COL | יום כ"ז שבט ה׳תשפ״ג 18.02.2023

תקדימי: הרב יורקוביץ' קורא להריץ סיעה חב"דית לבחירות בלוד

מכתב דרמטי מאת רבה של קהילת חב"ד בלוד, הרב ברוך בועז יורקוביץ', לחברי ועד הקהילה שהוקם לפני קצת יותר משנה, להתמודד לראשונה ב'סיעת חב"ד' עצמאית בבחירות המקומיות בלוד שיתקיימו בעוד פחות מתשעה חודשים • לצד זאת, מוסיף ומבקש הרב יורקוביץ' כי הסיעה החב"דית תוביל הקמת חזית דתית מאוחדת, כדי להביא להישגים משמעותיים • עפ"י הערכות זהירות, במקרה של ריצה של כלל הגורמים הדתיים והחרדים בעיר לוד, חזית דתית משותפת תוביל ל-6 עד 7 מנדטים
תקדימי: הרב יורקוביץ' קורא להריץ סיעה חב
הרב ברוך בועז יורקוביץ' על רקע שיכון חב"ד בלוד ושכונת שער העיר (צילום אוויר: שניאור שיף, ארכיון COL)

מכתב דרמטי מאת רבה של קהילת חב"ד בלוד, הרב ברוך בועז יורקוביץ', לחברי ועד הקהילה שהוקם לפני קצת יותר משנה, להתמודד ב'סיעת חב"ד' בבחירות המקומיות בלוד שיתקיימו בחודש חשוון תשפ"ד, בעוד פחות מתשעה חודשים.

"לאור ההתפתחות המדהימה של הקהילה הן בכמות והן באיכות, מטבע הדברים מתרבים גם צרכי הקהילה בכל התחומים, אבקש ממכם לפעול ולעשות את הנדרש לצורך הקמת סיעה שתתמודד בבחירות הקרובות לעירייה, ובע"ה להביא לבחירת נציגים שיכהנו כחברי מועצה מטעם הקהילה וידאגו לסייע לכל צרכי הקהילה כפי שמגיע לנו בזכות ולא בחסד", כותב הרב לחברי הועד החדש.

לצד זאת, מוסיף ומבקש הרב יורקוביץ' כי הסיעה החב"דית תוביל הקמת חזית דתית מאוחדת, כדי להביא להישגים משמעותיים:

"עליכם לעשות ככל הניתן בכדי לקיים את רצונו הברור והחד משמעי של כ"ק אדמו"ר נשי"ד בנוגע לבחירות לעיריות, להקים ולהוביל חזית דתית חרדית מאוחדת וגדולה כל האפשר בכדי ליצור גוף חזק שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו", מוסיף ומורה הרב לחברי הועד.

בבחירות לחברי ועד הקהילה בשנה שעברה, נבחרה קבוצה א', ובה החברים הר': אברהם ג'ובני, אבי כהן, מנחם תעיזי, אלי בר אברהם, נתנאל מלכא, דוד מוזגרשווילי, יוסי לויטין, שמוליק בורקיס וחיים גלינסקי.

מהלך של ריצה נפרדת של סיעת חב"ד בלוד נחשב כמהלך חסר תקדים בעיר. בקדנציה הקודמת, הנציג החב"די ר' יוסי לויטין סגר עם ראש סיעת הבית היהודי יוסי הרוש על ריצה משותפת במקום השלישי, אך ברגע האחרון הסיכום השתנה ובמקומו נכנסה מועמדת של ציבור אחר, מה שלמעשה הותיר את חב"ד ללא יצוג בפועל במועצה.

בקדנציות קודמות נוספות, חב"ד רצה במסגרת סיעת הליכוד עם ר' שבתי קטשוילי ובבחירות קודם לכן במסגרת סיעת ש"ס עם הרב יעקב גלויברמן.

כפי שציין הרב יורקוביץ', קהילת חב"ד בלוד מובילה פריצה משמעותית עם מאות משפחות חדשות שהיגרו בשנים האחרונות לעיר, על רקע מצוקת הדיור הקשה לחסידי חב"ד באזור המרכז וכפר חב"ד, כשהעיר לוד נתפסה כיעד מועדף ובר השגה בשל מיקומו במרכז הארץ ומוסדות החינוך המבוססים.

כוח עולה נוסף ומשמעותי בעיר היא שכונת גני איילון המתפתחת, עם מאות משפחות חדשות מהציבור הליטאי.

עפ"י הערכות זהירות, במקרה של ריצה של כלל הגורמים הדתיים והחרדים בעיר לוד, חב"ד, ש"ס, ליטאים והבית היהודי, חזית דתית משותפת תוביל לבין 6-7 מנדטים, מה שיוכל להכריע אפילו את זהות ראש העיר הבא, ובוודאי ישפיע על היחס לציבור הדתי והחרדי בעיר בשנים הקרובות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.