COL | יום כ"ג אדר ה׳תשפ״ג 16.03.2023

בית ספר למלאכה נפרד מהמחנך הרב אברהם אבא ברוק ז"ל

במלאות השלושים לפטירתו של המחנך האגדי למעלה מיובל שנים בבית ספר למלאכה שכיהן בה גם שנים רבות כמנהל הרב אברהם אבא (אבוש) ברוק ז"ל, נערכה עצרת התעוררות בבית ספר למלאכה במרכז נחלת הר חב"ד, בהשתתפות אנשי צוות מכל התקופות בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד ובנחלת הר חב"ד | גלריית תמונות ושידור חוזר מהאירוע
בית ספר למלאכה נפרד מהמחנך הרב אברהם אבא ברוק ז

כשהרב ברוק 'שלף' את החניך מהבנק והפך אותו לאיש חינוך

במלאות השלושים לפטירתו של המחנך למעלה מיובל שנים בבית ספר למלאכה שכיהן בה גם שנים רבות כמנהל הרב אברהם אבא (אבוש) ברוק ז"ל, נערכה עצרת התעוררות בבית ספר למלאכה במרכז נחלת הר חב"ד, בהשתתפות אנשי צוות מכל התקופות בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד ובנחלת הר חב"ד, תלמידים, ידידים ומכרים שבאו להיפרד מהמחנך האהוב שלא ויתר על אף תלמיד והעמיד לגיונות של אלפי תלמידים, ביניהם רמ"ים, מחנכים,  אנשי עשיה ועמך ישראל.

 את האירוע פתח בנו של הרב ברוק הרב חיים שאול ברוק מנכ"ל הקהילה היהודית בפטרבורג, שדיבר על המורשת החינוכית המפוארת שהנחיל אביו, בעיקר בתחום העשייה ללא לאות למעלה מיובל שנים ממש עד יומו האחרון, כאשר כוחותיו אזלו, שהעמיד והצמיח דורות של תלמידים ובעיקר ממשיכי דרכו בעשיית החינוך.   

ראשון הדוברים היה הרב מיכאל בן הרוש אשר מכהן כיום מנהל בי״ס חב״ד יפו, מי שהיה חניכו של הרב ברוק לפני חמישים שנה ולאחר מכן מדריך ומחנך בבית ספר למלאכה. הרב בן הרוש סיפר בהתרגשות רבה  איך שהרב ברוק קיבל אותו בדיוק לפני חמישים שנה שבא כחניך מהעיר חיפה לכיתה ט'. "הוא נתן לנו הרגשה שאנחנו מנהיגים וככה הוא התנהג אלינו". הרב בן הרוש סיפר כיצד לאחר הצבא נהיה פקיד בנק, אבל אז הגיע הטלפון מהרב ברוק ששינה את חייו, "אבי שיחי' מרים את הטלפון והרב ברוק אומר לו, לבן שלך מוכנה בכפר חב"ד בכיתה ט', מחר הוא כבר יכול להגיע". אני חוזר הבייתה ואבי מבשר לי על הטלפון שקיבל מ"אבא ברוק", כמו שנהגנו לכנות אותו. ואבא שיבלט"א אומר לי 'עושים מה שהרב ברוק מבקש אני כבר יסתדר עם הבנק'. למחרת ב-6 בבוקר הייתי כבר על האוטובוס בדרך לכפר חב"ד, והשאר היסטוריה". הרב בן הרוש סיפר בהתרגשות כיצד הרב ברוק דאג להם ללבוש החסידי וכו' גם כאשר היה בצבא, וכיצד הפך הרב ברוק דור של מנהיגים שימשיכו את דרך החינוך שהשריש בנו.

הרב אלימלך הרצל יו״ר הנהלת בית הספר למלאכה, יו״ר הנהלת מועדוני נוער חב״ד, סיפר על העשור האחרון בחייו של הרב ברוק שהמשיך את מלאכת הקודש בחינוך ילדי ישראל ואיך התלמידים אהבו אותו, והדמות שהקרינה ממנו על התלמידים.

מנכ״ל בית הספר למלאכה חב״ד בקרית מלאכי איציק אלמקייס דיבר בהתרגשות  איך קיבל אותו הרב ברוק לעבודה דיבר לכל אחד בגובה העיניים האמין בעובדים בצוות ובתלמידים עד יומו האחרון שהגיע לבית הספר, וכיצד התלמידים החזירו לו אהבה אין קץ על מה שנתן להם.

מר רפי תורג׳מן, מהחניכים הראשונים של בית הספר למלאכה ומעולי מרוקו, סיפר על התקופה שהרב ברוק ז"ל התפלל אצלם בבית הכנסת בשנים האחרונות, באיזה אהבה התייחס לכל מתפלל, וסיפר על יום הכיפורים האחרון שהתפלל את כל התפילות אצלם בבית הכנסת. דמותו החינוכית הקרינה בכל מקום שהוא הלך, ולא לחינם זכה להערצה גדולה מכולם.

 הרב עו״ד בצלאל מזרחי, מ״מ ראש העיר ומגיד השיעור בדף היומי בגמרא, סיפר בהתרגשות איך מסר את נפשו עד יומיים לפני אשפוזו להגיע מידי יום עם הקולנועית לשיעור בשעה שש וחצי בבוקר. אצל הרב ברוק היה המעשה הוא העיקר, לא חס על בריאותו וכבודו והשתתף כשווה בין שווים בשיעור, למרות היות תלמיד חכם בעל שיעור קומה. אהבת התורה ואהבת האדם שהייתה לו אלו דברים שנקח ממנו בבחינת והחי יתן אל ליבו.

 הרב יצחק גרשטנקורן חבר בית הדין העירוני בקרית מלאכי וקרוב משפחתו של הרב ברוק, דיבר על דור העתיד שהרב ברוק השקיע את כל מרצו כדי לחנכם ולהביאם תחת כנפי השכינה.

בנו השליח הרב מנחם מענדל ברוק מקרית ים סיים מסכת מגילה ודיבר כיצד אביו הרב ברוק היה מרומם ומעודד כל אחד, החל מהנכדים וכלה בתלמידיו ובכלל בכל מי שהכיר.

את האירוע כיבד בנוכחותו יו״ר וועד נחלת הר חב״ד הרב יצחק בליזינסקי.

צפו בשידור חוזר מעצרת השלושים לרב ברוק בבית ספר למלאכה בנחלת הר חב"ד:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.