מערכת COL | יום כ"ד שבט ה׳תשפ״ג 15.02.2023

כ"ה בשבט: היארצייט הראשון לרב שהרבי צפה את הרבנות שלו

הלילה חל יום היארצייט הראשון של הגאון החסיד רבי משה דוד ליברמן זצ"ל, רבה של אנטוורפן וזקן רבני אירופה, שהלך לעולמו בשנה שעברה. במשפחתו מפרסמים תדפיס מביוגרפיה ראשונה על דמותו
כ
מימין: הרב ליברמן בתשי"ט | משמאל: בערוב ימיו

מחר, חמישי, יחול יום היארצייט הראשון של הגאון החסיד הרב דוד משה ליברמן ע"ה, רבה הראשי של העיר אנטוורפן וגאב"ד שומרי הדת.

לרגל היארצייט הראשון הופיע תדפיס מהביוגרפיה הנכתבת על גאון וחסיד זה שעלילת חייו החלה באנטוורפן של לפני המלחמה, רשמה פרק הרואי בימי המלחמה וסגרה מעגל בכהונת רבנות אנטוורפן עיר מולדתו.

הרב ליברמן זכה לקרבה מיוחדת אצל כ"ק אדמו"ר הריי"צ. באחד המכתבים שזכה לקבל מהרבי מתגלות עיניו הצופיות למרחוק של הרבי. היה זה בשנת תש"ט, בעודו משמש שליחו של הרבי ברבנות בית הכנסת של אנ"ש בשיקאגו, והוא עודנו בחור, והרבי כתב לו על תפקידו של רב ובלשונו של הרבי: "בין רב בית כנסת פרטי ובין רב העיר".

להורדת התדפיס מהביוגרפיה > לחצו כאן

בתקופה בה קיבל את המכתב, התיבות "בין רב העיר" היו סתומות וחתומות בהקשר לנמען שהחל את דרכו ברבנות בית-כנסת ובמדינה בה המושג "רב עיר" כמעט ולא קיים. שלושים שנה מאוחר יותר, כאשר עלה לכהן פאר בעיר ואם בישראל אנטוורפן, זכה הרב ליברמן לעמוד על כוונת הרבי.


אחרי שנים רבות הבין. המכתב מאדמו"ר הריי"צ


בתמונה המצורפת נראים רבני חב"ד בשיקאגו של תשי"ט: הרב ליברמן, הרב שלמה זלמן העכט והרב צבי שוסטרמן, בברית המילה של הרב מנחם מענדל מוסקוביץ.

מחר, יום חמישי בשעה 11:54, צפויים בני המשפחה, חברי הקהילה באנטוורפן, תלמידים ומוקירים לפקוד את קברו בחלקת חב"ד בהר הזיתים. סעודת מצווה תתקיים באולם "בית ישראל" בירושלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.