שניאור דייטש | יום כ"ב אדר ה׳תשפ״ג 15.03.2023

מ'צוות המשימה' של הרבי: בלונדון נפטר ר' בנציון ברנשטיין ז"ל

ר' בנציון ברנשטיין ע"ה מלונדון, אנגליה, שקיבל הוראה מהרבי להיות עורך דין על מנת להיות חלק מ"צוות משימה" של יהודים דתיים במדעים ובמקצועות, נפטר אתמול | הותיר אחריו משפחה ענפה
מ'צוות המשימה' של הרבי: בלונדון נפטר ר' בנציון ברנשטיין ז


 

ר' בנציון ברנשטיין ע"ה מלונדון, אנגליה, שקיבל הוראה מהרבי להיות עורך דין על מנת להיות חלק מ"צוות משימה" של יהודים דתיים במדעים ובמקצועות, נפטר ביום שלישי, כ"א באדר תשפ"ג.

תולדות חייו

בנציון נולד, גדל והתחנך באנגליה, סיים תואר במשפטים מאוניברסיטת לונדון. אבל בשלב מוקדם הוא הפסיק מלעסוק בעריכת דין, ובשנת 1959 הוא החליט לעסוק בתחום החינוך.

בערך בתקופה זו הכיר את חב"ד ליובאוויטש, כשהוזמן להשתתף בארגון מצעד הילדים הראשון בל"ג בעומר בלונדון.

"מצעד מסוג זה - שבו ילדים יהודים הכריזו בפומבי על נאמנותם לתורה - אורגן בהצלחה רבה על ידי חב"ד בניו יורק, אבל יהודים בלונדון, ששמרו על פרופיל נמוך מאוד, לא חשבו שזה יהיה פופולרי כאן", הוא אמר בראיון ל- JEM. למרות הספקנות, המצעד היה הצלחה מסחררת, והשתתפו בו למעלה מ-1,000 ילדים.

בשנה שלאחר מכן, בעידוד ידידיו חסידי חב"ד, נסע בנציון לניו יורק כדי לבחון את האפשרות ללמוד בישיבת חב"ד בקראון הייטס. אז ראה את הרבי בפעם הראשונה כשהשתתף ביחידות.

"אין לי מילים לתאר איך זה היה. די לומר, זה היה מאוד מאוד מיוחד", הוא נזכר.

במהלך היחידות עם הרבי, הוא שאל את הרבי איך הוא יכול לשמוח כל הזמן, כמו שאמור להיות חסיד. הרבי ענה: "אם אתה זוכר שנשמתו של יהודי היא חלק אלוקה ממעל, איך אפשר שלא לשמוח כל הזמן?" ואז הוא הוסיף, "אני רואה שאתה מטבעך טיפוס שקט ומופנם, אבל אם תזכור עובדה זו בכל עת, אתה תהיה מאושר."

אחרי היחידות הזאת, בכל פעם שהייתה התוועדות והרבי חילק יין מהכוס שלו - כוס של ברכה - הוא היה אומר לי "מה עם השמחה?" הוא אמר בראיון.

ביחידות מאוחרת יותר, הורה לו הרבי שבמקום לעסוק במקצוע החינוך, עליו לנקוט בצעדים להסמכה כעורך דין. הרבי רצה להקים "כוח משימה" של יהודים דתיים בתחומי המדעים והמקצועות. הוא אמר לבנציון, "אני רוצה לבנות קבוצה של שומרי תורה שיוכלו להתייחס אל העוסקים במדעים ובמקצועות מבפנים. אני רוצה ששומרי התורה האלה יהיו מודל לחיקוי, שיראו שאפשר להיות מקצוענים ולהיות מחויבים ליידישקייט".

"בדקתי מה יידרש כדי להיות עורך דין מורשה בארה"ב ובקנדה, אבל התברר שהאפשרות הקלה והטובה ביותר שלי נמצאת באנגליה. כשדיווחתי על כך לרבי, הוא אמר לי לחזור הביתה", אמר.

הלילה שבו קבע לעזוב את ניו יורק ולחזור לאנגליה, היה הלילה שבו עשה הרבי קידוש לבנה. כשהחסידים התאספו, נשמע הרבי אומר: "איפה ברנשטיין?" אנשים באו לחפש אותו וכשנמצא הרבי בירך אותי ב"שלום עליכם", במסגרת קידוש לבנה, ובנציון הגיב "עליכם שלום". לאחר מכן ביקש ממנו הרבי לעמוד לידו למשך שארית הזמן של ה'קידוש לבנה'.

לאחר שחזר ללונדון, החל בנציון בתהליך שהוביל להסמכה כעורך דין - תהליך אינטנסיבי ומסובך. באותה תקופה הוא גם התחתן והקים משפחה, והעול הכלכלי היה כבד.

"כתבתי לרבי, בהסתמך על הדילמה שלי, והוא ענה שיש לו קרן מלגות שהוא יעמיד לרשותי. כך הרבי סיפק לי תמיכה כספית עד שיכולתי להתחיל לעסוק בעריכת דין ולהיות עצמאי. עד כמה המטרה הזו הייתה חשובה לו", אמר.

ר' בנציון נזכר שהיו רגעים שהיה קשה מאוד, והוא רצה לוותר - במיוחד כשהציעו לו הזדמנויות קלות להיכנס לעסקים - אבל הרבי תמיד אמר, "לא. זה מה שאתה צריך לעשות. זו המשימה שלך בחיים".

בפעם האחרונה שר' בנציון ראה את הרבי, אמר לו הרבי: "אתה תהיה עורך דין, ואתה תהיה עורך דין טוב". הוא גם נתן לי בקבוק משקה. "שאלתי, "איך זכיתי לקבל בקבוק שלם?" והוא ענה, 'אתה צריך לחלוק את זה עם כל שאר עורכי הדין, כדי שגם הם יוכלו להגיד לחיים'", הוא נזכר.

הותיר אחריו את ילדיו יבדלח"ט:  הרב מנדל ברנשטיין – טורונטו, קנדה; הרב אברהם ברנשטיין – פריהולד, ניו ג'רזי; שמואל ברנשטיין – טורונטו, קנדה; גב' חנה שרה איפרגן - לונדון, בריטניה; גב' אסתר מרים פריד – מנהטן, ניו יורק; גב' דבורה לאה וורסט - רוטרדם, הולנד; גב' ברכה מולר – אילפורד, בריטניה; גברת נחמה דינה סרבריאנסקי – קינגסטון.

הלווייתו תצא היום, יום רביעי.

ברוך דיין האמת.

 צפו בריאיון שלו ל-JEM:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.