמה הגאון הרב יוסף יצחק הבלין סיפר על השתלשלות הבקשה והאישור עם ההשגחה פרטית הנפלאה בקריאת הרחוב בשמה של הרבנית המשמש פתח נוסף לבניין 770. 

אורח הכבוד היה הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר שליט"א. "זכות היא לנו וזכות היא לירושלים שרחוב על שם הרבנית הצדקנית, אשת מופת 'ושם אישה גדולה' יהיה בעירנו" אמר רבה של ירושלים וברך את הנוכחים לקראת חג הפסח הבעל"ט. 

בהסרת הלוט התכבדו המד"א הרב יוסף יצחק הבלין, ראש העיר מר משה ליאון, המשנה לרה"ע הרב הלפרין וסגן ראש העיר אריה קינג.

 

בלטו בנוכחותם משפיע קהילת רמת שלמה בירושלים הרב יוסף יצחק אופן, שליח הרבי הרב יצחק רוזנשיין, מנהל כולל חב"ד באה"ק ר' מענדי בלוי, שלוחי הרבי ומנהלי בית חב"ד בעיר ירושלים, חברי קהילת חב"ד ברמת שלמה ותושבי העיר

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.