צבי סופר | יום י"ט אדר ה׳תשפ״ג 12.03.2023

באין אורחים בציון: השליח בהאדיטש נדד לכפרי הסביבה

כשהתותחים רועמים, המבקרים לא מגיעים: השליח בציון רבנו האדמו"ר הזקן בהאדיטש הרב שניאור זלמן דייטש יצא בפורים לפעילות עם היהודים בכפרי הסביבה | בכבישים משובשים וחרוצים משרשראות טנקים רוסיים שעברו עליהם, הוא נדד בין היהודים בעיירות הגדולות בסביבה - פרלוקי, לוחביצה וזינקוב והביא להם את שמחת החג
באין אורחים בציון: השליח בהאדיטש נדד לכפרי הסביבה

 

חג הפורים, כמו כל החגים האחרים היה יום חג בהאדיטש. יהודים מאוקראינה, ארה"ב וישראל היו מגיעים למתחם ציון כ"ק אדמו"ר הזקן וחוגגים יחד את החג. 

השנה, כשמספר המבקרים במקום צנח משמעותית בכל ימות השנה, השליח בהאדיטש הרב שניאור זלמן דייטש יצא לפעילות עם היהודים בכפרי הסביבה. בכבישים משובשים וחרוצים משרשראות טנקים רוסיים שעברו עליהם, הוא נדד בין היהודים בעיירות הגדולות בסביבה - פרלוקי, לוחביצה וזינקוב והביא להם את שמחת החג.

האירוע המרכזי נערך בעיר מירגורוד, כש-30 יהודי העיר הגיעו למבנה הקהילתי היהודי של העיר (במירגורוד אין בית כנסת של קבע, ולכן היהודים מתכנסים במבנה קהילתי), קרא להם את המגילה וערך איתם סעודת פורים מפוארת.

הרב דייטש אומר ל-COL: "למרות הקושי של המלחמה, ובגללה, הגיעה שמחת חג הפורים ושמחת הגאולה גם למקומות נידחים שזה עשרות רבות בשנים לא קראו בהם את המגילה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.