צבי סופר | יום כ"ח אדר ה׳תשפ״ג 21.03.2023

היסטוריה: החוק לביטול גזרת ההתנתקות עבר בכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה ברוב את החוק לביטול ההתנתקות. 31 ח"כים הצביעו בעד החוק ו-18 התנגדו | ח"כי הימין צהלו ומחאו כפיים | השרה אורית סטרוק: "אשרינו שזכינו" | ח"כ יולי אדלשטיין: "מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש" | השר יצחק גולדקנופף: "צדק היסטורי. ליהודים מותר להתגורר בכל רחבי ארץ ישראל"  
היסטוריה: החוק לביטול גזרת ההתנתקות עבר בכנסת
יוסי דגן ואנשי ההתיישבות חוגגים ביציע הכנסת. בקטן: לוח התוצאות (צילום: ערוץ הכנסת)

את החוק יזמו ח"כ יולי אדלשטיין וח"כ אורית סטרוק, שהוגש בעבר מספר פעמים בכמה כנסות שונות וכעת עבר לראשונה.

החוק יאפשר לישראלים ומגורשים לשוב לחומש וליישובים נוספים שנהרסו לפני כ-18 שנה. בכך לא תהיה מניעה להמשיך ולפתח את הישיבה שפועלת בחומש וכן את היישובים שנהרסו.

מדברי ההסבר לחוק: "החוק ליישום תכנית ההתנתקות נועד להכשיר את עקירתם וגירושם של כ-10,000 איש מבתיהם, מפרנסתם וממרקם החיים שלהם במסגרת תכנית ההתנתקות. משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם.

"על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל".

צפו: החוק עובר, צהלות שמחה וברכת 'שהחיינו':

 

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "הלילה הזה מרגש כי אנחנו מתחילים כאן תיקון היסטורי. הודות לחלוצי חומש הגיבורים שנאחזים במקום במסירות במשך שנים, כנסת ישראל והקואליציה שלנו מתחילים למחוק את חרפת הגירוש ולקדם את הסדרת הישיבה בחומש".

מיד לאחר ההצבעה אמרה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק:

"זה יום גדול למדינת ישראל! היום אנחנו זוכים לממש את רעיון "חומש תחילה" - הרעיון של השיבה לארץ האהובה שננטשה ולישובים שנעקרו והוחרבו.

"אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן" - זה היה העקרון שהוביל אותנו לרעיון "חומש תחילה", אותו אנו זוכים לממש היום.

כשהגשתי את הצעת החוק הזו בימים שהיא נראתה הזויה וחסרת סיכוי, ידעתי שיום יגיע והיא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, כדי להתחיל למחוק מהספר הזה את הכתם המביש של "תכנית ההתנתקות". אשרינו שזכינו!

היום המרגש הזה הגיע בזכות הנאמנות לדרך של רבים וטובים ובראשם ראש המועצה האזורית שומרון, בזכות מסירות הנפש האדירה של של תלמידי ישיבת חומש, בזכות המוני התומכים בחומש, שצעדו אליה למרות המחסומים ובתנאי מזג אויר קשים, ובזכות פעילות רבת שנים של שדולת א"י ושדולת חומש, שעשו את כל המאמצים הפרלמנטרים הנדרשים".

ח"כ יולי אדלשטיין, שכאמור היה ממגישי הצעת החוק: "18 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד שבו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש.

"זהו הצעד ראשון ומשמעותי לתיקון אמיתי ולביסוסה של ישראל בשטחי המולדת השייכים לה. ההיסטוריה הראתה וממשיכה להראות לנו כי כל אימת שנוותר על שטחי מולדת - נקבל טרור הולך וגובר. זוהי משווה ברורה וידועה, עם תוצאות שלא משתנות אף פעם".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה:

"הצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון שעברה הלילה במליאה, היא תחילתו של עשיית צדק היסטורי ותיקון העוול שנעשה עם אותם אלפי יהודים  שגורשו מבתיהם לפני 18 שנה. כיום ישנה הסכמה חוצת קהלים כי ההתנתקות היתה שגיאה חמורה ואנו משלמים עליה מחיר יקר. אני מברך את מגישי הצעת החוק על היוזמה הברוכה. ליהודים מותר להתגורר בכל רחבי ארץ ישראל."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.