חרדים10 | יום כ"ד שבט ה׳תשפ״ג 15.02.2023

בהתערבות הנשיא: הקואליציה דוחה הצבעות על הרפורמה

אחרי מגעים בתיווך נשיא המדינה: הקואליציה הסכימה היום (רביעי) לדחות את ההצבעה במליאה על הצעות החוק במסגרת הרפורמה המשפטית “כדי לקיים הידברות” • שלושה חוקים היו אמורים לעלות היום ונדחו: פסקת ההתגברות, “חוק מח”ש ו”חוק דרעי 2" שיאפשר ליו”ר ש”ס לחזור להיות שר שר המשפטים • יריב לוין ויו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן בהודעה משותפת: “חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה"
בהתערבות הנשיא: הקואליציה דוחה הצבעות על הרפורמה
השר יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן (צילום: ערוץ הכנסת)

אחרי מגעים: הקואליציה הסכימה היום (רביעי) לדחות את ההצבעה במליאה על הצעות החוק במסגרת הרפורמה המשפטית “כדי לקיים הידברות”.

זאת לאחר בקשת הנשיא כי כל החוקים שקשורים למהפכה המשפטית לא יעלו היום להצבעה.

שלושה חוקים היו אמורים לעלות היום להצבעה במליאה ולא יעלו בעקבות ההקפאה: הצעת החוק הפרטית של יו”ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לפסקת ההתגברות, “חוק מח”ש” של ח”כ משה סעדה שיאפשר למחלקה לחקירות שוטרים לחקור פרקליטים ו”חוק דרעי 2" שיאפשר ליו”ר ש”ס לחזור להיות שר.

יצוין, כי ההצעות לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול מוחלט של האפשרות של בג”ץ לפסול חוקי יסוד, אמורות לעלות להצבעה במליאה ביום שני הקרוב, כמתוכנן.

יו״ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ: “בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח”כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית”.

לאחר דחיית ההצבעות בכנסת, נשיא המדינה שוחח עם יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד.

לפיד חגג לאחר פרסום ההודעה על ההקפאה: “כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו, נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהיאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה”.

מנגד, יוזמי הרפורמה טוענים כי החוקים שהורדו מסדר היום אינם קשורים לעצירת החקיקה.

מטעם של שר המשפטים יריב לוין ויו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן נמסר: “החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה.

“ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש”.

מטעם ח”כ רוטמן נמסר עוד: “לבקשת ח”כ גלעד קריב, יו”ר ועדת החוקה פנה ליועצת המשפטית של הכנסת בבקשה לקבלת חוות דעת על קידום הצעת חוק פרטית במקביל לקידום הצעת חוק מטעם הוועדה באותו נושא. לפיכך הצעת החוק הפרטית חוק יסוד ההתגברות תיקוני חקיקה שהונחה מטעמו של חה”כ רוטמן תעלה במליאה לאחר קבלת חוות דעתה של היועצת המשפטית.

“יצוין, כי דיוני ועדת החוקה במסגרת תכנית ‘ציון במשפט תפדה’ ימשיכו כמתוכנן ביום ראשון הקרוב”.

מארגני המחאה קראו ללפיד ולגנץ לא להאמין לקואליציה. “קוראים ללפיד ולגנץ לא לבלוע את הפיתיון הזה, מדובר בניסיון שקוף לצנן את המחאה”, אמר נדב גלאון, ממובילי המחאה. “זה מסך עשן שנועד לאפשר לקואליציה להמשיך להתקדם בחלקים אחרים של המהפכה המשפטית ובמקביל, לקרוא להידברות ולהראות לציבור איזושהי מראית עין של מחוות ורצון להידברות”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אמש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, כל אחד לחוד. בפגישות, הוא דן עמם במתווה אותו הציג בנאומו לפני מספר ימים, לפיתרון סוגיית הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.