מערכת COL | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״ג 16.03.2023

מהפכת השידוכים בנחל'ה, מיזם הדיור לאנ"ש ושליחות במלחמה

מה קורה בין רוסיה לאוקראינה ואיך פעילות השלוחים בצל המלחמה? הפרשן והשליח מדברים • וגם: המהפכה בשידוכי בוגרים בשכונת נחלת הר חב"ד ומיזם הדיור החב"די בדרום • תכנית "ליל שישי" לסוף השבוע
מהפכת השידוכים בנחל'ה, מיזם הדיור לאנ
תמונות: באדיבות המצלם וארכיון COL

גם הערב כמידי יום חמישי בכל שבוע, תכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן חסידי ואקטואלי מיוחד. אלו הכותרות השבוע.

מה השתנה במאזן הכוחות בין רוסיה לאוקראינה לאחר שנה לחימה עקובה מדם? מי המנצחים והמפסידים במערכה הרחבה הזאת ומהם האינטרסים של כל המעורבים? אלוף משנה במילואים והפרשן הצבאי והפוליטי אפרים מיכאלי שהיה בעבר גם נספח צה"ל ברוסיה ייתן סקירה מקיפה במלאת שנה למלחמה. והוא גם יתייחס לרפורמה המשפטית המתבקשת ולכישלון של הנשיא הרצוג בהציגו אמש את 'מתווה העם' כהגדרתו.


האזינו לתכנית המלאה >>


במעבר חד נעסוק באחת הסוגיות הבוערות על סדר היום בחב"ד-השידוכים, או יותר נכון מעוכבי ומעוכבות השידוכים. יוזמה חדשה בנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, מעניקה תמריץ לשדכנים ולשדכניות בתמורה כספית נאותה ולא רק. נהיה כאן עם הרב יצחק בליז'ינסקי, יו"ר וועד נחלת הר חב"ד שבנשיאות הרבי, העומד מאחורי היוזמה בשיתוף ארגון "תן יד", שיספר על מצוקה מחד, על המיזם ועיקריו וכמובן על התגובות למיזם מצד התושבים.

בהמשך נדרים קצת, לשיחה עם ר' אלעזר קסטנבוים, חסיד חב"ד ורב סרן בצה"ל, שמנסה לארגן מספר תושבים חב"דיים חלוצים ליד היישוב כרמית בדרום הארץ, שיכולים לגשת ולרכוש שטח ללא וועדת קבלה ישירות מהמנהל. "המכרז יסתיים בקרוב וחבל שלא נוכל ליהנות ממנו" אומר קסטנבוים ומדגיש שהוא לא חלק מקבוצת רכישה או יזם נדל"ן. "יש היום מודעות לאיכות חיים וזה לא משהו שזמין ונגיש כיום במחירי הנדל"ן באזור המרכז" הוא אומר ומוסיף: "זה גם יכול לתת פתרון ולו חלקי למצוקת הדיור הגדולה אצלנו בחב"ד עם ריבוי של זוגות צעירים בלי עין הרע, שחשוב להם לגור בבית מרווח וגדול". 

בטח נחשפתם לניידת 'בית הכנסת אורחים נייד' כאן באתר. ולמי שעוד לא שמע על זה, נגלה שמדובר בקרוואן מאובזר שמשמש את משפחות המאושפזים במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ שנאלצים לעתים לבלות לילות וימים לצד יקיריהם המאושפזים במחלקות השונות. נדבר כאן עם הרב יעקב פינסון, מנהל הפרויקטים של לב חב"ד שעל ידי צעירי אגודת חב"ד, שיספר לנו על המיזם ועל היקף הפעילות, על הפעילות השוטפת של הארגון כמו גם על התוכניות לעתיד.

בהמשך, לאחר הפסקה ממושכת, מבקר הספרים שלנו ר' מנדי ברנופמן יסקור כאן את ספר שיעוריו  של הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ) על שורש מצוות התפילה מספר דרך מצוותיך של הצמח צדק. 

לסיום, ר' שייע דייטש, משלוחי הרבי במוסקבה, יספר על עליה מתמדת בפניות של מקרי החסד למרכז החסד אותו הוא מנהל מזה כעשרים שנה, וכיצד הם מתמודדים המצב שנכפה עליהם בהיערכות לקמחא דפסחא, כל זאת כמובן בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה וחרם המערב על רוסיה. והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיסיים את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.