| יום ט"ז אדר ה׳תשפ״ג 09.03.2023

בשפרה ופועה חולון שוברים שתיקה סביב 'הלידה השקטה'

כמה מאיתנו חולמות על כמה רגעים של שקט בחיים! אולם לעיתים השקט הוא קשה מנשוא וגם אין כלים להתמודד איתו. 
בשפרה ופועה חולון שוברים שתיקה סביב 'הלידה השקטה'
מרים נכנסה לביתה. הילדים עוד היו במסגרות והבית היה מלא שקט. שקט בלתי נסבל. השקט הזה ליווה אותה כמה ימים אחרונים, מאז שנכנסה לחדר לידה. במקום הבכי המיוחל של הרך הנולד – צליל לא נשמע. זו הייתה לידה לכל דבר, והגוף מתנהג עכשיו ממש כמו בפעמים הקודמות. רק הידיים... הידיים ריקות. וגם הלב מרוקן לגמרי. 
כשהיא עלתה במדרגות, היא פגשה בשכנה אביבה, שתמיד אהבה לקשקש איתה על הא ועל דא. אבל היום זה היה בלתי נסבל. "אה, כבר חזרת הביתה!" – קפצה עליה אביב. "ברוך ה', שמחה לראות אותך! נו, אז מה יש לכם – בן או בת? כבר יש ישם? כבר יש מוהל?" שאלות אלה חתכו את הדממה של מרים והעלו דרך הדמעות בעיניים את כל התשישות של הגוף ושל הנפש, את כל האבל והאובדן שמילאו את הריקנות. לא היה לה אפילו כוח להגיב, היא פשוט המשיכה הלאה. 
 
רגשות שמילאו את מרים התחלפו במהירות. פעם זה היה ייאוש, פעם כעס, פעם כאב, פכם אבל, פעם רצון לשכוח מכל מה שקרה בחדר לידה.... מי באמת יכול להבין אותה? עם מי באמת היא תוכל לדבר? ואיך בכלל מדברים את האבידה הזו? 
 
לידה שקטה – כך נקראת לידה של תינוק ללא רוח חיים. מדובר באירוע טראומטי, מעורר סערת רגשות ובמקרים רבים משאיר את ההורים בבדידות בתוך חוויית ההתמודדות שלהם. התגובה ה"נורמלית" והתואמת למוות של ילוד/עובר הינה של אבל ויגון אינטנסיביים בדומה לכל מוות של אדם אהוב (בכל שלב אחר בחיים). עם זאת, מדובר באירוע שונה בתכלית משום שמתרחשות בו לידה ומוות בו זמנית.
 
לעיתים קרובות הסביבה לא יודעת איך להגיב. ברוב המוחלט של המקרים, היא פשוט מתעלמת ושותקת, כי מה כבר אפשר לומר. אולם לטיפול שההורים יקבלו במהלך תקופת האבל, יש חשיבות רבה לרווחתם בעתיד ולדרך בה הם יבינו ויתמודדו עם האירועים בהמשך. יחס אמפתי ודואג ישפיע באופן חיובי גם למשך שנים ארוכות, על זיכרונות ההורים מהחוויה הקשה.
 
אף על פי שלידה שקטה היא אחד הדברים הכי מוצנעים ולא מדוברים בחברה הישראלית, בארגון שפרה ופועה חולון החליטו לפעול. מעשה אחד עדיף מאלף אנחות, והשתתפות בצער – אינה מספיקה. על כן, מובילות הארגון בחולון לקחו על עצמן להרים כפפה ולפתוח מיזם מיוחד לנשים אחרי לידה שקטה. 
 
רכזת הפרויקט היא מוריה אלישע, דולה, רכזת מיזם "מאם לאם" ואשת טיפול. המטרה של שפרה ופועה – לא להשאיר את הנשים לבד, במצוקתן. השאיפה היא – ליצור סביבה מכילה ותומכת, המורכבת מנשים שחוו את אותה החוויה הקשה ומנשות טיפול מקצועיות. במסגרת התמיכה הניתנת לזוג שחווה לידה שקטה, הם מקבלים יומיים בצימר מפנק, ארוחות עד הבית, שירותי מנקה, מפגש טיפולי עם רפלקסולוגית לאישה וכמובן תמיכה פסיכולוגית אצל מומחית בקהילה. שפרה ופועה חולון רוצות להיות שם בשביל כל יולדת באשר היא, גם אם לידתה הייתה שקטה.
 
בואו לתת יד להצלחת המיזם -"על הניסים ועל המתנות" בימי השותפות של ארגון שפרה ופועה חולון
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.