COL | יום י"ט אדר ה׳תשפ״ג 12.03.2023

מחדל גדול: המחבל עלה בגילה וחזר באוטובוס מביתר

מחקירת השב"כ של הפיגוע שנכשל בביתר, עולה כי המחבל עלה על אוטובוס בירושלים ונכנס לעיר החרדית ללא בידוק כלל | לאחר שהותיר מטען נפץ באוטובוס, יצא בקלות מהעיר באמצעות אוטובוס נוסף | את הלילה המפחיד בביתר לא שוכחים והתושבים מודאגים מאוד
מחדל גדול: המחבל עלה בגילה וחזר באוטובוס מביתר
כוחות צה"ל בעת פעילות לתפיסת מבוקשים פעילי טרור (צילום: דו"צ)

שירות הביטחון הכללי ממשיך בחקירת המחבל שהטמין את מטען החבלה בליל שישי באוטובוס בעיר החרדית, מאז שנעצר בליל שבת בפעילות מיוחדת בכפר בתיר.

'כיכר השבת' מדווח כי מפרטי החקירה עולה שמטען החבלה שהוטמן באוטובוס, שהגיע מירושלים לביתר עילית, היה מטען מאולתר שנבנה משני צינורות, ויכל לגרום ל"ע לאבידות בנפש.

עוד עולה מהחקירה כי המחבל עלה על האוטובוס בתחנת גילה בירושלים. המטען הופעל כמה שניות לאחר שהמחבל ירד מהאוטובוס במרכז העיר ביתר בגבעה א', הוא הופעל אך בחסדי שמים לא התפוצץ.

המטען מתלקח באוטובוס, נוסעים נמלטים: מצלמות אבטחה בתוך האוטובוס בביתר. צפו:

 

המחבל נכנס לביתר עילית עם האוטובוס בקו 226, ואחרי שהטמין את המטען - הוא ירד בתוך העיר ועלה על אוטובוס אחר לכיוון ירושלים, לכיוון היציאה מהעיר וזאת מבלי שנעצר או נבדק.

באחת התחנות, הוא ירד במקום בו המתין לו הרכב עם הסייענים. הם נסעו משם לכפר בתיר - המרוחק כחמישה ק"מ מבית לחם ובסמוך לכפר חוסאן, שם הסתתר.

במהלך הסריקות הנרחבות לאורך הלילה, שבין חמישי לשישי, הצבא הורה על חזרה לשגרה לאחר שהחקירה הראשונית העלתה כי המחבל יצא מהעיר. כרוזים עברו בתוך העיר והורו לתושבים להכנס לבתים ולהגיף חלונות ודלתות. רק בבוקר יצאה הודעת הרגעה לתושבים.

ביום שישי בבוקר, חוקרי השב"כ עלו על זהותו של המחבל, וכבר בליל שבת, השב"כ הביא מידע על מיקומו של המחבל. בתוך שעות ספורות, הוא נעצר בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ולוחמי יחידת הגדעונים של משטרת ישראל.

המחבל, מאז מעצרו, נמצא בחקירה של השב"כ, שם מנסים להבין, בין היתר, איפה המטען נבנה.

מלבד המחבל, כפי שדווח, נעצרו יחד עמו ארבעה חשודים נוספים בחשד שסייעו לו, וכן הוחרם רכב בחשד ששימש את החשודים בהנחת המטען.

בתוך כך, בצבא מאוד מעריכים ואהבו את שיתוף הפעולה בין הכוחות בשטח לבין כיתת הכוננות של ביתר עילית, במהלך החיפושים והסריקות בעיר ומציינים כי היה שיתוף פעולה פורה.

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, מסר אמש: "מודה לבורא עולם על הניסים, מוקיר את כוחות הביטחון על פעילותם, וקורא לתושבים להמשיך ולהיות עירניים, ולדווח למוקד העירוני על כל חשד".

גורם ביטחוני אמר ל'כיכר השבת' כי "המחבל עלה על האוטובוס לביתר כנראה בשכונת גילה בירושלים. מערכת הביטחון יערכו תחקיר של האירוע ובין היתר יבדקו איך נכנס המחבל לביתר באוטבוס עם מטען, ולא נבדק בכניסה לעיר".

המחבל הניח את התיק על אחד המושבים באוטובוס, וירד ממנו - מתוך מטרה להפעיל אותו מרחוק, בלי להיפגע בעצמו. בנס המטען לא התפוצץ והנוסעים שהבחינו בעשן היוצא מתוך התיק, מיהרו להזעיק את כוחות הביטחון.

חבלנים של המשטרה פוצצו את התיק ובו המטען באופן מבוקר, ובמקביל פתחו בסריקות נרחבות אחרי המחבל, שנקלט במצלמות האבטחה של האוטובוס בו נסע - עד למעצרו, כאמור, בליל שבת.

*

כפי שדיווחנו כאן ב-COL, תושבי ביתר מודאגים מאוד מהקלות הבלתי נסבלת שבה יכולים פלסטינים לעלות על אוטובוסים של חברת 'קווים' הנוסעים מירושלים לביתר ולהיכנס לעיר ללא בדיקה. בחברת 'קווים' טוענים כי מבחינה חוקית לא ניתן למנוע מהם לעלות לאוטובוסים הנוסעים לביתר, אך את תושבי העיר זה לא מרגיע, בשעה שנוסעים, מהם מבוגרים, נשים, נערים ונערות וגם ילדים, חשים מאויימים מידי יום.

כעת גם הוכח מהנס שקרה בביתר, כי המחבל ניצל את האפשרות הקלה להיכנס בחופשיות לעיר החרדית באמצעות אוטובוס נוסעים, ואחרי שהותיר מטען נפץ באוטובוס וירד ממנו, הסתלק כלעומת שבא באוטובוס שיוצא מהעיר החרדית.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.