מנחם קרביצקי | יום כ' אדר ה׳תשפ״ג 13.03.2023

מאוקראינה לפסח אנ"ש בסלוניקי

לא פשוט לתפוס את ר' אליהו בדיחי בימים אלו. הוא כמו כל הצוות של "פסח אנ"ש סלוניקי" לא נחים לרגע. חלקם עונים לפניות הרבות המגיעות מ-4 יבשות, חלקם עומדים בקשר רציף עם הנהלת הריזורט היוקרתי "קרונוול פלאטמון" על הסידורים האחרונים במלון, ואחרים עוברים על רשימת המוצרים לוודא שהכל נמצא בדרך לסלוניקי לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה.
מאוקראינה לפסח אנ

פנינו לר' אליהו, סוכן נסיעות וותיק, שבשנים האחרונות נמנה עם שלוחי הרבי באוקראינה, וגם כיום ממשיך מהארץ בפעילות עם הפליטים, במקביל לפסח אנ"ש:

מה נשתנה פסח אנ"ש סלוניקי מכל שאר הנופשים המאורגנים בארץ ובחו"ל?

ראשית כל, הוא מדגיש, לקחנו על עצמנו לאפשר לכל חסיד חב״ד לשמור על ההידורים המסורתיים מבית אבא ככל האפשר. זה קורה תחת השגחתו של הרב אברהם ברוך פעווזנער שליט"א רב קהילת חב״ד בפאריז צרפת, העומד בראש מערכת הכשרות אותה ייסד אביו אב"ד ליובאוויטש הרב הלל זצ"ל, שפסיקותיו ההלכתיות וגאונותו בתורה ובחסידות, יחד עם הקפדה חסרת פשרות בתחום הכשרות עשו להם שם הרבה מעבר למדינת צרפת, וברחבי יבשת אירופה.

הייחודיות בפסח אנ"ש היא לא רק בהקפדה על הכשרות ועל המנהגים החב"דיים אלא גם בדגש על אווירת חג מלכותית בכל מה שקשור לרמה הגבוהה של המלון, הארוחות, והפעילויות הרבות לכל המשפחה.

אם תוכל לפרט..
נתחיל בהידורים של פסח שהם כמובן הדבר הראשון שמעסיק כל חסיד בחג הפסח. מעבר לזה שהמצות אצלנו הם מצות שמורה בהשגחה חב״דית בכל ימי החג, ואין זכר לקיטניות או שרויה, הנה מלבד צוות המשגיחים שנמצא במטבח באופן רציף מטעמו של הרב שליט"א, הרי הרב עצמו יכבדנו בנוכחות אישית במקום במהלך חג הפסח, ויעמוד מקרוב על כל הנעשה במטבח לוודא שהרמה מספיק מהודרת כדי שהמאכלים יוכלו לעלות על שולחנו האישי. אני סבור שזה מדבר בעד עצמו.

איך באמת עושים את זה?
דבר ראשון, הצוות כולו כפוף להנחיות הרב, לא רק המשגיחים אלא גם עובדי המטבח והנהלת המלון יודעים שהמילה האחרונה היא של נציג הרב. הדבר כרוך בעלויות גבוהות, אך מאחר שהמטרה שלנו היא כשרות של 5 כוכבים, אנו עושים הכל על מנת לעמוד בדרישות הכשרות המנהגים וההידורים ככל האפשר.
ידענו שלפנינו עומד אתגר לא פשוט - להגיע לרמת אירוח של 5 כוכבים, ביחד עם כשרות ברמה בלתי מתפשרת, למען רווחת האורחים מאנ"ש. כשהמוטו המלווה אותנו - כשרות קפדנית לא על חשבון "5 כוכבים" וחמישה כוכבים לא על חשבון הכשרות.

בוא נדבר קצת על האוכל, יש נופשים שבהם מספקים לארוחת צהריים 'לאנצ' בוקס' עם סנדביץ' וכדומה, מה קורה אצלכם?

בפסח אנ"ש סלוניקי יש 3 ארוחות בכל יום. תסתכל בעצמך על התפריט שלנו, ותוכל לראות שהארוחות אצלנו הם ברמה ובשפע שלא תמצא במקומות אחרים גם בארוחות חג:
צזיקי, חצילים, עגבנייה קלופה, מלפפון, חסה, גזר, פיקלס, פלפל אדום קלוף, פלפל ירוק קלוף, בצל, שרי קלוף. סלק עם אשכולית אדומה, ירקות עם רוקט ועגבניות, חצילים עם עגבניות, סלט תפוחי אדמה עם כמהין, פטריות במרינדה. סלק צלוי עם גרעיני רימון, סלמון ברוטב קיסרי, גזר עם תפוז מיובש, מלפפון עם חומץ יין, עגבנייה קלופה עם שמן זית, ירקות ברוטב תפוז מתקתק, 
עוף טריקולור בסגנון הודי, פלפלים קלויים בשום טרי ושמן זית, סלט תפוחי אדמה עם דבש, בורשט, מרק תפוחי אדמה, סרדינים בגריל. עוף בולונז, סמירניקה בקר קופטה, צ'יפס, תפוחי אדמה ליאוניז, חצילים ברוטב. קינוחים.


