COL | יום י"א ניסן ה׳תשפ״ג 02.04.2023

הנשיא ביידן הכריז על יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך'

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על יום י"א ניסן שחל ביום ראשון השבוע, כ"יום החינוך" בארצות הברית, לכבוד יום הולדתו ה-121 של הרבי ותרומתו ליהדות העולם ולארה"ב | זו השנה ה-45 ברציפות, שנשיאי ארה"ב מכריזים על יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך' | "הממשל שלי עמד איתן בהגנה על ערכי הליבה שהרבי דגל בהם ושכולנו חולקים כאמריקאים. אנו מחויבים להכחיד חוסר סובלנות. במדינה הזו, השנאה לעולם לא תגבר", כתב ביידן בהצהרה הנשיאותית
הנשיא ביידן הכריז על יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך'
נשיא ארה"ב ביידן חותם (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על יום י"א ניסן שחל ביום ראשון השבוע, כ"יום החינוך והשיתוף" בארצות הברית, לכבוד יום הולדתו ה-121 של הרבי ותרומתו ליהדות העולם ולארה"ב.

נוסח הצו הנשיאותי:

"ביום החינוך והשיתוף אנו מכבדים את זכרו של הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, שהקדיש את חייו להסברה והוראה - בניית גשרים, מאתגר אותנו לצמוח, ודוגל בסובלנות ולמידה.

נאלץ לברוח מאירופה הכבושה בידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, הרבי היה עד לכמה מהרגעים האפלים ביותר של ההיסטוריה. אבל אמונתו וחיים של לימוד כבר לימדו אותו שחינוך הוא גם התרופה לשנאה וגם אבן היסוד של האנושות כולה. מברוקלין, הוא הפך את הכאב למטרה ובנה תנועה עולמית המוקדשת לחינוך, אחווה וריפוי. עבודתו הקימה בתי ספר ומוסדות קהילתיים המוקדשים לעזור לאנשים למצות את הפוטנציאל שלהם. הוא הציע הדרכה לנשיאים והתייחס למגוון העשיר של האומה שלנו, ותומך לאורך כל הדרך בחמלה ולמידה. חינוך, אמר פעם, לא צריך להיות רק על הכשרת אנשים להתפרנס, אלא צריך להיות גם על תרומה טובה יותר עבור החברה כולה. מדריכים לא צריכים רק ללמד; הם צריכים ללמד צדק. תלמידים צריכים לא רק ללמוד אלא גם לבנות אופי.

הממשל שלי עמד איתן בהגנה על ערכי הליבה שהרבי דגל בהם ושכולנו חולקים כאמריקאים - הרעיון שכולם נוצרו שווים ויש להתייחס אליהם בכבוד ובכבוד לאורך כל חייהם. אנו מחויבים להכחיד חוסר סובלנות, כך ששום דבר לא מונע מהילדים ללמוד ואיש לא נשלל מההבטחה של אמריקה. במדינה הזו, השנאה לעולם לא תגבר.

הרבי אמר לנו: "עלינו לתרגם כאב לפעולה ודמעות לצמיחה". זה מה שהחינוך מאפשר. ילדים הם החוטים שמחזקים את השאיפות הלאומיות שלנו - כל מה שאמריקה תהיה מחר תלוי באיך אנחנו מספקים לצעירים שלנו היום. אז בואו נזכור את תורתו. הבה נכין את ילדינו להיות סובלניים, סקרנים ומוסריים, ונבטיח שהם מרימים איתם גם אחרים כשהם עולים ומתקדמים.

כעת, לפיכך, אני, ג'וזף ר. ביידן ג'וניור, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מכוח הסמכות הנתונה לי על ידי החוקה וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על ה-2 באפריל 2023, כיום החינוך בארה"ב. אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים ולכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה עם תוכניות, טקסים ופעילויות מתאימות.

לראיה, נתתי בזאת את ידי ביום השלושים ואחד במרץ, בשנת האלפיים עשרים ושלוש, ולעצמאותה של ארצות הברית של אמריקה המאתיים וארבעים ושבעה.

JOSEPH R. BIDEN JR.

 

*

יש לציין כי זו השנה ה-45 ברציפות, שנשיאי ארה"ב מכריזים על יום הולדתו של הרבי כ'יום החינוך'.

הפעם הראשונה הייתה בשנת תשל"ח, אז  הכריז הקונגרס של ארצות הברית על יום הולדתו העברי של הרבי - בי"א ניסן, כ"יום החינוך והשיתוף" שבו יוגברו המאמצים והמשאבים לשיפור פני החינוך בכל מוסדות החינוך לכל הגילאים בכל רחבי ארצות הברית. 

מאז שנת תשל"ח, "יום החינוך והשיתוף" של ארצות הברית מוכרז בכל שנה לפי התאריך העברי בו חל יום הולדתו של הרבי. ולקראת י"א ניסן, מוציא נשיא המדינה מכתב בו הוא מציין את התאריך הלועזי המקביל באותה שנה, וקורא לציינו כיום החינוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.