שניאור דייטש | יום ה' ניסן ה׳תשפ״ג 27.03.2023

הימין מרים דגל לבן: נתניהו יודיע על עצירת החקיקה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע הבוקר (שני) על עצירת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט לפחות עד לאחר יום העצמאות | לילה סוער כשעשרות מפגינים צרו על בית ראש הממשלה לאחר פיטורי שר הבטחון גלנט | יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן נטש בזעם את הוועדה: "זה נגמר"
הימין מרים דגל לבן: נתניהו יודיע על עצירת החקיקה

הימין מרים דגל לבן: ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע הבוקר (שני) על עצירת חקיקת הרפורמה במערכת המשפט. כך דווח עמית סגל בחדשות 12.

נתניהו נפגש עם ראשי סיעות הקואליציה ומסביר להם את המהלך. במהלך הישיבה, נתניהו מבקש מראשי המפלגות ויריב לוין להסכים לעצירה של מספר שבועות.

יו”ר ועדת החוקה ח”כ שמחה רוטמן קיבל את ההודעה במהלך הדיון שקיים, למרות האירועים, במטרה לאשר לקריאה שניה ושלישית את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ונטש בזעם את הישיבה. “זה נגמר”, אמר רוטמן.

מאוחר יותר חזר – וחוק שינוי הוועדה למינוי שופטים אושר בוועדת חוקה לקראת קריאה שנייה ושלישית.

במהלך הדיון אמר רוטמן, לאחר שחברי האופוזיציה התפרצו לדבריו: “יראה הציבור אתכם, את העובדה שאתם פועלים בבריונות שאין כדוגמתה. העם בעיניכם הוא שם קוד למצביעים שלכם לאנשים החושבים כמוכם שלא רואים אף אחד אז עם כל הכבוד, איבדתם את הזכות לדבר בשם העם”.

במהלך כל הלילה קיים נתניהו התייעצות חירום בנושא הרפורמה המשפטית.

שר המשפטים יריב לוין הביע את התנגדותו הנחרצת לעצירת הרפורמה המשפטית, אך שורה של שרים מהליכוד בעד המהלך. ש”ס ויהדות התורה תומכות בכל החלטה של נתניהו. הציונות הדתית ועוצמה מתנגדות. ניסיונות למנוע מהשר יריב לוין להודיע על התפטרותו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא מוקדם יותר הבוקר לעצור את חקיקת הרפורמה באופן מיידי.

“ראינו הלילה מחזות קשים מאד. אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הבטחון, הכלכלה, החברה – כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם”.

“למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר. אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות”.

יו”ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן, הצהיר הבוקר בראיון לכאן חדשות כי דיוני הוועדה יימשכו הבוקר למרות המחאות ברחבי הארץ.

לדעתו עצירת החקיקה תהיה פרס להפגנות האלימות ברחבי הארץ. “אם תהיה כניעה לדבר הזה, כל פעם שתוצאות הבחירות לא ימצאו חן בעיני מישהו – הוא יירד לאיילון, יעשה קומזיץ ונגמר הסיפור. לא יהיה צריך יותר בחירות בישראל”

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חושך כפול ומכופל
ה' ניסן ה׳תשפ״ג
מחנה הימין הופך להיות זה שמונע אחדות ישראל ולא ח"ו השמאלנים הנאורים.
ואיפה החרדים בכלל, אי אפשר לסמוך עליהם גם לא על נתניהו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.