מערכת COL | יום ו' אדר ה׳תשפ״ג 27.02.2023

הושק אתר 'פרנסה בהרחבה' ומיזם 'מנטור' של אגו"ח

ישיבה מיוחדת נערכה הערב (שני) בחדר ועדת העבודה והרווחה בראשות חה"כ הרב ישראל אייכלר ובמעמד שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, ויו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב | במעמד הושק האתר של מיזם 'פרנסה בהרחבה' של אגודת חסידי חב"ד, והושק מיזם mentor שיקום בחודש הקרוב במטרה לתת בשורה אמיתית ולמהפיכה בעולם התעסוקה
הושק אתר 'פרנסה בהרחבה' ומיזם 'מנטור' של אגו
צילום: יניב יצחק

ישיבה מיוחדת נערכה בחדר ועדת העבודה והרווחה בראשות חה"כ הרב ישראל אייכלר ובמעמד שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, ויו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב.

במעמד הושק האתר של מיזם 'פרנסה בהרחבה' של אגודת חסידי חב"ד, שגובש על ידי מיטב הפסיכולוגים התעסוקתיים, ומטרתו להביא לתעסוקה איכותית ולפרנסה בהרחבה בציבור החרדי. את האתר בנו באהבה רבה ארגון חסדי לב בראשות הרב זלמי בסטריצקי ובחסות בנק פועלים וחברת צ'ראדי בראשות הרב שי צ'רבינסקי. במקביל הושק מיזם mentor שיקום בחודש הקרוב במטרה לתת בשורה אמיתית לתעסוקה ותביא מהפיכה בעולם התעסוקה בחסות קרן מעגלים.

בישיבה הופיעו שליח חב"ד בגני תקווה הרב גרשון שנור, מנכל צ'רדי הרב שי צ'רבינסקי, הרב ישראל בסטריצקי, יועץ עסקי בזרוע עבודה הרב שלומי אלבז, עו"ד מר אורי קידר, גב' אלוירה גוליכמן וגב' עינבל ג'רנו מקרן מעגלים.

בפתח הדיון בירך הרב אהרונוב את ח"כ הרב אייכלר והודה לו על אירוח הישיבה והשקת הפרויקט. 
מנכ״ל צ׳רידי שי צ׳רבינסקי אמר בדיון כי צ׳רידי שמחה לקחת חלק בפרוייקט לעידוד תעסוקה. ״כחברה שמובילה את גיוס ההמונים אנחנו רואים לעצמנו שליחות להיות שותפים בפרוייקט כזה. גם בחברה שלנו, אנחנו מובילים את גיוון העובדים בכל הסוגים״.

מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד הרב אריאל למברג ציטט בדברים דברי הרבי, בשבת פרשת תרומה תשנ"ב לפני 31 שנים.

"מכך ישנה מיד הוראה ברורה – שיהודי צריך להשתדל להיות עשיר בפועל בכל העניינים", אמר אז הרבי, "מתחיל מעשירות ברוחניות, אין עשיר אלא בדעת, להיות עשיר בתורה ומצוות, ועד גם – עשירות בגשמיות, בכדי שיוכל לקיים תורה ומצוות במנוחת הנפש ומנוחת הגוף (כפס"ד הרמב"ם), ויוכל להרבות בנתינת הצדקה וקיום המצוות בהידור, והידור לפנים מהידור וכו', ובכלל – לנצל את העשירות ("זהב כסף ונחושת וגו'") כדי לעשות מביתו הפרטי משכן ומקדש לה' (ושכנתי בתוכם בתוך כל א' וא'), כולל – גם ע"י נתינה לצדקה לבנות בית הכנסת ובית המדרש כפשוטו, "מקדש מעט".

עורך הדין אורי קידר וצוות קרן מעגלים הציגו את תכנית mentor של אגודת חסידי חב''ד וקרן מעגלים המיועדת לטפל באתגרים של חרדי המשתלב בלימודים והכשרת תעסוקה איכותית, שהינם אדירים. פערי הידע, נטל הפרנסה, והמשפחה ההולכת וגדלה, יוצרים קושי משמעותי ומציאות משתנה תוך כדי הלימודים ותוך כדי העבודה, ומצריכים בניית 'חליפה אישית' לכל מועמד חרדי, חליפה שיכולה להשתנות ולהתאים לשינויים האישיים והמשפחתיים של המועמד בכל עת.

תכנית  mentor  מאמינה שהתכניות הקיימות היום לשילוב חרדים הינם באופן כללי טובות, אך עדיין לא מחוברות מספיק לשטח, ויש צורך שה'מנטור' יתאים את התכניות למועמדים כך שהתכנית עבורו  תהיה כל העת מותאמת. הליווי אינו רק בבחירת תחום הלימודים/התעסוקה/ההכשרה אלא בליווי בכל תקופת הלימודים, המנטור עובר עם המועמד על הציונים ועל משמעותם, ובוחן כל העת האם המועמד אכן מתאים להמשיך ועם איזו עבודה במקביל וכו' כך גם הליווי במשך שנתיים של השתלבות בתעסוקה איכותית.

תכנית mentor של אגודת חסידי חב''ד וקרן מעגלים, מכשירה בכל קהילה מנטורים אישיים באישור רב הקהילה, המנטורים שמגיעים מתוך הקהילה עם הגיבוי של הרב, מכירים את אורח החיים של הקהילה, יודעים את האסור והמותר, ומלווים כל מועמד חרדי המעוניין בהגדלת השכר בלימודים אקדמאיים ובהכשרה.

מרכז ההכשרה והייעוץ של mentor ייתן כל העת מידע הדרכה וייעוץ למנטורים על כל התכניות הקיימות והאפשרויות למועמדים שהם מלווים בזמן אמת, ומהצד השני המנטורים ידווחו מהשטח ומהקהילות למרכז ההדרכה על הכשרות ותכניות שיש לפתח בעקבות הדרישה מהשטח.

תכנית זו תחסוך למדינה מאות מליוני שקלים, תחזיר למועמד החרדי את תחושת ההצלחה, ותעלה את הפריון ורמת השכר בישראל לאין ערוך.


לכניסה לאתר החדש שהושק - לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.