COL | יום ט' אדר ה׳תשפ״ג 02.03.2023

מי יחליף את הרב שמעון אליטוב? הרב שלוש מונה למועצת הרה"ר

לאחר 15 שנה בתפקיד: מי יחליף את הרב שמעון גד אליטוב זצ"ל? היום מונה כחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יוסף יצחק שלוש, שיכהן עד לבחירות שיתקיימו בעוד חצי שנה | מסתמן כי בבחירות למועצת הרבנות הראשית, יבחר לפחות רב חב"די אחד שיחליף את הרב שמעון אליטוב זצ"ל ויש מספר מועמדים | מי בעלי הסיכוי הגבוה ביותר?
מי יחליף את הרב שמעון אליטוב? הרב שלוש מונה למועצת הרה
מעמד המינוי בראשות הרבנים הראשיים בבית נשיא המדינה. צילום: דוברות הנשיא. בעיגול למעלה: הרב שמעון גד אליטוב זצ"ל

לאחר 15 שנה בתפקיד: מי יחליף בתפקיד את הרב שמעון גד אליטוב זצ"ל?

היום (חמישי) מונה כחבר מועצת הרבנות הראשית הרב יוסף יצחק שלוש, שיכהן עד לבחירות שיתקיימו בעוד חצי שנה. הרב שלוש זכה בבחירות הקודמות למועצת הרבנות במקום השישי.

הרב יצחק יוסף שלוש הצהיר אמונים כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל היום, יום חמישי, בפני נשיא המדינה יצחק הרצוג, בבית הנשיא ובמעמד הרבנים הראשיים: הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרה״ג רבי יצחק יוסף שליט״א והרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרה״ג רבי דוד לאו שליט״א.

עוד השתתפו באירוע, מר יהודה כהן מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל והרב אליעזר שמחה וייס חבר מועצת הרבנות הראשית. כמו כן השתתף באירוע רבה של כרמי יוסף, הרב אליעזר ברוד, ידידו של הרב שלוש.

מסתמן כי בבחירות למועצת בעוד כחצי שנה, יבחר לפחות רב חב"די אחד שיחליף בתפקיד את הרב שמעון אליטוב זצ"ל ויש מספר מועמדים חב"דיים מסתמנים לתפקיד הרם והמשפיע.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרה״ג רבי יצחק יוסף: ״הרבנות הראשית היא המזוזה של מדינת ישראל ששומרת על המדינה, לרבנות הראשית ולרבנים הראשים מגיעים שאלות קשות בהלכה בנושא כשרות, נישואים, גיור ועוד נושאים חשובים שלהם נדרש אומץ הלכתי, לפסוק על פי ההלכה בדרך של בית הלל וללכת בכוחה דהיתרא, ולכן יש מעלה גדולה שיש בנים של רבנים ראשים לישראל שראו ושימשו את אביהם ובכך ממשיכים את דרכם בפסיקה בכוחה דהיתרא. כך פועלת הרבנות הראשית לישראל ואני מאחל לרב יוסף שלוש שנכנס לכהן כחבר מועצת הרבנות הראשית, שגם ראה ושימש תחת אביו הגאון הרב דוד שלוש זצ״ל שימשיך ללכת בדרך זו של בית הלל ולפסוק בדרך זו.״

הראשון לציון הזכיר את תרומתו הגדולה ופעלו הרב של הרב שמעון אליטוב זצ"ל שלאחרונה מלאו 'שלושים' לפטירתו. "הרב שמעון אליטוב זצ"ל הותיר חלל גדול. היה מנהיג שידע לרדת אל העם, ידע מה זה אהבת ישראל ואיך ניגשים לכל יהודי", ציין.

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרה״ג רבי דוד לאו: ״מועצת הרבנות הראשית מתברכת היום בכניסתו לתפקיד חבר מועצה מן המניין של הרב יוסף יצחק שלוש אשר פועלו ובקיאותו הרבה תהיה לעזר רב בעבודת המועצה".

*

כאמור, בעוד כחצי שנה יתקיימו בחירות למועצת הרבנות הראשית, ומסתמן שייבחר לפחות רב חב"די אחד לתפקיד הרם.

ל-COL נודע כי המועמדים החב"דיים המסתמנים להחליף את הרב שמעון אליטוב זצ"ל הם:

מתוך הרבנים האשכנזים: הרב הגאון משה הבלין רבה של קריית גת, והרב הגאון יוחנן גוראריה, רבה של חולון.

מתוך הרבנים הספרדים: הרב הגאון שמעון אלמליח רבה של עתלית והרב הגאון שמעון ביטון רבה של העיר לוד.

יש לציין עובדה מעניינת: הרב יוסף יצחק שלוש זצ"ל, סבו של הרב שלוש שנבחר היום למועצת הרה"ר ונקרא על שמו, היה ממנהיגי העיר העתיקה בשנים שבין מלחמת העולם הראשונה למלחמת העולם השניה. אביו של הרב שמעון אליטוב זצ"ל, הרב יוסף רחמים שנודע כמקובל גדול, היה בידידות גדולה איתו. כעת, הנכד של הרב שלוש מחליף בתפקיד את בן ידידו, הרב אליטוב...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.