מנדי ברגר | יום ט"ו אדר ה׳תשפ״ג 08.03.2023

כך הפתיע ראש העיר של חרקוב את הקהילה היהודית בפורים

בית הכנסת בחרקוב היה מלא בחג הפורים עד אפס מקום עם צעירים מבוגרים אנשים נשים וטף, כאילו שאין מלחמה בחוץ • שליח הרבי, הרב משה מוסקוביץ: "העובדה שכל כך הרבה יהודים הגיעו לחגוג ביחד את החג - מראה על ניצחון הטוב על הרע" • ראש העיר מר איגור טרחוב: "כמו שליהודים בזמן המגילה היה להם אורה ושמחה - כך בחרקוב החל ממוצאי פורים לראשונה מתחילת המלחמה אורות העיר יהיו דלוקים אחר החשכה"
כך הפתיע ראש העיר של חרקוב את הקהילה היהודית בפורים

השנה בחג הפורים בית הכנסת בחרקוב - בית הכנסת הגדול ביותר באוקראינה - היה מלא עד אפס מקום עם צעירים מבוגרים אנשים נשים וטף , כאילו שאין מלחמה בחוץ.

במשך למעלה משלושים שנה בכל חג פורים הקהילה שוכרת את הקרקס הגדול של חרקוב וממלאת אותו במעל אלפיים יהודים שמגיעים לקיים את ארבעת מצוות החג, השנה עקב זאת שהקרקס נסגר, הקרקס הגיע לבית הכנסת.

ליצנים קוסמים רקדנים ופעלולנים שימחו את מאות האנשים שהגיעו לבית הכנסת, מאות משלוחי מנות הועברו בין אחד לשני, אנשים צעירים ומבוגרים הניחו תפילין, ושמחת החג הורגשה באוויר.

לוניה המנחה האגדי שעובד למעלה מחמישים שנה בקרקס של חרקוב התחיל את האירוע במילים "האביב הגיע ועל אף ההפצצות בחוץ יהודי חרקוב התאספו יחד לחגוג את חג הפורים!"

שליח הרבי ורבה של העיר הרב משה מוסקוביץ אמר שהעובדה שכל כך הרבה יהודים הגיעו לחגוג ביחד את החג  - מראה על ניצחון הטוב על הרע, ועל ידי שכל אחד יעשה עוד מעשה טוב ויעזור לעוד יהודי בגשמיות וברוחניות אז יהיה הניצחון האמיתי.

ראש העיר מר איגור טרחוב דיבר על העזרה הרבה שהקהילה עוזרת לכל תושבי העיר בזמן המלחמה, והכריז שכמו שליהודים בזמן המגילה היה להם אורה ושמחה - כך בחרקוב החל ממוצאי פורים לראשונה מתחילת המלחמה אורות העיר יהיו דלוקים אחר החשכה.  

יחד עם הופעות הקוסמים והפעלולנים הפיעה מקהלת בית הספר היהודי בחרקוב שכבר שנה הם לומדים במתכונת אונליין וסוף סוף הם יכלו להיפגש ביחד. 

בימים הסמוכים לחג חולקו ליהודי העיר מאות חבילות מזון תרופות ומשלוחי מנות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.