מערכת COL | יום ט' אדר ה׳תשפ״ג 02.03.2023

משלוחי המנות המוגזמים, איש היין חולק טיפים וסערת המשפט

ערב פורים: השליח על תופעת משלוחי המנות המוגזמים שיצאו משליטה, איש היין חולק המלצות שתייה. וגם: סערת הרפורמה המשפטית, יום הולדת לנחלה, וחזרת היתומים לאודסה מברלין, יחד עם שליחי הרבי • תכנית ליל שישי
משלוחי המנות המוגזמים, איש היין חולק טיפים וסערת המשפט
תמונות: באדיבות המצלמים

תוכנית נוספת של 'ליל שישי' יוצאת לדרך באווירת חג הפורים וההפגנות הסוערות בארץ. אז מה הערב בתוכנית?

נפתח בשיחה מרתקת עם עו"ד דוב ויינרוט, בנו של הפרקליט הנודע יעקב ויינרוט ז"ל, שידבר כאן על כך שהרפורמה המשפטית שמצטיירת כעת, עלולה לפגוע בנו בעתיד ושזו ירייה ברגליים של כולנו. הוא כמובן בעד רפורמה שמתבקשת, אך מבחינתו "צריך לדעת שאנחנו על חבל דק שיכול להתהפך עלינו", הוא אומר.


האזינו לתכנית המלאה >>


בהמשך נתקדם כבר לכיוון חג הפורים שנמצא מעבר לפינה, ונשוחח עם הרב מרדכי לאופר, רב רובע י"א ומשלוחי הרבי באשדוד, שידבר על התופעה החדשה של משלוחי מנות לא פרופורציונליים, של כסף ומשלוחים יוקרתיים, בעוד ההלכה דורשת שני מיני מאכל או משקה. הוא גם ידבר על הנהגתו הקדושה של הרבי במשלוחי המנות שחילק בשנים עברו.

ואם כבר פורים, אז זה לא זה בלי עד דלא ידע וחייב איניש לבסומי. נהיה כאן בשיחה מרוממת ורוויית אלכוהול עם איש היין איתי חשאי, שהוא גם מדריך יין ומעביר סדנאות ליין בכל רחבי הארץ. נשמע ממנו על המלצה אלכוהולית לסעודת פורים, האם ללכת מהקל אל הכבד? מהם היינות שאיתם עדיף לפתוח את סעודות החג ולאן להתקדם, וכמובן, נשמע גם סקירה על עולם היין במגזר החרדי כיום.

משם נמשיך לאודסה. שנה למלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ואמש, לאחר מסע של שעות רבות, בית היתומים מאודסה שהוגלה שלא בטובתו במשך שנה שלמה לברלין, חזר לאודסה כשהתושבים ונכבדי העיר מקבלים אותם בשמחה ובזרועות פתוחות. נשוחח עם רבה של אודסה ושליח הרבי בעיר הרב אברהם וולף, שיספר על התובנות שלו מהשנה האינטנסיבית והמטלטלת שעברה עליו ועל קהילתו, וגם, מה הוא גילה על חב"ד ומשפחת השלוחים בשנה האחרונה?

בשבת הקרוב-שבת זכור, תושבי נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, יציינו 54 שנים להיווסדם. הם יציינו זאת בהתוועדות ענק בה ידברו ראשי הקהילות בקריה לצד המרא דאתרא הרב ירוסלבסקי ודוברים נוספים. נהיה כאן עם אחד מראשוני התושבים בנחלה' הרב פתחיה ליפסקר שיספר על ההתחלה של הנחלה החב"דית ועל הייחודיות של התושבים בנחלת הר חב"ד.

לסיום, את ניגון השבת המרגש שלו, יבחר הזמר והיוצר אהרון סיטבון, שיספר כאן את סיפור חייו והתחנות שעבר מתוניס ערש הולדתו, דרך צרפת ובלגיה עד לארץ הקודש וחידוש הקריירה המוזיקלית שלו עם להיטים בעיבודים עכשוויים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.