כתב רכב COL | יום ב' אדר ה׳תשפ״ג 23.02.2023

נחטף בשווקים האירופים: הכירו את מאזדה 3 האצ'בק החדשה

הדגם היוקרתי והנחשק ביותר של ההאצ'בקים הוא מאזדה 3 • הצורה החיצונית שלו שובת לב, דווקא בגלל סיומו החתוך מרהיבה • במשפחת מאזדה הוא נחשב לדגם חשוב מאוד, ולכן הוא כמעט לא נמכר בארץ
נחטף בשווקים האירופים: הכירו את מאזדה 3 האצ'בק החדשה

בתוך עולם הרכב יש סגמנטים רבים, כלומר סוגי משפחות שונות. יש את המשפחתיות, מכוניות המיני, הג'יפונים, הג'יפים ורכבי שבעת המקומות השונים.

אחד הסגמנטים הקטנים ביותר, אם לא הקטן ביותר בעולם הרכב זה של ההאצ'בקים, כלומר רכבים משפחתיים ללא תא מטען רגיל, אלא כזה החתוך בסופו. באירופה זה הסגמנט הפופולארי ביותר. בארץ הוא תפס הרבה פחות.

בודדים הם הדגמים הללו כאמור, וביניהם ניתן למנות את קיה סיד (שכבר איננו נמכר), טויוטה קורולה ועוד דגם אחד או שניים. יחד עם זאת הדגם היוקרתי והנחשק ביותר של ההאצ'בקים הוא מאזדה 3.

למרות שההאצ'בק מתקשר לנהגים צעירים, הרי שהמאזדה נחשב ליוקרתי ומהווה תחליף אמיתי לרכבים משפחתיים טובים. הוא מיועד – ונרכש, על ידי בני מעמד הביניים ואפילו על ידי אנשים מבוססים יותר שרוצים רכב מעולה מבית טוב.

הצורה החיצונית שלו שובת לב, דווקא בגלל סיומו החתוך מרהיבה. למרות שמדובר ברכב לא יקר, הוא מסובב ראשים ומושך תשומת לב. מאזדה 3 האצ'בק נמצא איתנו כבר 2 עשורים לפחות והדגם המחודש שבחנו זה עתה נראה טוב משמעותית גם לעומת דגמיו הקודמים.

במשפחת מאזדה הוא נחשב לדגם חשוב מאוד, ולכן הוא כמעט לא נמכר בארץ. השווקים האירופים החזקים יותר חוטפים אותו בשתי ידיים ולישראל כמעט לא נשאר דבר. רשימת הממתינים לו ארוכה מאוד אבל בשנה האחרונה הצליחו במאזדה להשיג ולמכור רק 10 חתיכות ממנו.

המראה הפנימי שלו הוא שחור קודר, מהסוג שאנחנו לא אוהבים בדרך כלל, אבל במקרה הזה השחור הזה, עם הדשבורד והדלתות עטויי העור והתיפורים בצבע בורדו כהה, נראים קלאסיים וכאילו מתבקשים.

החומרים עשויים טוב, והעידר פלסטיקה מורגשים. ההגה של מאזדה מרשים כרגיל והוא כולל לחצני שליטה ובקרה על הרדיו והאודיו ו'קרוז קונטרול. אמצעי הבטיחות כאן רבים:  כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח, מערכת 'אוטו הולד', מערכת לניטור שטחים מתים במראות הצד, בלם יד אלקטרוני, בורר מצבי נהיגה, חוגה יפיפיה לשליטה על מחשב הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת סטיה מנציב ותיקון אקטיבי של סטיה מנתיב. לאלו תוסיפו ידית הילוכים בולטת, משענת יד רחבה ונוחה לשני הנוסעים, לחצן מצוקה וגג נפתח. הדבר היחיד שהציק לנו היה מיקומו המרוחק של מסך המולטימדיה דובר העברית המלאה.

אם תרצו סיכום בשתי מילים: אלגנטיות במיטבה.

הנהיגה עצמה מעולה. ההגה הרך מהנה, היציבות שלו נוכחת והנהיגה עצמה כיפית. המאזדה 3 מגיע עם מנוע בנפח 2 ליטרים ומצוייד ב-165 כוחות סוס. זה מנוע שמשודך גם לדגמים הגדולים והכבדים יותר של מאזדה, ומשכך כאן הם באים לידי ביטוי בצורה טובה יותר.

מבחינת צריכת דלק יש כאן שיפור לעומת הדגם הקודם ובסיכומה של נסיעה משולבת נמצאנו למדים כי הוא צרך ליטר דלק לכל 11 קילומטרים.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.