שניאור דייטש | יום ה' ניסן ה׳תשפ״ג 27.03.2023

גל שביתות מחאה בכל הארץ • הימין מתכנן הפגנת ענק

במהלך פגישה של ראש הממשלה עם ראשי סיעות הקואליציה אמר נתניהו כי הוא נחוש להכריז על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית • מסתמן כי בן גביר יפרוש מהקואליציה אבל יתמוך מבחוץ. יריב לוין לא יתפטר • ובינתיים: קריאות בימין להפגנת ענק בירושלים, כרוזים בריכוזים החרדיים • ראש הממשלה נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות: “קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אחים אנחנו”
גל שביתות מחאה בכל הארץ • הימין מתכנן הפגנת ענק
צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את ראשי מפלגות קואליציה לישיבה, במהלכה השר איתמר בן גביר הוביל את ההתנגדות למהלך. לפי דיווחים, הוא זעם שמדובר ב'כניעה מבישה'.

בסיום של הישיבה הבהיר ראש הממשלה כי הוא קשוב למחאות הציבוריות וכי המציאות מחייבת את העצירה של החקיקה.

שר המשפטים יריב לוין אמר למקורביו, כי יסכים להקפאה זמנית של החקיקה ולא יאיים בהתפטרות בעקבות המהלך. “הבנתי שאין לנו ברירה אלא לדחות את המשך החקיקה”, אמר לוין בשיחות סגורות. “האתגר עכשיו לשכנע את בן גביר. הוא מאיים לפרק על זה את הממשלה”.

בהמשך פרסם השר לוין הודעה: “כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד."

“על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו”.

הפגנת שמאל אמש בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

יו”ר ש”ס אריה דרעי לוחץ על ראש הממשלה לבטל את פיטורי השר יואב גלנט בתמורה לפרסום הבהרה מצידו.

נתניהו אמר לגורמים בכנסת: “במצב הנוכחי נוכל להעביר את הרפורמה רק בהסכמה רחבה”. שרים בליכוד התרשמו שהרפורמה כבר לא תקודם כפי שהיא גם בהמשך.

ב’כאן חדשות’ דווח כי השר איתמר בן גביר, שהתעמת עם נתניהו – ואף צעק במהלך ישיבת ראשי הקואליציה “מה זה הדבר הזה? אנחנו לא יכולים להתקפל ככה” –  הבהיר שלא יסכים להישאר בממשלה אם תיעצר הרפורמה, אבל יתמוך בה מבחוץ.

גם השר בצלאל סמוטריץ’ הסכים לדחייה מוגבלת בזמן של הליכי החקיקה. זאת לאחר שהבוקר פרסמה מפלגת הציונות הדתית הודעה: “לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות עמדתנו היא שאסור לעצור את החקיקה בשום אופן”.

יו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן קרא לצאת להפגין בעד הרפורמה: "לא יגנבו לנו את הבחירות. העם דורש תיקון שורש במערכת המשפט. אסור לקבל מציאות שבה אנשים שהקול שלהם לא נחשב. צאו והחזירו את הקול לעם”.

הפגנות ושביתות בכל הארץ, הערב הימין מתכנן הפגנה גדולה

אחרי לילה של הפגנות אלימות נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב וירושלים, ההפגנות נמשכות גם היום (שני). הפגנות גדולות מתקיימות בתל אביב, ירושלים ובחיפה.פעילי ימין קראו להפגנת תמיכה בקאוליציה ובחקיקה שתתקיים בשעה 18:00.

כרוזים שמופצים באיזורים החרדיים:

ברחובות בערים החרדיות עוברים כרוזים הקוראים לציבור לצאת ולהפגין. גם בערי הימין בדרום, בצפון וביהודה ושומרון, אלפים מתארגנים בקבוצות ליציאה לירושלים. עד כה, לדברי מארגני ההפגנה, מאות אוטובוסים התמלאו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות לפני השתתפות הימין בהפגנה בירושלים וכתב: “קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו”.

הפגנה גדולה החלה מחוץ לכנסת בשעה 14:00. המשטרה תיגברה במאות שוטרים ונערכה עם שתי מכתזיות, כוחות מג”ב וימ”מ, כשהחשש העיקרי הוא לעימותים בין מפגינים.

ראש האופוזיציה  יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה מחוץ למשכן הכנסת. “ממשלת ישראל עברה השתלטות עויינת בידי קבוצה משיחית, לאומנית ואנטי דמוקרטית. הם לא יעצרו מעצמם. קיצונים אף פעם לא עוצרים מעצמם. מה שיעצור אותם זה אתם. הנחישות שלכם. הפטריוטיות שלכם. אהבת הארץ שלכם”.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.