מנחם קרביצקי | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״ג 16.03.2023

למה צריך פיקוח הלכתי על השקעות?

האינפלציה הגואה שולחת משקיעים רבים לחפש אפיקי השקעה שישיגו את האינפלציה, כאלה שיש בהם סיכוי לתשואות טובות מהממוצע. כיצד משקיעים בהתאם לדרישות ההלכה? כיצד בודקים את כשרות הממון וכיצד יכולים להימלט ממכשולות ואפילו מאיסורי תורה של ממש
למה צריך פיקוח הלכתי על השקעות?

הריבית הולכת ומתייקרת, האינפלציה מזנקת אך עבור המשקיע החרדי יש די מסלולי השקעה כשרים בפיקוח הלכתי והוא יכול לבחור בין מגוון אפשרויות השקעה "כשרות". מה שהיה ממש לא מובן מאליו לפני עשור, הפך לנורמה שאין כמעט גוף השקעות שמכבד את עצמו, שאינו מציע לפחות מסלול "הלכתי" אחד.

ועדיין, רבים לא מבינים מדוע יש לוודא כשרות לפני שמשקיעים, איך בכלל עובד מנגנון הפיקוח ההלכתי על השקעות. מדוע יש בו צורך וכיצד אפשר להבטיח את כשרות הממון לא פחות מאשר כשרות המזון. האינפלציה הגואה גורמת להרבה אנשים לחפש אפיקי השקעה שיעניקו להם תשואה גבוהה יותר מקצב עליית האינפלציה. האם ניתן לקנות אגרות חוב ממשלתיות שנושאות ריבית? האם מותר להשקיע בקרנות מחקות מחו"ל? האם ואיך אפשר להשקיע בהייטק בהתאם לדרישות ההלכה ובכלל, מה הן דרישות ההלכה ממשקיעים בחברות פרטיות.

השאלות הללו מתחדדות בראשו של כל אברך בן תורה ובעל משפחה, כשהוא יודע שהכסף שהוא חוסך לעתיד משפחתו, עלול לבוא באיסור ולפגוע בבלי דעת בחינוך הטהור אותו הוא מקנה לילדיו. כדי לעשות סדר בדברים, תקיים קבוצת 'בסדנו', קבוצת ההשקעות המובילה בציבור החרדי, וובינר מיוחד ומרתק עם רב הקבוצה, הדיין הגאון רבי שלמה כהן שליט"א, מדייני בית הדין 'אהבת שלום'.

הוובינר יתקיים אי"ה בבית בסדנו בבני ברק (ז'בוטינסקי 9, מגדל הכשרת הישוב, קומה 15) ביום פלוני בשעה 00:00 הוא אף יועבר בטלפון לטובת בעלי המכשירים הכשרים. תהיה זו הזדמנות נדירה לשמוע מכלי ראשון מה הן השקעות כשרות, כיצד בודקים את כשרות הממון, כיצד יכולים משקיעים להימלט ממכשולות ואפילו מאיסורי תורה ממש ואיך אפשר להשקיע בחברות הייטק מבלי לוותר על קוצו של יו"ד מבחינה הלכתית.

ההשתתפות חינם וללא כל התחייבות. הרשמה מראש חובה. להרשמה לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.