שניאור דייטש | יום כ"ד שבט ה׳תשפ״ג 15.02.2023

סוער בתוך הקואליציה: האשמות הדדיות על הרס הכרם בשילה

כוחות הבטחון עקרו הבוקר כרם ומטע הזיתים ענק בעמק שילה בבנימין – וההרס לווה במראות קשים • הפתעה: על צמרות כמה עצי ברוש בכרם שהו מתיישבים, שקשרו עצמם בעזרת חבלים בגובה רב והקשו על מבצעי ההרס • שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף את שר הביטחון על ההוראה להרוס את המטע • בעקבות הסערה שנוצרה, רגע לפני תום הההרס, הורה ראש הממשלה נתניהו לעצור את עקירת העצים הבודדים שעוד נותרו במטע
סוער בתוך הקואליציה: האשמות הדדיות על הרס הכרם בשילה
ממראות ההרס הבוקר, בשילה

סיעת הציונות הדתית תתכנס בצהריים (רביעי) לישיבה דחופה במשכן הכנסת, בעקבות עקירת הכרם ומטע הזיתים של חן בן אליהו בעמק שילה בבנימין – וסירוב שר הביטחון יואב גלנט לממש את ההסכם הקואליציוני ולתת לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’ את השליטה במנהל האזרחי.

 

סמוטריץ’ אמר הבוקר: ”עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג”ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

”התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מראש הממשלה להעביר לידי את הסמכויות לאלתר”.

שר האוצר הציע לשר הביטחון להתפטר: ”אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון”.

מוקדם יותר הבוקר שיגר סמוטריץ’ מכתב בהול לראש הממשלה, בעקבות עקירת הכרם. סמוטריץ’ כתב לנתניהו כי הכרם נעקר בשל התמהמהות מימוש ההסכם להעברת הסמכויות על המנהל האזרחי והמתפ”ש לאחריותו – וסיפר: ”לפני כחודש הנחיתי כשר במשרד הבטחון הממונה על המתפ”ש והמנהל האזרחי לבטל את צו השימוש המפריע שהוצא באופן שערורייתי כנגד חן בן אליהו.

”למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי. לא זו אף זו, במקום לממש מדיניות בטחונית התיישבותית השר גלנט בחר להמשיך במדיניות השמאל של השר לשעבר בני גנץ ולעקור את הכרמים אף על פי שהטענות כנגד הכרם הוכחו כשקריות במסגרת ההתדיינות המשפטית”.

סמוטריץ’ דרש מראש הממשלה: ”להקפיא באופן מיידי את עקירת הכרם ולהעביר עוד היום את הסמכויות לידי כפי שמחייב ההסכם הקואליציוני ולמעלה מזאת השכל הישר ומחויבותינו למיליוני הבוחרים שהתחייבנו להם לשנות את מדיניות השמאל של בני גנץ ביהודה ושומרון”.

בסיום דבריו איים: ”הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה”.

רגע לפני סיום הפינוי, ברקע המתקפה החריפה מצד בצלאל סמוטריץ’, הורה ראש הממשלה לעצור את עקירת העצים הבודדים שעוד נותרו במטע.

כוחות הביטחון שהגיעו הבוקר לעקור את עצי הפרי ואת מטע הזיתים, נתקלו בהפתעה שהכינו להם המתנגדים להרס: על צמרות כמה עצי ברוש בכרם שהו מתיישבים, שקשרו עצמם בעזרת חבלים בגובה רב, וכך הקשו על כוחות הביטחון לפנותם.

עמישב מלט תיעד עצמו על צמרת הברוש. “קשור על צמרת של ברוש בגובה של חמש מטר. לא מוכנים שיעקרו עצים בארץ ישראל. נגמר. לא צו שימוש מפריע לא גזירות הספר הלבן. עם ישראל בא לארץ כדי לטעת, כדי לבנות, לא כדי לעקור עצים. ממשלת ימין על מלא מלא זה המבחן שלכם ואתם מאכזבים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.