שניאור דייטש | יום ח' ניסן ה׳תשפ״ג 30.03.2023

שרשרת אירועים: כך התכוננו לפסח בת"ת חב"ד בלוד

ליל סדר לדוגמא, קייטנה בניצוחו של הרב יוסי עמוס, מבחנים בהלכות ומנהגי חב"ד לחודש ניסן וחג הפסח, וכינוס לאנשי הצוות החינוכי כהכנה לחג הפסח: כך נערכו לפסח בת"ת חב"ד בלוד, בראשות המנהל הרב ברק כוכבי והצוות החינוכי 
שרשרת אירועים: כך התכוננו לפסח בת

ליל סדר לדוגמא, קייטנה בניצוחו של הרב יוסי עמוס, מבחנים בהלכות ומנהגי חב"ד לחודש ניסן וחג הפסח, וכינוס לאנשי הצוות החינוכי כהכנה לחג הפסח: כך נערכו לפסח בת"ת חב"ד בלוד, בראשות המנהל הרב ברק כוכבי והצוות החינוכי.

בכינוס לאנשי הצוות החינוכי, נשא דברים הרב דוד הורביץ מאנשי החינוך הוותיקים של קהילת חב"ד בלוד, אשר שיתף מזיכרונותיו מימי שהותו בחצרות קדשנו, בבית חיינו – 770, עת זכה להסתופף בצל כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בשנת ה"קבוצה" ובפרט מאירועי חג הפסח אצל הרבי.

אנשי הצוות זכו לשמוע תיאור חי ואותנטי, שהכניס את המשתתפים לאווירת ההוד של חג הפסח במחיצת רבינו. החל מההכנות לחג הפסח, עובר דרך ביקוריו המפורסמים של הרבי ב"סדרים" הציבוריים לילדים שברחו מאיראן, ב"מכון חנה" ובישיבה המרכזית בבניין 1414 ברחוב פרזידנט,  וכלה בחוויות מיוחדות מההתוועדויות המיוחדות וחלוקת "כוס של ברכה" לקהל האלפים של אנ"ש, התמימים והאורחים.

הרב הורביץ שיתף את המורים באופן חי ולבבי על הזכות הגדולה שהוא חש הן בכך שזכה להיות "מלמד" בעבר כאן בשיכון חב"ד בלוד, והן לעמוד ולדבר בפני המורים שיחיו שעושים עבודת קודש מידי יום לחיזוק החינוך החסידי של הילדים היקרים שיחיו, חיילי "צבאות ה'" הטהורים. בדבריו הוסיף וחיזק את המורים להחדיר בילדים עוד מגיל צעיר את החשיבות של אמירת ברכות השחר כפי הנדרש, נטילת ידיים כהלכה והקפדה על בדיקת הציצית שתהיה כשרה.

אנשי הצוות החינוכי שמעו בכנס מדבריו של הרב רוזנבלט, ממכון "הידור מצווה", שבדבריו המרתקים והברורים הגדיר את השיעורים הנדרשים בליל הסדר, שיעור ה"כזית" מצה, השיעור המקסימלי ל"כרפס" ושיעורים הלכתיים נוספים. הרב הסביר בהרחבה על טעמי ההלכות ועל שיטות המדידה שנעשו על ידו באופן אישי, עד שהגיעו להגדרה מדויקת של השיעורים של ליל הסדר.

אנשי הצוות הודו מאוד להנהלת התלמוד תורה על ארגון הכינוס, המנהל הרב ברק כוכבי, סגני המנהל הרב מנחם ישעיהו והרב אריאל פרידמן, היועץ החינוכי הרב שמעון ריינהולד וכלל אנשי המזכירות והלוגיסטיקה שסייעו בהפקת הכינוס המוצלח, מתוך ציפייה לראות את הרבי עוד השנה לפני ליל הסדר ונאכל מן הזבחים ומן הפסחים, בקרוב ממש.

וידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.