שלום לאופר | יום א' אדר ה׳תשפ״ג 22.02.2023

הופיע: "כתבי הרב שמעון גד" | קובץ במלאות השלושים

בירושלים יצא לאור היום קובץ מיוחד בן 120 עמודים ממאמריו וחידושיו של הרב שמעון גד ע"ה אליטוב לרגל יום השלושים • ערך: נכדו התמים יוסף יצחק שוויכה
הופיע:

כתבי הרב שמעון גד אליטוב

בירושלים יצא לאור היום קובץ מיוחד בן 120 עמודים ממאמריו וחידושיו של הרב שמעון גד ע"ה אליטוב לרגל יום השלושים.

וכך כותבים בני משפחתו בפתח דבר: 
לקראת יום השלושים לפטירתו של אב משפחתנו היקר, הרה"ח חיים שמעון  גד ע"ה אליטוב הכ"מ, הננו מתכבדים להגיש בזה קובץ המאסף לקט נרחב ממאמריו, כתביו, הגותו ודרשותיו.

עודנו אבלים ומזועזעים מהילקחו מאיתנו. גדול החלל. יחד עם זאת אנו  עומדים משתוממים מכמות האנשים המעידים ומספרים בימים אלו, איך  שאבינו הכ"מ נגע בליבם ושינה את חייהם. פעולותיו והשפעותיו חצו מגזרים ואיחדו לבבות.

עוד חזון למועד לפרסם במסגרת רחבה מקבץ מלא מדבריו והדרכותיו בעל פה 
ובכתב. 

לקראת השלושים אנו מתכבדים להוציא קובץ מ"כשרונותיו בכתב ובעל פה" (כלשונו של כ"ק אדמו"ר זי"ע אליו), אסופת מאמרים, רשימות  ודרשות שלו.

פירוט החומרים הנדפסים בקובץ זה; כפתיח –"פותחין בדבר מלכות" - הדפסנו אגרת קודש, אותה זכינו וקיבלנו מהרבי בימים אלו לאחר חמישים וחמש שנה. אגרת זו יש בה ובתוכנה נחמה  לאחר השבר אשר שוברנו. 

לאחריה הודפס קטע מיוחד ועז רגש שאבינו ע"ה כתב לאחר פטירתו של אחיו  הבכור בטרם עת – בשנת תשכ"ד. בחרנו לפתוח בו את הקובץ – כיוון שניתן  למצוא במילים אלו שלו ולו במעט מרגשותינו בתקופה זו לאחר הלקחו  מאיתנו. 

לאחר מכן הקובץ כולל: 
א. מַשְׂכִּיל עַל דָּבָּר יִּמְׂצָּא טוֹב: בשער זה נדפסו מאמרי הגות מיוחדים  שאבינו הדפיס משנותיו בברוש, ירושלים בימי חורפו וירושלים לאחר  חזרתו מארגנטינה. במאמרים אלו אבינו נוגע בעניינים הנוגעים לו ביותר: במאמר הראשון עוסק הוא בדרך ההשפעה מהמושכל לעולם המעשה, מההבנה והתפיסה לביצוע דרך ה'דעת'. במאמרים הבאים אבינו עוסק בעצבות לעומת שמחה – ובחידושו של חסידות חב"ד 
במישור זה.

ב. ורְׂאֵה בְׂטּוב יְׂרּושָּלָּים : בשער זה הודפס שלושה סיפורים שסבא כתב  בעיתון 'שערים' אודות 'מבצע תפילין' בכותל. מועד כתיבת הסיפורים  האלו הוא מיד לאחר שחרור הכותל ותחילת 'מבצע תפילין' שבו. אבינו  שהיה פעיל במבצע שיתף את הקוראים מחוויותיו ומסקנותיו  בפעילות זו בניחוח מיוחד. אין זה סיפורים גרידא, אלא תיאורה של  הנשמה היהודית במשקפיו. כנספח הדפסנו סיפור על  כ"ק אדמו"ר זי"ע שאבינו העלה על הכתב בשנת תש"מ. 

ג.  דֹרֵש טוֹב לְׂעַמוֹ : שלושה מאמרים שכתב ודרש בימי רבנותו בקהילת 'סוכת דוד' בארגנטינה. מאמרים אלו הודפסו מצילום כתב ידו של סבא מארכיונו.
כנספח לשער זה הדפסנו את דרשתו של הרב צרויה –מחליפו של אבינו כרב קהילת 'סוכת דוד' המעטירה - על אבינו ע"ה לאחר פטירתו. דרשתו מצטיינת בכך שהפליא מהיכרותו הקרובה לתאר את פעילותו של אבינו ע"ה בארגנטינה. 

ד. טוֹב עיִּן הּוא יְׂבֹרָּך : מקבץ של תיאור חיים יהודיים שאבינו ראה ודאג לסקר משהותו ביוגוסלביה, מקסיקו וארגנטינה. מתיאור זה רואים את דאגתו של אבינו כחסיד של הרבי לכל יהודי בכל המצטרך, ואפילו  בשנתו היחידה ביוגוסלביה דאג ליהודים שם לחפצי יהדות. 

ה. דָּבָּר בְׂעִּתוֹ מַה ּטוֹב : לקט של שלוש שיחות של כ"ק אדמו"ר שאבינו ע"ה תרגם בעיתון 'שערים' בתשכ"ח. שיחות אלו מקורן בחלק א' בלקוטי שיחות, כמצויין במקומן.

ו. אַך טוֹב וָּחֶסֶד - מכתבי חסיד: בשנותיו בארגנטינה נאלץ אבינו לשלוח את ילדיו הגדולים לגלות למקום תורה, בארץ הקודש. בתקופה זו  שלח להם מכתבים בהם ביטא אהבתו ואת תביעותיו ורצונותיו מילדיו. במכתבים אלו מתגלה דמותו החסידית במלוא העוז, כאשר כל שיחו הוא סביב הרבי. בחרנו להדפיס דוגמית קלה ממכתבים אלו  היות ומהם ניתן ללמוד רבות מהי אהבת אמת הלא מתפשרת  מהישגים. 

ז. הִּגִּיד לׂך ָאדָּם מַה ּטוֹב - 'רבי שמעון היה אומר' – לקט בעל ניחוח מיוחד של פניניו השגורים בפיו. 

טוֹב ַאחֲרִּית דָּבָּר : כן הודפס בשער זה נאומו האחרון רב המשמעות,  אותו ציווה לכתוב בשבוע לפני פטירתו.

טוב היה שם משפחתו, טוב הייתה תכונתו שנראתה על פניו, טוב היה מה  שנשפך ממנו לזולת. בהתאם לזאת, שערי הקובץ טוב סימנם.

 

 


הקובץ לקריאה והורדה


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.