COL | יום ט"ז אדר ה׳תשפ״ג 09.03.2023

קייב: אזעקות נשמעו בזמן חלוקת משלוחי מנות לקשישים

חרף ההפגזות לא ויתרו יהודי קייב על קריאת מגילה, משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו. שמחת החג נכנסה גם לבתיהם של הקשישים והחולים, בגני הילדים ובבתי הכלא. הרב יונתן מרקוביץ שליח חב"ד בקייב: "למרות קולות המלחמה שעדיין נשמעים בקייב, הצלחנו לאחד את הקהילה ולקיים את כל מצוות החג"
קייב: אזעקות נשמעו בזמן חלוקת משלוחי מנות לקשישים

המתקפה הרוסית על קייב הבירה לא מנעה מיהודי הקהילה לחגוג את חג פורים כהלכתו. בבית הכנסת המרכזי בעיר של קהילת 'בית מנחם' חב"ד JCC בראשות שליח חב"ד בקייב הרב יונתן מרקוביץ התקבצו מאות יהודים שלא ויתרו על מצוות היום חרף ההפגזות הבלתי פוסקות על העיר למודת המלחמה והכאב.

אירועי הפורים נפתחו בקריאת מגילה ומסיבת פורים שכללה משתה יין ושמחה עד דלא ידע לצעירי הקהילה. האירוע המרכזי שהתקיים בעיצומו של יום הפורים בבית הכנסת 'בית מנחם', אירח את היהודים שנותרו בקייב למשתה ושמחה וקריאת מגילה ברוב עם. לצד האירוע לצעירים, נערכו קריאות מגילה ואירועי פורים מרגשים נפרדים גם בגני הילדים ובית הספר שממשיכים לפעול כרגיל גם בימים הקשים.

משמעות החג קיבלה משנה תוקף כשסדרת אזעקות פילחו את האוויר באמצע מבצע מיוחד של חלוקת משלוחי מנות ליהודים מבוגרים וחולים שנאלצו להישאר בבתיהם בעקבות המצב הקשה בעיר. אנשי הקהילה היהודית עברו מבית לבית כדי להכניס את אווירת הפורים העליזה עם המון שמחה יהודית פשוטה ומשלוח מנות איש לרעהו. באחד הבתים פתחה את הדלת קשישה יהודיה עם דמעות של אושר על כך שלמרות האזעקות, הקהילה לא ויתרה עליה ודאגה לה למשלוח מנות ושמחת חג.

כמידי שנה, זכו גם האסירים היהודים בבתי הכלא הסמוכים לקייב למשלוח מנות וקריאת מגילה. אך השנה, לאחר מינויו הרשמי של הרב יונתן מרקוביץ לרב בתי הסוהר של אוקראינה, הורחבה הפעילות לבתי הכלא בכל רחבי המדינה. כבר בימים שלפני החג, נארזו ונשלחו ארגזים מלאים כל טוב כמשלוח מנות לאסירים יהודים בבתי הכלא המרוחקים. במהלך יום הפורים - הגיע הרב אריאל מרקוביץ שמנהל את הפעילות היהודית בבתי הכלא, לבקר את האסירים הכלואים בבתי כלא סמוכים לקייב הבירה ולזכות אותם במצוות קריאת מגילה.

לדברי הרב יונתן מרקוביץ שליח הרבי בקייב: "למרות קולות המלחמה שעדיין נשמעים בקייב, הצלחנו לאחד את הקהילה ולקיים את כל מצוות החג. השנה הצלחנו להביא את פורים גם למאות אסירים יהודיים שנמצאים בכל בתי הכלא ברחבי אוקראינה. אנחנו מתפללים שאת החגים הבאים נוכל לחגוג בבטחה ובלי אזעקות והפצצות ברקע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.