שניאור דייטש | יום כ' אדר ה׳תשפ״ג 13.03.2023

"בעיר לא רוצים חרדים": ביכנ"ס ארעי נהרס בחריש

משטרת ישראל הרסה הבוקר (שני) בעיר חריש מבנה ששימש כבית כנסת, מאחר שהוצב לפני מספר חודשים באופן לא חוקי | לפי המשטרה,  לפעילות ההריסה קדמו ניסיונות להדברות מול אנשי הקהילה | עשרות חרדים שניסו למנוע את ההריסה, חסמו את הציר למעבר מכוניות. אחד המפגינים נעצר
צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל פירקה הבוקר (שני) בעיר חריש מבנה ששימש כבית כנסת, מאחר שהוצב לפני מספר חודשי באופן לא חוקי וללא אישורים.

כוחות המשטרה, יחד עם היחידה לאכיפת דיני התכנון ובנייה לחריש, הגיעו לצורך מימוש צו ההריסה שהוצא על ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה למבנה שהוקם במקום מלוחות פח באופן לא חוקי על קרקע ציבורית.

לפי המשטרה,  לפעילות ההריסה קדמו ניסיונות להדברות מול אנשי הקהילה, במטרה להגיע לפשרה ולמצוא חלופות מתאימות, אך כולם נדחו על ידי אנשי בית הכנסת.

עם הגעת הכוחות בוצע פינוי של תכולת בית הכנסת, הכוללת ספרי התורה ותשמישי קדושה, בטרם בוצעה ההריסה – ואלה הועברו בצורה מכובדת לגורמי העירייה.

במהלך הפעילות של המשטרה והעירייה, הגיעו למקום עשרות חרדים שניסו למנוע את ההריסה. הם חסמו את הציר למעבר  מכוניות – והפגינו.

אחד המפגינים נעצר בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

לאחר הריסת בית הכנסת, הגיעו אנשי הקהילה להפגין מול בניין העירייה.

התושבים החרדים טוענים כי הקימו את בית הכנסת הלא חוקי בגלל  חוסר מענה לתושבים המעוניינים להתפלל – ונתקלים במחסור חמור בבתי כנסת בעיר. בשיחה עם חרדים 10, אמר אחד מאנשי הקהילה: “בעיר לא רוצים חרדים. יש כאן התנכלות למקוואות ולעוד צריכים של התושבים שומרי המצוות”.

עו”ד מיכאל ליטווק, יועמ”ש של ארגון ‘בצלמו’ ותושב חריש, אמר: “מצער שבזמן שמשטרת ישראל מכילה את הפגנות השמאל, היא פועלת באלימות רבה, נלחמת והורסת את קודשי ישראל.

“האחריות המלאה להרס בית הכנסת והפגיעה הקשה במתפללים היא של עיריית חריש, שבמקום למצוא פתרון למצוקת בתי הכנסת בוחרת שוב ושוב להתנכל לציבור הדתי והחרדי בעיר”.

צילום: דוברות המשטרה. וידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.