COL | יום ג' אדר ה׳תשפ״ג 24.02.2023

במעמד חגיגי: תלמידי מכון ר״ן במוסקבה הוסמכו לשוחטים

השבוע התקיים במוסקבה מעמד חלוקת תעודות הסמיכה לתלמידים הלומדים ב"מכון ר"ן" בראשות ארגון השוחטים, השו"ב הראשי של רוסיה הרב יצחק הכהן קוגן שליט"א והרב יהודה שגב פרידמן שליט"א • לאחר שהתלמידים צלחו את המבחנים הם הוכרזו רשמית כשוחטים. 
במעמד חגיגי: תלמידי מכון ר״ן במוסקבה הוסמכו לשוחטים

במעמד חגיגי התקיים השבוע חלוקת תעודות הסמיכה לתלמידים הלומדים ב"מכון ר"ן – מוסקבה" בראשות ארגון השוחטים, השו"ב הראשי של רוסיה הרב יצחק הכהן קוגן שליט"א והרב יהודה שגב פרידמן שליט"א.

המעמד נערך באולם בבית הכנסת בלשייא ברונייא, בהשתתפות רבני הישיבה וקהל רב.

לאחר שהתלמידים צלחו את המבחנים שנערכו על ידי הרבנים, 'אב"ד הגדול בירושלים' הרב שלמה תם שליט"א, חתנו וממלא מקומו של הרב מאיר אהרון זצ"ל הרב נתנאל משרקי שליט"א והצדיק מלנינגרד הרב יצחק הכהן קוגן שליט"א, הם הוכרזו רשמית כשוחטים. 

מבחני השחיטה והסמיכה נערכו בשלבים: תחילה נבחנו על הלכות שחיטה וטריפות, ולאחר מכן נבדקו סכיני הנבחנים ונמצאו 'חד וחלק' כדת וכדין, ולאחר מכן נערכו מבחנים נוספים על הלכות מליחה ובישולי עכו"ם, הרבנים בחנו את התלמידים בשעת מעשה כאשר הם שוחטים שלושה עופות (כפסק השולחן ערוך). הנבחנים על טריפות שחטו גם הם שלושה בהמות גסות.

סיום הבחינות נחתם באירוע רב רושם בהשתתפות צוות הבוחנים וכן צוות רבני הישיבה: 
הרב דוד שולקין שליט"א, הרב אפריים בורש שליט"א והרב משה לביא שליט"א שנשאו גם הם דברי תורה ודברו בשבחם של התלמידים הנבחנים, וכן בהשתתפות חברי וידידי הקהילה, שהתכנסו לסעודת המצווה,
תודה מיוחדת להרב ניסן בייר אל שימוש במפעל לפרקטיקה.

הרב קוגן שליט"א סיפר על מסירות נפשו של החסיד הרב רפאל נימוטין ע"ה למען שחיטה יהודית כשרה בזמנים הכי קשים בתקופת הקומוניזם, וציין שמכון ר"ן הוקם על שמו ולזכרו, כמו כן סיפר על הרב מאיר אהרון ע"ה שליווה במשך שנים את מכון ר"ן בבחינות, וגם בשנים האחרונות שכבר היה לו קשה, אעפ"כ הגיע לבחון בהתמסרות עילאית ולהסמיך שוחטים ורבנים חדשים. 

ב"מכון ר"ן" במוסקבה שוקדים על תלמודם עשרות תלמידים, ובכל שנה רבים מהם יוצאים עם תעודות סמיכה ושחיטה, חלק ניכר מהם כבר משמשים כשוחטים מומחים בכל העולם ומסייעים לשלוחי חב"ד הפזורים ברחבי תבל.

(מאת אליהו עזגווי)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.