| יום כ"ט אדר ה׳תשפ״ג 22.03.2023

הפצוע בפיגוע בחווארה: "תודה לה' ולעם ישראל על התפילות"

דיוויד שטרן, שנפצע השבוע בפיגוע הירי, סיפר כי רגע לפני שנורה, הוא שם לב שהמחבל "חוסם יד אחת" בצורה חשודה: "אחרי שיריתי 10 כדורים, הוא ברח" • ראש מועצת שומרון: "לא מחזירים את המחסומים, אנחנו מרגישים מופקרים. השיבו לנו את הביטחון"
הפצוע בפיגוע בחווארה:
צילום: באדיבות המצלם

לאחר שנורה בראשו בפיגוע הירי במרכז חווארה, דיוויד שטרן מתאושש מפצעיו ופונה לציבור בקולו, לראשונה מאז שהגיע לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול רפואי.

בחלק הראשון של דבריו פונה שטרן לציבור בהודאה על התפילות והתמיכה שקיבל מעם ישראל, שדאג לשלומו.

שטרן שיתף את השתלשלות האירועים: "ביום ראשון נסעתי עם אשתי בחווארה לכיוון ירושלים. הגעתי לכיכר, והמחבל עבר את הכביש. אני עצרתי לו כדי שיעבור את הכביש". שטרן תיאר ששם לב שהמחבל "חוסם יד אחת" בצורה מאוד חשודה: "התחלתי מיד ללכת לאקדח", שיחזר. "המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד. הוא ירה עלינו, אני יריתי עליו, וראיתי מהחלון בצד שאחרי שיריתי משהו כמו 10 כדורים הוא ברח. התקדמתי עם האוטו כמה מאות מטרים ועצרתי. התחלתי לשים חוסם עורקים ותחבושת, ואחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים". 

אחרי תיאור האירועים פנה שטרן לציבור. "אני רוצה להגיד קודם כל תודה לה' ולכל עם ישראל על התפילות והתמיכה. אני באמת מרגיש את האהבה של כולם, תודה רבה". מיד לאחר מכן, הוא אמר לההנהגה המדינית והביטחונית כי "חייבים להחזיר את המחסומים, אי אפשר להמשיך ככה. אנחנו בנס יצאנו מהפיגוע, אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה?". 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הצטרף לקריאתו של שטרן ופנה לממשלה: "לצערי הרב תושבי השומרון מרגישים שמפקירים אותם אל מול גל הטרור שהרשות הפלסטינית מנסה לחמם באזור חווארה ושכם. סגרו את החנויות בחווארה אחרי הפיגוע, אחרי יומיים פתחו אותן בשקט. מה קרה? המצב השתנה? את המחסומים הביטחוניים לא מחזירים - זה עלה כבר בדם של הלל ויגל, כמעט עלה בדם בחייו של דיוויד שטרן שניצל בנס כתוצאה מתושייתו. אני דורש: הפסיקו את המציאות הזו, החזירו לנו את הביטחון. אנחנו מרגישים מופקרים ולא נקבל שמפקירים את התושבים שלנו".

צפו בוידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.