שניאור דייטש | יום כ"ח שבט ה׳תשפ״ג 19.02.2023

נתניהו לשגריר ארה"ב: "ישראל תישאר דמוקרטיה עצמאית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה השבועית לדברי שגריר ארה”ב בישראל תום ניידס, שקרא לו לבלום את חקיקת הרפורמה המשפטית: "צריך להרגיע את הרוחות" • התייחס לדבריו של מזכ”ל חיזבאללה – שאמר בנאום על הרפורמה המשפטית כי הממשלה בישראל דוחפת להתנגשות פנימית. "אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה" • השר אופיר אקוניס: “רמת ההסתה של היריבים הפוליטיים עברה כל גבול. רצח פוליטי לצערי הרב הוא שאלה של זמן"
נתניהו לשגריר ארה
וידאו: רועי אברהם, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של מזכ”ל חיזבאללה נאסרללה – שביום חמישי אמר בנאום על הרפורמה המשפטית כי הממשלה בישראל דוחפת להתנגשות פנימית.

“איראן מנסה לפגוע בנו לא רק באופן פיזי. היא מנסה לפגוע גם במורל הלאומי שלנו. היא מנסה לערער את הלכידות שלנו כעם”, אמר ראש הממשלה.

צפו:

 

“שמעתי את דבריו של נסראללה שדיבר על ההפגנות נגד הממשלה ואמר בסיפוק: ‘מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת’. ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה. וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה – ובדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. לא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם-אל-שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו”.

הוא התייחס גם לדברי שגריר ארה”ב בישראל תום ניידס, שקרא לו לבלום את חקיקת הרפורמה המשפטית: “בהזדמנות זו אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת, דמוקרטיה עצמאית.

“אבל דווקא על רקע הציפיות של אויבנו, ציפיות החורבן ושפיכות הדמים שבהם, צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות, צריך להוריד את גובה הלהבות, צריך להרגיע את הרוחות. זאת הקריאה הברורה שאני קורא מכאן, ואני מצפה מכל מנהיגי הציבור לומר דברים ברורים אלה. זה מה שהציבור הישראלי מצפה מאיתנו, וזה המסר הברור שאנחנו צריכים לשלוח לאויבינו”.

לפני הכניסה לישיבת הממשלה, אמר השר אופיר אקוניס: “רמת ההסתה של היריבים הפוליטיים עברה כל גבול. רצח פוליטי לצערי הרב הוא שאלה של זמן. גם גורמי אכיפת החוק יתעשתו, הדבר הזה עלול לקרות. אפשר ורצוי להתווכח על הרפורמה המשפטית, אני בעד הפגנות אבל צריך להפסיק להסית”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.