מנדי ברגר | יום א' אדר ה׳תשפ״ג 22.02.2023

בפעם ה-14: מסע בר מצווה ייחודי ל-230 בני נוער מאירופה

230 בני נוער ממדינות אירופה, יחד עם מלווים מהקהילות היהודיות השונות, הגיעו השבוע למסע בני מצווה ייחודי • הוא יימשך שמונה ימים, בארץ ישראל ביוזמת אגף "מורשה" של "מרכז רבני אירופה" (rce) • זהו המסע הגדול והמושקע ביותר מאז החלה היוזמה לפני 14 שנה
בפעם ה-14: מסע בר מצווה ייחודי ל-230 בני נוער מאירופה
צילום: איציק בלניצקי

230 בני נוער ממדינות אירופה, יחד עם מלווים מהקהילות היהודיות השונות, הגיעו ביום ראשון השבוע למסע בני מצווה ייחודי, שיימשך שמונה ימים, בארץ ישראל ביוזמת אגף "מורשה" של "מרכז רבני אירופה" (rce) אשר עוסק בחיזוק החינוך היהודי באירופה. זהו המסע הגדול והמושקע ביותר מאז החלה היוזמה לפני 14 שנה. 230 בני נוער משתתפים בו ומשאבים רבים הושקעו בו.

המסע נועד להכיר לנערים את ארץ ישראל, עליה למדו ושמעו במסגרות השונות שמפעיל ה"מרכז" יחד עם "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" (EJA).

הנערים הגיעו מהמדינות פינלנד, גרמניה, ספרד, צרפת, הונגריה, רוסיה ואזרביג'אן. חלק מהם ממשפחות שאינו יודעות דבר על היהדות. בני הנוער צפויים לבקר בשורה ארוכה של אתרים ברחבי הארץ, במטרה שיחוו את ארץ ישראל ברגליהם. בנוסף לסיורים ולאטרקציות ייערכו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות.

אנשי 'מרכז רבני אירופה' שבאגף 'מורשה', בהנהלתו של סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר, פועלים בקרב קהילות יהודיות ובפרט קהילות קטנות באירופה במטרה להביא לתגבור הזהות היהודית לילדים ונערים שלא זוכים לחוש שבת או ימי שבוע כמו יהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית. פרויקט הדגל הוא המסע שמסכם לימוד נושאים יהודיים.

את הנערים מלוים רבנים מהקהילות היהודיות בערי המוצא שלהם. תוכנית המסע נועדה לחזק את הזיקה של הנערים לארץ ישראל, ונבנתה באופן שבו לכל אורך המסע יש דגש רב על מה יכולים הנערים לקחת מהחוויה להמשך חייהם הבוגרים.

שיאו של המסע צפוי להיות ביום חמישי השבוע עת יניחו הנערים תפילין ברחבת הכותל המערבי. לפני הכניסה אל רחבת הכותל ימתינו להם נגנים שיקדמו את פניהם בניגוני חודש אדר ופורים. מיד לאחר מכן ייפרשו חופות והנערים יצעדו לרחבת הכותל. כל אחד מהנערים יקבל במתנה זוג תפילין, טלית וסידור מיוחד תרומת איש העסקים רמי לוי. בשעות הערב של אותו יום יתקיים טקס בר ובת מצווה בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ואישי ציבור.

הרב מנחם מרגולין יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודיים באירופה" אומר כי המסע הינו חלק מהותי של פעילות "מרכז רבני אירופה" ששם דגש רב על נושא החינוך היהודי ומניעת התבוללות בקהילות היהודיות.

הרב אריה גולדברג מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" שקיבל את פני בני הנוער בשדה התעופה אמר: "מדובר במסע בעל עלויות רבות ואחריות כבדה. נענינו לבקשתם של רבנים רבים מרחבי אירופה שביקשו להביא נערים מהמדינות והערים השונות להשתתף במסע העוצמתי".

הרב יוסי ביינהקר סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" אמר: "מדובר במסע בעל מורכבות לוגיסטית רבה שכל פרט בו צריך להיות מחושב מראש. כל המאמץ שווה כדי לראות אותם מתרגשים על שזכו לבקר בארץ ישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.