COL | יום ח' ניסן ה׳תשפ״ג 30.03.2023

אלפי חיילי צבאות השם יתכנסו בכפר חב"ד; נושא השבת נחשף

אלפי חיילי צבאות השם מכל רחבי ארץ הקודש, יתכנסו בשבת הקרובה לשבת חסידית ומרוממת, שבת צבאות השם, שהפכה למסורת - בכפר חב"ד • בהתייעצות עם משפיעים ואישי חינוך בראשם משפיע הארגון הרה"ח הרב זלמן גופין בצוות ה'פנסאים' החליטו שהשבת תהיה בסימן 'שנת הקהל'
אלפי חיילי צבאות השם יתכנסו בכפר חב

כבר שנים ש"שבת צבאות ה" הפכה לשם דבר בקרב ילדי חב"ד – חיילי צבאות ה' ברחבי הארץ בה מתכנסים יחד אלפי ילדים לשבת חסידית מרוממת.

 

 כל פעילויות השבת החל מההתוועדויות וכלה במשחקי השטח סובבים סביב נושא השבת.
בצוות הארגון משקיעים רבות בבחירת התוכן בהתייעצות עם משפיעים ואישי חינוך ובראשם משפיע הארגון הרה"ח ר' זלמן גופין. 

בהתאם לכך אשר השנה היא שנת הקהל, וכדברי הרבי אשר בשנת הקהל על יהודי להיות "א הקהל איד" בצוות הפנסאים החליטו שנושא השבת יהיה בסימן 'שנת הקהל', ומשמעותה האישית בייחס לכל חייל וחייל בצבאות ה' 'מלך בסביבתו' הדברים אמורים כלפי ביאור רבינו במצוות הקהל; אשר אף אשר חרב בית המקדש, ולצערנו אין לנו הדרך לקיים את מצוות הקהל במובנה המעשי והפשוט, יחד עם זאת פשוט אשר רק מעשה המצווה בצורתה המקורית בטל עם חורבן הבית, אך תוכנה הרוחני ומהותה של המצווה הינו קיים, ואף ביתר שאת, אף לאחר חורבן בית המקדש.


מהותה של מצוות הקהל היא להקהיל ולאחד את עם ישראל כולו סביב נקודה אחת; עבודת ויראת ה'. אלא בזמן אשר בית המקדש היה קיים, היה זה תפקידו של מלך ישראל בלבד, ולא היה זה מתפקידו של כל אחד ואחד לפעול בהקהלת העם, אך לאחר חורבן הבית, כאשר אין לנו מלך כפי שהיה בזמן הבית, – מבאר הרבי – התפקיד להקהיל ולעורר את עם ישראל לעבודת ויראת ה' מוטל על כל אחד ואחד מעם ישראל, אנשים, נשים, וטף, כל אחד בסביבתו שלו, בין אם זה במשפחה, בין אם זה בכיתה, או אפילו בשכונה, כל אחד ואחד הוא מלך בסביבתו.
 

התוכן לוקט ועובד מתוך שיחותיו הרבות של הוד כ"ק אדמו"ר בנושא, אשר נאמרו
במהלך השנים בכלל, ובשנות הקהל בפרט.


במפקדת צבאות ה' שוקדים במרץ על העברת תוכן השבת לחיילים בצורה המרתקת והחווייתית ביותר. נערכו סרטוני וידאו מושקעים, חוברות לימוד, פעילויות מרתקות ועוד.


בהנהלת 'הפנסאים אומרים ל-COL: "בטוחים אנו כי המאמצים הרבים וודאי ישיגו את מטרתם, והחיילים יחזרו לאחר שבת זאת לבתיהם כשהם חדורים ויודעים היטב איך וכיצד עליהם להיות 'מלך בסביבתם', ולעשות מסביבתם דירה לו יתברך."
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.