שניאור דייטש | יום ט' אדר ה׳תשפ״ג 02.03.2023

"חיונית": 120 פרופסורים תומכים ברפורמה המשפטית

 120 פרופסורים, בניהם אנשי אקדמיה בכירים, יוצאים בעצומת תמיכה ברפורמה המשפטית שאותה מקדמים שר המשפטים יריב לוין ויו”ר וועדת חוקה ח”כ שמחה רוטמן • “רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ’ אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל”, כותבים הפרופסורים
שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן (צילום: ערוץ הכנסת)

 120 פרופסורים, בניהם אנשי אקדמיה בכירים, יוצאים בעצומת תמיכה ברפורמה המשפטית שאותה מקדמים שר המשפטים יריב לוין ויו”ר וועדת חוקה ח”כ שמחה רוטמן.

העצומה מגיעה כנגד עצומות של מתנגדי הרפורמה, והמארגנים מציינים כי מדובר ברשימה ראשונה בלבד ובימים הקרובים צפויים להצטרף לרשימה אנשי אקדמיה נוספים,  אשר רוצים להביע את תמיכתם במהלך.

בין החותמים ניתן למצוא את חתן פרס ישראל פרופסור ישראל אומן, רקטור אונ’ בר אילן פרופ’ אמנון אלבק, רקטור אונ’ בר אילן לשעבר פרופ’ יוסי ישורון, פרופ’ עמוס אלטשולר חבר המועצה להשכלה גבוהה לשעבר, פיזיקאים, מתמטיקאים ופרופ’ למדעי המחשב רבים ממכון ויצמן ומן הטכניון, חוקרים ובכירים מאונ’ חיפה, מאונ’ בר אילן, האונ’ העברית, אונ’ ת”א, אונ’ בן גוריון ועוד פרופסורים נוספים.

בעצומה נכתב: “רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ’ אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל”.

לדברי החותמים, “הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ”שים. כל אלו הצטברו לכלל הפרה יתירה של האיזון האמור”.

עוד נכתב בעצומה: “הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים ענייניים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל”.

בסיום העוצמה מציינים החותמים כי יש לבצע את הרפורמה מתוך הידברות, אך לא לפגוע בהליך “ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות”.

נציין, כי העצומה של הפרופסורים, שכאמור מדובר ברשימה ראשונה לקראת רשימות נוספות, מצטרפת לרשימה ארוכה של אנשי משפט שתומכים ברפורמה המשפטית אותה מקדמים בימים אלו לוין ורוטמן.

הקריאות מגיעות לאחר תקופה ארוכה בה נשמעו רק קולות של מתנגדי הרפורמה, וכעת גם קולם של התומכים הרבים במהלך מתחיל להישמע.

בתוך כך, בשבועות האחרונים עלה קמפיין שלטי חוצות נרחב עם קריאה ללוין ורוטמן להמשיך לקדם את הרפורמה המשפטית ולפועל לקידום רצון הבוחרים שבחרו בהם.

מוקדם יותר השבוע הושחתו מספר שלטים של קמפיין התמיכה ברפורמה באזור כפר סבא, גבעתיים ובערים נוספות.

ברלה קרומבי, מי שעומד מאחורי הקמפיין, גינה את השחתת השלטים ואת התנהגות אנשי השמאל: “השמאל הנאור בעיני עצמו ממשיך להתנהג באלימות נגד כל תמיכה בשינוי מערכת המשפט ותיקון מערכת המשפט הישראלית.

“מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו עליית מדרגה של אלימות, אנחנו מקבלים עשרות תיעודים ועדויות של אזרחים מכל רחבי הארץ על השחתה של השלטים. אנחנו לא נרים ידיים, ובכל מקום שהשחיתו שלטים של תמיכה ברפורמה – נעלה עם שלטים חדשים וגם נוסיף עוד מאות שלטי תמיכה בנקודות נוספות ובמקומות נוספים”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
א. ונהפוכו
ט' אדר ה׳תשפ״ג
עשרות שנים הם שתקו כמו בתקשורת כאן אולי המהפך הרבה יותר גדול ב. זה לא לראשונה לפני כמה חודשים כבר היה ג. מציע לפרופסורים הנכבדים ל,דוק את הנוסח במכתב הנגדי ולראות האם לא היו עדינים מדאי לענ''ד כן גם יחסית למכתב הנגדי וגם כעניין בפ''ע
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.