שניאור דייטש | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ג 16.02.2023

"מבצע משקפיים" באוקראינה: אלפי זוגות ליהודי הקהילות

שנה למלחמה באוקראינה ויהודי הקהילות היהודיות במדינה התבשרו כי חברה אמריקאית גדולה החליטה לתרום אלפי זוגות משקפיים • אופטיקאים מומחים יסיירו בין הקהילות ויבצעו התאמות ומדידות • הפרוייקט המיוחד מאורגן בידי JRNU, מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה ומצטרף ליוזמות נוספות בעת המלחמה, למען יהודי הקהילות

שנה למלחמה באוקראינה ויהודי הקהילות היהודיות במדינה התבשרו כי חברה אמריקאית גדולה החליטה לתרום אלפי זוגות משקפיים. אופטיקאים מומחים יסיירו בין הקהילות ויבצעו התאמות ומדידות

יהודי אוקראינה, המציינים בתקופה זו שנה למלחמה הקשה באוקראינה, התבשרו בימים אלו כי חברת אופטיקה גדולה בארה"ב, החליטה לתרום להם משקפיים. 

המלחמה הבלתי פוסקת, הכניסה יהודים רבים באוקראינה למעגל העוני ורבים מהם מתמודדים עם מצוקת עוני מחפירה ולצמצום ההוצאות למינימום ההכרחי. 

הבשורה על תרומת המשקפיים הגדולה, נועדה להקל על משפחות יהודיות רבות הפזורות בכל רחבי אוקראינה. "המבצע יוכל להקל על המשפחות לקבל משקפיים אשר תואמות לצרכיהם וכך יוכלו לשפר את ראייתם ללא הוצאה כספית", אמר שמחה לבנהרץ, המרכז את הפרויקט מטעם JRNU, מוקד ההצלה של חב"ד באוקראינה. 

ביצוע הפרויקט בשטח קצת מורכב, בשל הצורך להתאים באופן אישי את המשקפיים המתאימות לכל אחד. מסיבה זו, התבקשו רבני הקהילות ושלוחי חב"ד לשגר לכלל יהודי הקהילות את טפסי המבצע והרישום. מידי שבוע, יבקר צוות של אופטיקאים מומחים בקהילה אחרת, ויבצעו התאמות ובדיקות לנזקקים למשקפיים חדשות. 

בקהילות היהודיות בוחנים שיתוף פעולה עם ארגונים הומניטריים מקומיים, במטרה לסייע גם לכלל אזרחי אוקראינה ולהעניק משקפיים חדשות לנזקקים לכך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.