מנדי ברגר | יום ח' אדר ה׳תשפ״ג 01.03.2023

גל התייקרות נוסף: מי החברות שהעלו מחירים ובאלו מוצרים?

חברת ‘אחווה’ הודיעה לרשתות כי תחול עליית מחירים במוצריה, בשיעור של בין 10-11 אחוזים • גם חברת ליימן שליסל, יבואנית של מגוון רחב של מוצרים שנמכרים בסופרמרקטים ורשתות השיווק מעלה את מחירי המוצרים בשיעור ממוצע של 6-7 אחוזים • וזה לא הכל: מחירם של אוזני המן התייקרו בין 15% ל-48%
גל התייקרות נוסף: מי החברות שהעלו מחירים ובאלו מוצרים?

חברת ‘אחווה’ הודיעה לרשתות כי תחול עליית מחירים במוצריה, בשיעור של בין 10-11 אחוזים שתכנס לתוקף החל מהיון (ד') תחילת חודש מרץ. ‘אחווה’ מייצרת בין היתר חלווה, טחינה, עוגות ועוגיות והיא נחשבת למותג זול. מ“אחוה״ נמסר: ״גם לאחר עליית המחיר המתחייבת, נותרים מוצרי אחוה המשתלמים ביותר על המדף בפער משמעותי מול המתחרים״.

*

גם חברת ליימן שליסל, יבואנית של מגוון רחב של מוצרים שנמכרים בסופרמרקטים ורשתות השיווק, ביניהם ממתקים רבים, מעלה את מחירי המוצרים בשיעור ממוצע של 6-7 אחוזים. טרם נמסר להם התאריך המדויק בו ההתייקרות תכנס לתוקף.

בין המותגים שמייבאת החברה: לואקר, מנטוס, סניידרס, נייטשר וואלי, פילסברי, טופיפי, יוגטה, מרסי, הוטפופ, קליית גת, ריטר ספורט, וורטרס אורגינל, פאם ועוד.

מליימן שליסל נמסר בתגובה ״לאחר תקופה ארוכה בה ספגה ספגנו את עליות המחירים על ידי היצרנים, והקפיצה החדה בשערי היורו והדולר לאחרונה, נאלצת החברה להעלות מחיר של מספר מוצרים בשיעור ממוצע של 6%-7%״.

*

וזה לא הכל: השנה תשלמו על משלוח מנות 7% יותר מבחג פורים הקודם – ואם תרצו להוסיף גם אוזני המן, תגלו שאלה התייקרו ב-15%. קילו אוזני המן במילוי שוקולד עלה בשנה שעברה 38.8 שקלים. השנה, התענוג יעלה 44.7 שקלים – הפרש ממוצע של 15%, כ-6 שקלים חדשים. רשת שוק מהדרין לדוגמה העלתה את המוצר מ-32 שקלים ל-48 שקלים בממוצע – עלייה של 15 שקלים, שהם 48%. עליית מחירים דומה נרשמה גם ברשת יינות ביתן בעיר. 

גם קילו אוזני המן במילוי פרג ותמרים עלו בצורה דומה בממוצע במחיר: קילו אוזני המן במשקל במילוי תמרים עלה בשנה שעברה 40 שקלים בממוצע, לעומת 46 שקלים היום – הפרש של 6 שקלים (15%). קילו אוזני המן במשקל במילוי פרג עלה בשנה שעברה 39.9 שקלים, לעומת 47 שקלים היום – הפרש של 7 שקלים (17%).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.