מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ג 14.02.2023

אחרי 55 שנה: מכתב הנחמה של הרבי הגיע אל משפחת אליטוב

יותר ממאה ושלושים אגרות מהרבי קיבל במרוצת השנים הרב שמעון אליטוב, שלאחרונה הלך לעולמו. מכתב אחד לא הגיע ליעדו והמתין 55 שנה. היום באקראי התגלה המכתב - המדבר כולו על ניחומים - והגיע לבני המשפחה
אחרי 55 שנה: מכתב הנחמה של הרבי הגיע אל משפחת אליטוב
צילום רקע: שניאור שיף. על המעטפה נתן לראות את סימון הדוור כי הכתובת אינה נכונה

משפחתו של הרב שמעון אליטוב זצ"ל, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ומרבני חב"ד שהלך בחודש האחרון לעולמו, קיבלו היום (שלישי) במפתיע מכתב ששיגר הרבי לאביהם בשנת תשכ"ח ומעולם לא הגיע ליעדו - מכתב העוסק בניחומים.

המכתב שוגר אל הרב אליטוב בה' מנחם אב תשכ"ח, בתקופה שבה העתיק את מגוריו מארץ הקודש לרומניה, לשליחות קצרה. בעקבות כך האגרת חזרה מירושלים לברוקלין.

מספר הבן יוסי אליטוב יבדל לחיים: "הערב מצלצל אלי אחד האנשים שהיו קרובים לרבי ובפיו בשורה: נתקלתי היום באקראי באגרת של נחמה שהרבי שלח לאביך, אך מעולם היא לא הגיעה אליו. כעת כנראה הגיעה זמנה. אני שולח לך צילום בידיים רועדות. או יותר נכון: הרבי שולח לכם אגרת ניחומין למשפחה".

בין היתר כותב הרבי במכתב האמור: "יהי רצון אשר אבינו שבשמים, אב הרחמן ואב הרחמים, ינחם את עמו ישראל נחמה בכפלים, כפליים לתושיה. וידוע אשר כפלים אלו אינם שתי פעמים ככה, כי אם שלא בערך. ובקרוב ממש בעגלא דידן יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה ולמועדים טובים״.


המכתב החדש-ישן שהתקבל היום


בשולי המכתב, מוסיף הרבי על המילים אב הרחמן, הרחמים וכותב: "שם התואר ויותר מזה מקור הרחמים". את האגרת מסיים הרבי באיחול: "בברכה להסתדרות טובה ולבשורות טובות". 

מעל 130 אגרות זכה הרב אליטוב לקבל מהרבי בחייו. ורק אגרת אחת ויחידה של ניחומים, הגיעה ליעדה הלילה, בזמן שבני משפחתו זקוקים לנחמה ביותר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.