מערכת COL | יום י"ז אדר ה׳תשפ״ג 10.03.2023

2000 גיליונות ל'שופר של הרבי': הרב הלפרין בראיון אישי מיוחד

העיתון שמחייה רבבות קוראים בכל העולם מידי שבוע שבוע חוגג 2000 גיליונות. העורך הראשי של שבועון "כפר חב"ד" הרב אהרן דב הלפרין חוזר בראיון מיוחד לימי הבראשית, מספר על הליווי מהרבי וחושף סודות מאחורי הקלעים
2000 גיליונות ל'שופר של הרבי': הרב הלפרין בראיון אישי מיוחד
בעיגול: הרב הלפרין

העורך הראשי של שבועון 'כפר חב"ד' הפופולרי, החוגג בשבוע זה 2000 גיליונות, הרב אהרן דב הלפרין, התראיין הערב (חמישי) לתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הרב הלפרין סיפר על הורתו ולידתו של העיתון, שכיום נקרא באלפי בתים חב"דים בכל רחבי העולם ומפיח רוח חסידית בקרב משפחות רבות ומעשיר את שולחן השבת שלהם, ועל המעורבות של הרבי בעיתון במשך כעשר שנים עד ג' תמוז.


האזינו לראיון המלא >>


"האמת היא", סיפר הרב הלפרין, "שבפעם האחרונה שבה זכיתי לעמוד פנים אל פנים מול הרבי, בשנת תשנ"ב, כמה שבועות אחרי שיצא לאור גיליון ה-500 - נתן לי הרבי דולר, ולאחר מכן דולר נוסף עבור עיתון כפר חב"ד, וכשהתחלתי ללכת הרבי נתן לי עוד דולר ואמר שזה עבור החמש מאות ואחת.

"זה המילים האחרונות שזכיתי לשמוע מהרבי וזו מבחינתי הצוואה של הרבי עבורי. אני שומע את קולו של הרבי תמיד אומר לי: אני תמיד אתכם".

במהלך הראיון סיפר הרב הלפרין כיצד החליט לייסד את העיתון ועל ימיו הראשונים. הוא הוסיף וסיפר כי בסוף הקיץ הראשון לצאתו של העיתון לאור, לקראת גיליון 7, קיבל הוראה מהרבי לעזוב את תפקידו החינוכי שבו החזיק עד אותו יום.

"נסעתי לרבי", סיפר הרב הלפרין, "והייתי ביחידות והרבי אמר לי לעזוב את תפקידי כמורה בתלמוד תורה אהלי תורה בכפר חב"ד ולהתמסר לחלוטין לעיתון וכך זה התחיל.

"אחרי זה העיתון התפתח עוד יותרף ולקראת גיליון 13 הפך להיות ארצי יותר. יושב ראש צעירי חב"ד הרב ישראל לייבוב לקח את זה על עצמו".

עוד סיפר הרב הלפרין כי הרב לייבוב שאל פעם את הרבי האם הרבי מרוצה מהעיתון. הרבי מחק את המילה 'האם' וכתב "וביותר". הרבי גם ביקש שיוסיפו את המדור פתגמים קצרים מדא"ח.

"אני יכול לספר על שלושה עסקנים חב"דים מהשורה הראשונה שהגיעו אליי למשרד באחד השנים ואמרו לי: אתה לא אחראי, הקו התקיף שלך בעיתון מזיק מאוד לחב"ד, לתקציבים, ודורשים ממך להפסיק.

"אני אברך צעיר ובאים אליי אנשים חשובים, לא אגיד שפחדתי אבל הייתה לי הרגשה לא טובה וגם תהיתי אולי הם צודקים. העברתי את זה לקודש פנימה. וקיבלתי תשובה מאוד ברורה לא להתחשב בכל הלחצים ולהמשיך בתוקף ובעוז ולהביא את הדעה הנכונה".

בהמשך הראיון דיבר הרב הלפרין על התפתחותו של העיתון כיום. הוא חלק שבחים לחברי המערכת, ובראשם לעורך הרב מנחם כהן, והצהיר כי לנגד עיני המערכת כולה ניצבת הידיעה כי ראוי לו לעיתון לעלות על שולחן הרבי.

"אחרי ג' תמוז קרא לי הרב מרדכי אליהו זצ"ל לשיחה, ואמר לי משפט שמאז מול עיני. הוא אמר לי: אהרן דב יקירי אני רוצה להציע לך עצה חשובה, כל שבוע לפני שאתה סוגר את העיתון תעצום את העיניים ותחשוב שמחר הרבי עומד לקרוא את זה.

"אני חייב לומר שברוך השם מאז ועד היום כל המערכת, ובראשם העורך הנפלא שהבאנו בעשור האחרון והוא אחד המתנות הגדולות שהעיתון זכה בו הרב מנחם כהן - עובדים לפי הקו הזה.

"כל דבר שנכתב בעיתון וכל כותרת שאנחנו מנסחים, אנחנו חושבים אם כך היינו כותבים לפני ג' תמוז. יתכן שאנחנו עושים גם טעויות אבל זו הרוח בהחלט".

ביום חמישי הקרוב יתקיים בתל אביב אירוע אלפיים עוצמתי ומיוחד לעיתון 'כפר חב"ד', בהשתתפותו של אברהם פריד, שיופיע במופע ייחודי מלא. לרכישת כרטיסים מוזלים > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.