COL | יום ט"ו אדר ה׳תשפ״ג 08.03.2023

הכי מדובר בביתר: אוהלי המגילה שנפתחו על ידי חב"ד לראשונה

בעיר חרדית עם עשרות בתי כנסת, דווקא אוהלי המגילה של חב"ד שנפתחו השנה לראשונה זכו להתעניינות רבה, עם יותר מאלפיים שומעים | בגבעה א' הוקם אוהל חב"ד לראשונה, בו זכו לשמוע כ-1,500 משתתפים, התוועדות חסידית נערכה בליל פורים עד 3 לפנות בוקר | בגבעה ב' זו השנה השנייה, אוהל המגילה ביצע קריאות ללא הפסקה, כמעט בכל חצי שעה בליל פורים ובמהלך היום
הכי מדובר בביתר: אוהלי המגילה שנפתחו על ידי חב

במשך שנים היה מקובל שבעיר חרדית כמו ביתר עילית, עם עשרות בתי כנסת בכל רחבי השכונות, יש מענה לשמיעת המגילה.

בשנה שעברה זה החל ביוזמת ר' בועז בק ור' שמריהו בוטמאן, שהקימו באישור בית חב"ד ביתר בראשות השליח הרב יעקב טורנהיים, אוהל מגילה בצמוד למרכזים המסחריים, מה שהביא התעניינות עצומה ומאות משתתפים.

מאנ"ש השתתפו קוראי מגילה שקראו ברצף בליל פורים עד לאחר חצות ובמהלך היום למחרת בכל שעה עגולה.

הגיעו לשמוע מגילה לא רק תושבי צור הדסה וגוש עציון, אלא גם בני נוער רבים, וגם נשים רבות מביתר עילית עצמה ששעות המגילה 'הרגילות' לא אפשרו להם לשמוע מגילה ובאמצעות קריאות מגילה רצופות יכלו סוף סוף לשמוע מגילה בשעה הנוחה להן וברגיעה.

השנה, הפעיל הנמרץ ר' בועז בק יחד עם ר' אליהו סילם ור' שמוליק ללום, הפועלים רבות לאורך השנה עם בני נוער מתחזקים בגבעה א' בעיר וכן מענדי רוזנפלד ובסיוע שליח הרבי בכרמי צור הרב דוד רוזנפלד, הקימו מגילה במיקום מאוד מרכזי: כניסה לפארק 'חזון יוסף', מה שהפך במהירות ל'אטרקציה' מרכזית, כשקרוב לאלף איש(!) זכו לשמוע מגילה, מהם רבים שלא היו שומעים מגילה כלל אלמלא האוהל של חב"ד.

הפרוייקט השנה, נחל הצלחה למעלה מן המשוער: בגבעה א' ערכו ההתוועדות עם בני נוער כאשר הקריאה האחרונה היתה בשלוש לפנות בוקר!

בגבעה א' בסה"כ שמעו מגילה קרוב ל- 1500 שומעים(!) בגבעה ב' השתתפו כ-770 שומעים.

נציג חב"ד ר' משה כהנא שיתף את עיריית ביתר בראשות ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין ומנהל לשכתו הרב יהודה דייטש שנענו ליוזמה בשמחה, מודעות פורסמו בעיתונים המקומיים מטעם העירייה ועל הצד הלוגיסטי הופקדה מחלקת שפ"ע בראשות יוסי יונה. זמני המגילה הוקרנו גם על המסך הדיגיטלי בכניסה לעיר, והעיר ביתר צהלה ושמחה...

ר' בועז בק, מנהל פעילות חב"ד בביתר, מסכם:

"אנחנו עצמינו הופתענו הן מההיענות הענקית של הציבור, כשבהערכה זהירה השתתפו כאלפיים ומאתיים איש בשני אוהלי הקריאה בעיר. הופתענו גם מההיענות המדהימה של אנ"ש שבאו לקרוא ברציפות, פעם אחרי פעם. מהתגובות החמות גם כן, פשוט חימם את הלב לראות אברכים קוראים במגילה גם באמצע הרחוב לבני נוער, כי כבר לא היה מקום בתוך אוהל המגילה.

ר' בועז מוסיף: "זה רק אומר לנו שבשנה הבאה בע"ה אנחנו צריכים להכפיל את הפעילות. תודה רבה לכל התומכים, הקוראים. ותודה מיוחדת לעיריית ביתר על הסיוע".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אשריכם
ט"ו אדר ה׳תשפ״ג
אשריכם חסידי חב"ד
על אשר זכיתם אותנו בקריאת המגילה
בעיר התורה והחסידות ביתר עילית
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.