נותרו מקומות אחרונים מהרו לשריין לעצמכם פסח חסידי ומהנה לחצו כאן>>>


מה בקשר למלון עצמו, הריזורט, החופים, האטרקציות, והפעילויות?

במלון עצמו יש שפע של אטרקציות ופעילות לכל הגילאים: בריכת שחייה מקורה ומחוממת, בריכה חיצונית ופארק מים לילדים, ספא, חדר כושר, מגרש טניס, מגרש למשחקי כדור, חוף ים פרטי, פעילות ספורט ימי ועוד.
במקום ישנו חדר משחקים ושמרטפייה לילדים ופעוטות, כך שההורים יכולים לדעת שילדיהם נמצאים בידיים טובות.
בנוסף התוכנית שלנו עמוסה בשיעורים והתוועדויות, הרצאות לנשים ולגברים, מופעים לכל המשפחה, טיולים מרתקים, וכל זה מתוך אווירה של חירות ושמחה.
גם הפעילויות לכל המשפחה הינם באווירה חסידית. לדוגמא, ערבי חזנות שירה עם האורח המיוחד מארה"ב הזמר והחזן החסידי ר' בערל צוקר שינעים את החג בהופעה מלאה של קטעי חזנות ובערבי שירה חסידית, ועוד.

תוך כדי שאנו משוחחים, הגיעה שיחת טלפון מצרפת ומחילופי הדברים הבנתי שעל הקו נמצא הרב פעווזנער, שעוקב באופן אישי אחר ההכנות לקראת הפסח. ניצלתי את ההזדמנות וביקשתי לשאול את הרב, איזה מסר ברצונו להעביר לאורחי פסח אנ"ש סלוניקי?

הרב פעווזנער:

בראשית דבריי אומר שעל כל אחד מאנ"ש לדעת שאין לוותר על החומרות וההידורים בפסח, הן בבית והן כשנמצאים מחוץ לבית. והדבר נוגע ומשפיע למשך כל השנה, ועדיף לכתחילה להיות בבית בחג הפסח. אך גם מי ששוהה בחג מחוץ לביתו עליו לוודא שהוא נמצא במקום בו מקיימים לכתחילה את מנהגי והידורי חב״ד בפסח.

הסיבה העיקרית שנעתרתי להעניק את ההשגחה לחג הפסח היא, שבתור רב הקהילה מוטלת עלי האחריות לדאוג לא רק לאותם משפחות ש"מסודרות" מבחינת הידורים ויכולות לחגוג בביתם את חג הפסח עם כל המנהגים וכו', אלא גם ובעיקר לאותם אלו שאין באפשרותם לעשות את הפסח בבית מסיבות שונות, והאפשרות היחידה העומדת בפניהם היא להיות במקומות כגון בתי מלון. מניסיון של שנים עברו, קרה שמשפחות מאנ"ש נאלצו לעבור את החג ברמת כשרות שאינה מספקת, שלא לדבר על חומרות ומנהגי חב״ד וכו'.

לכן, כשעמדה על הפרק האפשרות של מקום ראוי לשמו לחגוג בו את חג הפסח עם ההידורים לפי הדרישות שלנו, נעתרתי להעניק השגחה, כי הרי יש בזה תיקון גדול לכל אותם אלו שבכל אופן לא יעשו את החג בביתם, כדי שיוכלו לחגוג את הפסח ברמת הידור גבוהה ככל הניתן. וכן לאותם אלו שרוצים לחגוג את הפסח לפי מנהגי חב״ד באופן של 'מעלין בקודש'.

אני אישית מתכוון להיות במקום בפסח בעז"ה, כדי לפקח מקרוב על צוות המשגיחים ותהליך ההכשרה והבישולים, ולתת מענה לכל עניין שיתעורר במשך כל החג. בנוסף, כמה מחברי קהילתי כבר ביקשו ממני למסור שיעורים ולהתוועד איתם במהלך החג, הרי בוודאי שזו יוזמה חשובה, וכל האורחים מוזמנים להשתתף בשיעורים ובהתוועדויות.

ויהי רצון שעוד השנה נזכה "לאכול שם מן הפסחים ומן הזבחים" בירושלים עיר הקודש יחד עם משיח צדקנו בקרוב בימינו ממש.


נותרו מקומות אחרונים מהרו לשריין לעצמכם פסח חסידי ומהנה לחצו כאן>>>

או חייגו לטלפון: 058-4115111


 

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.